Το high tech Audi SQ7 είναι το πιο δυνατό και γρήγορο SUV με κινητήρα πετρελαίου στον κόσμο
Το βασικό σλόγκαν της Audi, εδώ και χρόνια, είναι το Vorsprung durch Technik, η πρωτοπορία μέσω της τεχνολογίας δηλαδή, ενώ αν ψάχνει κανείς να βρει το σύγχρονο μοντέλο που είναι ο πλέον χαρακτηριστικός εκφραστής του τότε δεν μπορεί παρά να καταλήξει στο κορυφαίο SUV της μάρκας, το SQ7.
To SQ7 με τη χαρακτηριστική εμφάνιση, η οποία οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη μεγάλη, χρωμιωμένη του μάσκα που το διαφοροποιεί και από τις στάνταρ εκδοχές του Q7, αλλά και τις σεβαστές του εξωτερικές διαστάσεις -το μήκος του ξεπερνά έστω και ελαφρώς τα 5,07 μέτρα- και τις θέσεις για μέχρι και 7.
Το SQ7 που με τους 435 ίππους και τα 900 Nm που αποδίδει ο μεγάλος V8 του των 4.000 κυβικών μπορεί να καυχιέται πως είναι το πιο ισχυρό αλλά και το πιο γρήγορο -το 0-100 ολοκληρώνεται σε μόλις 4,8 δεύτερα- SUV με κινητήρα πετρελαίου που μπορεί να αγοράσει κανείς σήμερα σε όλο τον κόσμο.
Παρόλο όμως που τα παραπάνω αποτελούν σπουδαία χαρακτηριστικά και δεδομένα τα ιδιαίτερα σημαντικά για το κορυφαίο SUV της Audi κρύβονται κάτω από το αμάξωμά του από αλουμίνιο, καθώς αυτό που το κάνει ξεχωριστό είναι το τεχνολογικό του υπόβαθρο. Αρχής γενομένης από τον κινητήρα του.
Ο μεγάλος V8 των 4.000 κυβικών διαθέτει 2 συμβατικά turbο καυσαερίων που λειτουργούν σε σειρά -αρχικά «ανοίγει» το πρώτο και πάνω από τις 2.200 έως 2.500 σ.α.λ. το δεύτερο- ενώ είναι ο πρώτος παγκοσμίως που διαθέτει και έναν τρίτο υπερσυμπιεστή, ο οποίος είναι ηλεκτρικός. Και εξασφαλίζει την άμεση ανάπτυξη πίεσης στην εισαγωγή, καθώς ενεργοποιείται ανεξάρτητα από τη ροή των καυσαερίων και μέσα σε 250 χιλιοστά του δευτερολέπτου, εκμηδενίζοντας ουσιαστικά την όποια υστέρηση στην απόκριση (turbo lag).
Στην πράξη η παρουσία του EAV, όπως ονομάζει η γερμανική εταιρεία τον ηλεκτρικό kompressor, αποδεικνύεται καταλυτική. Ο μεγάλος V8, που διαθέτει και άλλα τεχνολογικά high light όπως π.χ. το Audi Valvelift System, με το παραμικρό πάτημα του πεντάλ του γκαζιού, δηλώνει δυναμικά το παρόν, εξασφαλίζοντας αντίστοιχα «ηλεκτρική», συνεχή πρόωση από το ρελαντί, παρά τα 2.300+ κιλά που ζυγίζει το μεγάλο Audi μαζί με τον οδηγό του.
Αν ο τελευταίος επιμείνει με το γκάζι τότε το SQ7 είναι σαν να κινείται από κινητήρα τζετ. Εκτοξεύεται κυριολεκτικά και ο δείκτης στο ταχύμετρο ανεβαίνει με τέτοιο ρυθμό που θυμίζει σπορ μοντέλο και όχι ένα βαρύ, υπερ- πολυτελές SUV.
H χρήση του ηλεκτρικού turbo, ας το ονομάσουμε έτσι για λόγους απλότητας, δεν είναι μια απλή υπόθεση. Απαιτεί σημαντική ηλεκτρική ενέργεια και για αυτό το SQ7 είναι ένα από τα μετρημένα στα δάχτυλα του ενός χεριού επιβατικά στον κόσμο που διαθέτει πέρα από το συμβατικό ηλεκτρικό κύκλωμα των 12 Volt και ένα δεύτερο με 48 Volt. Το κύκλωμα αυτό, που διαθέτει και δική του μπαταρία ενώ συνδέεται με το συμβατικό μέσω ενός μετατροπέα DC/DC, τροφοδοτεί και τους ηλεκτροκινητήρες που υπάρχουν στις αντιστρεπτικές της ανάρτησης.
