H νέα BMW σειράς 5 είναι μια εξαιρετική σπορ λιμουζίνα
Το «σπορ λιμουζίνα» είναι γεγονός πως ακούγεται κάπως αντιφατικό από τη στιγμή που ένα μεγάλο σεντάν πολυτελείας προβάλλει κατά κύριο λόγο την άνεση των επιβατών του. Παρόλα αυτά ο συγκεκριμένος συνδυασμός είναι αυτός που έχει κάνει τη μεγάλη BMW, τη σειρά 5 δηλαδή, ιδιαίτερα δημοφιλή εδώ και 45 χρόνια, καθώς η πρώτη της γενιά εμφανίστηκε το 1972.
Η τελευταία της παρουσιάστηκε στην Ελλάδα μόλις τώρα και φυσικά μένει πιστή στην παράδοσή της ακολουθώντας την ίδια λογική. Και προσθέτωντας υψηλή τεχνολογία σε όλους τους τομείς. Από το πλαίσιό της, που είναι 100 κιλά πιο ελαφρύ σε σχέση με την προκάτοχό της, μέχρι τα συστήματα υποβοήθησης και τις δυνατότητες ημι-αυτόνομης οδήγησης που διαθέτει, ενώ ένα από τα τεχνολογικά high light της είναι και η δυνατότητα ελέγχου της από έξω με τη βοήθεια του εξτρά κλειδιού με την ενσωματωμένη οθόνη. Το οποίο, όπως και πολλά από τα συστήματά της, προέρχονται από την κορυφαία σειρά 7.
Αισθητικά η καινούργια 5άρα ανανέωθηκε μεν αλλά διατήρησε τη γνωστή και επιτυχημένη φόρμα της, οι διαστάσεις της αυξήθηκαν πολύ λίγο τόσο σε σχέση με την προκάτοχό της όσο και με τους άμεσους ανταγωνιστές της (Mercedes E-Class, Audi A6, Volvo S90), ενώ οι μηχανικοί της εταιρείας του Μονάχου έδωσαν ιδιαίτερη έμφαση στην αεροδυναμική της. Έτσι χρησιμοποίησαν όλα τις δυνατότητες και τα μέσα που είχαν στην διάθεσή τους, μέσα όπως π.χ. τις ενεργές γρίλιες στη μάσκα και μείωσαν το συντελεστή οπισθέλκουσας μέχρι και το εξαιρετικό 0,22.
Η καλή αεροδυναμική έχει θετική επίδραση και στο επίπεδο θορύβου της καμπίνας που είναι, αναμενόμενα για αυτοκίνητο αυτού του βεληνεκούς, ιδιαίτερα χαμηλό. Επίσης αναμενόμενη είναι και η πολυτελής διάσταση του σύγχρονου εσωτερικού, όπου κυριαρχεί η μεγάλη, ελεύθερη οθόνη αφής των 10,2 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό. Η οποία για πρώτη φορά σε BMW είναι αφής. Μια καλοδεχούμενη εξελιξη καθώς κάνει το χειρισμό ακόμα πιο άμεσο και εύκολο, παρόλο που και το iDrive με το περιστροφικό χειριστήριο στην κεντρική κονσόλα είναι ιδιαίτερα εύχρηστο.
Τη διάσταση της άνεσης ολοκληρώνουν οι μεγάλοι χώροι για επιβάτες και αποσκευές (πορτμπαγκάζ τουλάχιστον 530 λίτρων) καθώς και ο εξοπλισμός διευκόλυνσης σε συνδυασμό με τις πλήρεις δυνατότητες διασύνδεσης smartphones και το πολύ καλό σύστημα infotainment.
Αυτή είναι, όπως είπαμε η μια πλευρά της νέας 5άρας, αυτή τη λιμουζίνας. Η άλλη, η σπορ, αποκαλύπτεται στο δρόμο, όπως είχαμε τη δυνατότητα να διαπιστώσουμε οδηγώντας της. Το μεγάλο σεντάν των σχεδόν 5,0 μέτρων κρύβει πολύ καλά το μέγεθος και τον όγκο του, ακολουθεί με ακρίβεια τις επιταγές του οδηγού, διαθέτει ένα πολύ καλό σε αίσθηση και ακρίβεια σύστημα διεύθυνσης, ενώ η ανάρτηση ελέγχει εξαιρετικά τις κινήσεις του αμαξώματος εξασφαλίζοντας ιδιαίτερα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης.
Η εργονομία είναι εξαιρετική, ενώ τον οδηγό βοηθούν και υποστηρίζουν τα πολλά, ιδιαίτερα εξελιγμένα και αποτελεσματικά ως προς τη λειτουργίας τους συστήματα υποβοήθησης. Μεταξύ αυτών και αυτό που αναλαμβάνει τις κινήσεις του τιμονιού και διατηρεί τη μεγάλη BMW στη λωρίδα της, αποτελώντας ένα είδος ημιαυτόνομης οδήγησης.
Το εσωτερικό της καινούργιας σειράς 5 είναι άνετο, πολυτελές και high tech, μιας και ο εξοπλισμός μπορεί να περιλαμβάνει όλα τα συστήματα ασφάλειας, υποβοήθησης, διασύνδεσης και διευκόλυνσης. Πηγή: Γιώργος Καραγιωργάκης
Με την καινούργια 5άρα μπορεί κανείς να κινηθεί γρήγορα και διασκεδαστικά, χωρίς να πρέπει να κάνει συμβιβασμούς ως προς την άνεσή του, ενώ έχει πάντα στη διάθεσή του ικανά αποθέματα ισχύος. Ακόμα και αν κάτω από το μακρύ καπό βρίσκεται ο βασικός diesel των 2.000 κυβικών και των 190 ίππων της 520d, που εξασφαλίζει ένα 0-100 σε 7,7 δεύτερα και μια τελική 238 χλμ./ ώρα. Και όλα αυτά με μια επίσημη μέση κατανάλωση 4,2 έως 4,5 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα (εκπομπές CO2 109 έως 119 γραμμάρια το χιλιόμετρο).
Φυσικά ακόμα καλύτερες επιδόσεις έχουν οι 530d με τον εξακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα των 3.000 κυβικών (265 ίπποι), αλλά και οι εκδόσεις βενζίνης 530i (2.000 κυβικά, 252 ίπποι) και 540i (3.000 κυβικά, 6 κύλινδροι, 340 ίπποι).
Όλες οι 5άρες, εκτός από την 520d έχουν στάνταρ το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων, ενώ και πάλι όλες είναι διαθέσιμες και ως XDrive (τετρακίνητες). Οι τιμές τους ξεκινούν από τις 60.950 ευρώ της 520d, η 530d κοστολογείται από 74.450 ευρώ, ενώ το κόστος των 530i και 540i διαμορφώνεται στις 69.350 και 78.100 ευρώ αντίστοιχα. Φυσικά στην πορεία θα προστεθούν και άλλοι κινητήρες, ενώ μεταξύ άλλων αναμένεται και η καινούργια M5.