ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η Pagani Huayra Roadster είναι το top model της αυτοκινητικής Haute couture

Η Pagani Huayra Roadster είναι το top model της αυτοκινητικής Haute couture

Τα Pagani συγκαταλέγονται στα πιο ακριβοθώρητα hyper cars που κυκλοφορούν, κάτι που ισχύει ακόμα πιο πολύ για τις ανοιχτές εκδοχές τους. Σαν τη Huayra Roadster, η οποία είχε αναγγελθεί εδώ και αρκετό καιρό και παρουσίαστηκε επίσημα ανήμερα του Αγίου Βαλεντίνου, κλέβοντας τις εντυπώσεις.

Κατα πάσα πιθανότητα και τις καρδιές πολλών, παρόλο που πολύ δύσκολα θα μπορέσουν να αποκτήσουν μια. Όχι μόνο γιατί οι 100 που η εταιρεία έχει ανακοινώσει ότι θα κατασκευαστούν έχουν ήδη προπωληθεί αλλά γιατί η τιμή εκκίνησής της είναι ούτε λίγο ούτε πολύ 2.280.000 ευρώ. Προ φόρων...

Στις πρώτες επίσημες φωτογραφίες της η Huayra Roadster ποζάρει επιδεικνύοντας τις καμπύλες, τις λεπτομέρειες και τις χαρακτηριστικές απολήξεις της εξάτμισής της στο παραδοσιακό μπλε των Pagani, ενώ πέρα από όλα τα άλλα ο υποψήφιος ιδιοκτήτης της μπορεί να επιλέξει και τον τύπο της οροφής που προτιμά.

Η πρώτη επιλογή είναι μια αφαιρούμενη με πλαίσιο από ανθρακόνημα που περικλείει ένα κρύσταλλο, ενώ η δεύτερη είναι μια μαλακή, για την οποία υπάρχει χώρος αποθήκευσης εντός του αυτοκινήτου και άρα προστασία από αναπάντεχα καιρικά φαινόμενα.

Ο κινητήρας, με το οποίο υπάρχει και οπτική επαφή, είναι ο V12 των 6.000 κυβικών της AMG που χρησιμοποιεί η Pagani και με τη βοήθεια 2 turbo αποδίδει 764 ίππους και 1.000 Nm -τιμή αναμφίβολα εντυπωσιακή- που καταλήγουν στους πίσω τροχούς. Μέσω ενός αυτοματοποιημένου κιβωτίου 7 σχέσεων της Xtrac που έχει ήδη δοκιμαστεί στην κορυφαία κουπέ Huayra, τη BC.

Για τις επιδόσεις της ανοιχτής Huayra, η οποία πέρα από πανέμορφη είναι και εκπληκτικά γρήγορη, δεν υπάρχουν -ακόμα- επίσημες τιμές παρά μόνο εκτιμήσεις. Οι οποίες κάνουν λόγο για ένα 0-100 σε μόλις 3,5 δεύτερα και για μια τελική που φτάνει τα 370.

Pagani Huayra Roadster 37

Η Pagani Huayra Roadster είναι εντυπωσιακή από όπου και αν την κοιτάξεις, ενώ οι τέσσερις απολήξεις της εξάτμισης στο κέντρο, είναι μέρος της ταυτότητας των ιταλικών hyper cars. Πηγή: Pagani.

Οι κορυφαίες αυτές επιδόσεις έγιναν εφικτές χάρη και στη μείωση του βάρους κατά 80 κιλά σε σχέση με την κουπέ, στα συνολικά 1.280, κάτι που έρχεται σε αντίθεση με τον κανόνα που θέλει τα ανοιχτά μοντέλα να είναι από λίγο έως πολύ πιο βαριά από τα αντίστοιχα κλειστά.

Είναι βέβαιο πως για να πετύχουν αυτή την ελάφρυνση οι μηχανικοί της εταιρείας εκμεταλλεύθηκαν στο έπακρο τις δυνατότητες που τους δίνει το πλαίσιο από ανθρακόνημα, υλικό στο οποίο η Pagani έχει και παράδοση και εμπειρία, μιας και το πρώτο της μοντέλο, η Zonda που την καθιέρωσε, είχε αντίστοιχο πλαίσιο.