Πολυτελές εσωτερικό με τεράστιους χώρους για επιβάτες και αποσκευές, βυθιζόμενη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό, φουλ ψηφιακό πίνακα οργάνων, HUD και πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, Πηγή: Παναγιώτης Τριτάρης
Ακούγεται ασυνήθιστο και όντως είναι να υπάρχουν ηλεκτροκινητήρες στις αντιστρεπτικές αλλά το SQ7 διαθέτει και σύστημα ενεργής ηλεκτρομηχανικής μείωσης των κλίσεων και των ταλαντώσεων του αμαξώματος (EAWS). Με τη βοήθεια λοιπόν αυτών των ηλεκτροκινητήρων οι αντιστρεπτικές, οι οποίες αποτελούνται από δύο τμήματα, σε κακό οδόστρωμα ή εκτός δρόμου απεμπλέκονται προκειμένου να αυξάνεται η άνεση αλλά και η ελευθερία της ανάρτησης, ενώ όταν οι ρυθμοί γίνουν πιο γρήγοροι και πιο σπορ ενεργοποιούνται προκειμένου να επιτυγχάνονται ακόμα καλύτερα δυναμικά χαρακτηριστικά.
Αν επιλέξει ο οδηγός το πρόγραμμα dynamic από το στάνταρ drive select -συνολικά υπάρχουν 7 επιλογές- θα νοιώσει την επίσης στάνταρ πνευματική ανάρτηση (για την κίνηση εκτός δρόμου μπορεί να αυξηθεί και η απόσταση από το έδαφος) να σκληραίνει, ενώ θα το διαπιστώσει και στο δρόμο. Με τις κλίσεις τις στροφές να ελαχιστοποιούνται, τις ανεπιθύμητες κινήσεις του αμαξώματος να είναι στην ουσία ανύπαρκτες και το μεγάλο SUV να κινείται ιδιαίτερα γρήγορα ακόμα και εκεί που δεν το περιμένεις. Σε δευτερεύοντες δρόμους με αλλεπάλληλες στροφές, όπου καταφέρνει να κρύβει σε σημαντικό ποσοστό τις διαστάσεις και τον όγκο του. Όχι όμως πάντα και το βάρος του, το οποίο, όπως άλλωστε σε όλα τα SUV αυτής της τάξης μεγέθους, πρέπει να το έχει κανείς πάντα στο πίσω μέρος του μυαλού του.
Ανεξάρτητα πάντως από τα παραπάνω η πνευματική ανάρτηση, που όπως προαναφέραμε είναι στάνταρ στο SQ7, είναι η καλύτερη δυνατή επιλογή για ένα υπερ- πολυτελές SUV, μιας και μπορεί να αλλάξει και μάλιστα σε εμφανή βαθμό, τα χαρακτηριστικά απόσβεσής της, δίνοντας έμφαση από την άνεση μέχρι το σπορ, συμπεριλαμβάνοντας και τα ενδιάμεσα στάδια.
Το SQ7 δεν θα μπορούσε ως Audi παρά να έχει και μια εξελιγμένη τετρακίνηση quattro, που υπό κανονικές συνθήκες κατανέμει τη ροπή σε ποσοστό 40:60 στον εμπρός και τον πίσω άξονα αντίστοιχα. Ανάλογα με τις συνθήκες και προκειμένου να εξασφαλίζεται η καλύτερη δυνατή πρόσφυση -ο οδηγός εξαιρετικά σπάνια θα δει την ενδεικτική λυχνία του ESP στο ταμπλό να αναβοσβήνει- στον εμπρός άξονα μπορεί να φτάσει μέχρι και το 70% της θηριώδους ροπής των 900 Nm και στον πίσω μέχρι και το 85%.
Φυσικά και εδώ υπάρχει ένα high tech στοιχείο, που δεν είναι άλλο από την απεμπλοκή του όλου συστήματος μετάδοσης όταν συντρέχουν οι συνθήκες και με ταχύτητες από τα 50 έως τα 160 χλμ./ ώρα, προκειμένου το μεγάλο SUV να μπορεί να κινείται με τη φόρα που έχει και χωρίς να καταναλώνει καύσιμο.
Το SQ7 είναι μια υπερ-ταχεία των εθνικών οδών καλύπτοντας γρήγορα και άνετα πολλά χιλιόμετρα, την ίδια στιγμή που οι μέχρι και 7 επιβάτες του έχουν στη διαθέσή τους, πέρα από άνετους χώρους για τους ίδιους και τις αποσκευές του; ένα πολύ καλό σύστημα infotainment με πολλές δυνατότητες. Πηγή: Παναγιώτης Τριτάρης
Από κει και πέρα το SQ7 είναι πρωταθλητής και στο πλήθος των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού που διαθέτει, μιας και συνολικά ανέρχονται σε 24. Μεταξύ αυτών και αυτό της ημι- αυτόνομης οδήγησης σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης και με ταχύτητες έως 60 χλμ./ ώρα, που πραγματικά διευκολύνει το έργο του οδηγού.
Ο οποίος έτσι θα είναι πιο ξεκούραστος όταν ανοίξει ο δρόμος και θα μπορεί να εκμεταλλευτεί τον πιο δυνατό diesel σε SUV παγκοσμίως και βέβαια όλα τα συστήματα υψηλής τεχνολογίας που διαθέτει το SQ7. Το οποίο είναι κυριολεκτικά ένα highway express καλύπτοντας πολλά χιλιόμετρα γρήγορα και άνετα. Χαρακτηριστικό εδώ είναι πως για ακόμα πιο άνετη και οικονομική μετακίνηση, -ναι η οικονομία καυσίμου παίζει ρόλο και σε αυτήν την κατηγορία και όχι μόνο για τις προδιαγραφές ρύπων- το αυτόματο κιβώτιο συνεργάζεται με το GPS του συστήματος πλοήγησης ώστε να γνωρίζει τη μορφολογία της διαδρομής που έπεται και να επιλέγει πάντα την πλέον κατάλληλη σχέση.
Έτσι οι επιβάτες του SQ7 όχι μόνο δεν θα ταλαιπωρηθούν αλλά θα μπορούν και να περάσουν ευχάριστα, χάρη στις πολλές δυνατότητες που έχει το σύστημα infotainment, που μπορεί να λειτουργήσει και ως WiFi hotspot. Καλοδεχούμενο στοιχείο του συστήματος και η βυθιζόμενη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό, ενώ πέρα από το κλασικό περιστροφικό χειριστήριο του ΜΜΙ υπάρχει στην κονσόλα και ένα πρακτικό touchpad.
Οθόνη και μάλιστα 12,3 ιντσών αντί για κλασικό πίνακα οργάνων έχει μπροστά του και ο οδηγός, που μπορεί να επιλέξει μεταξύ δύο βασικών διαμορφώσεων και αρκετών επιμέρους, ενώ για την άμεση πληροφόρησή του, προκειμένου να μην παίρνει και τα μάτια του από το δρόμο, υπάρχει και ένα ιδιαίτερα ευκρινές HUD.
Η πιο χρήσιμη ένδειξη σε αυτό είναι χωρίς αμφιβολία η ταχύτητα μιας και το SQ7 έχει, όπως είπαμε, πιάσει από στάση τα 100 χλμ./ ώρα μέσα σε μόλις 4,8 δεύτερα και φυσικά συνεχίζει χωρίς κενά ισχύος μέχρι τα 250 χλμ./ ώρα, όπου και επενεργεί ο κόφτης. Παράλληλα εξαιρετικά γρήγορες είναι και οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις του, χάρη και στην καλή κλιμάκωση αλλά και στη σωστή λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου των 8 σχέσεων.
Το κιβώτιο συνδυάζεται πολύ καλά με τον V8 των 435 ίππων και σε δευτερεύοντες δρόμους καθώς το kick down του είναι ιδιαίτερα γρήγορο, ενώ εδώ ο οδηγός θα εκτιμήσει τόσο την τετραδιεύθυνση -διευκολύνει και στο παρκάρισμα- όσο και το σπορ πίσω διαφορικό που καθιστούν το SQ7 και ευχάριστο οδηγικά.
Το πολύ καλό SQ7 είναι λοιπόν η βιτρίνα της τεχνολογίας της Audi, είναι από τα μοντέλα που χτίζουν και ενισχύουν την εικόνα και το κύρος της και από αυτά που τη βοηθούν να διακρίνεται σε έρευνες όπως αυτή του Consumer Reports στις ΗΠΑ, στην οποία αναδείχθηκε με βάση τις απαντήσεις ως η εταιρεία που φτιάχνει τα καλύτερα αυτοκίνητα. Όσο για την τιμή του ξεκινά στη χώρα μας από τις 140.800 ευρώ.