ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

H καινούργια, 10η γενιά του Honda Civic είναι η πιο ολοκληρωμένη και σημαντική

Εδώ και 40 ολόκληρα χρόνια το Civic είναι το πιο σημαντικό μοντέλο της Honda παγκοσμίως. Με παρουσία σε 170 χώρες και με εργοστάσια κατασκευής του σε όλες σχεδόν τις ηπείρους αποτελεί τη βάση της γκάμας της Honda και κατά συνέπεια η παρουσιάση μιας νέας γενιάς του, για την περίσταση της 10ης, έχει την ανάλογη βαρύτητα.

Πόσο μάλλον όταν έχουν γίνει και σημαντικές αλλαγές τις οποίες αν θέλαμε να τις περιγράψουμε με δύο φράσεις θα λέγαμε «σημαντικά πιο μεγάλο και ώριμο» και «αποκλειστικά με κινητήρες turbo».

Πιο αναλυτικά το νέο Honda Civic δείχνει και είναι αισθητά μεγαλύτερο από την τρέχουσα εκδοχή του της 9ης γενιάς, καθώς το μήκος του έχει αυξηθεί κατά σχεδόν 14 εκατοστά, φτάνοντας συνολικά τα 4,50 μέτρα και φλερτάροντας με τα όρια της μικρής- μεσαίας κατηγορίας στην οποία παραδοσιακά ανήκει.

Ταυτόχρονα έχει αυξηθεί και το πλάτος του κατά 30 χιλιοστά, ενώ το ύψος του έχει μειωθεί κατά 20 -η μείωση δεν αφορά μόνο την οροφή, αλλά και το καπό- με αποτέλεσμα ως σύνολο να δείχνει σαφώς πιο φαρδύ και δυναμικό. Στο τελευταίο συμβάλλει και ο χαρακτηριστικός σχεδιασμός των προφυλακτήρων με τους τονισμένους «αεραγωγούς» -στο πίσω μέρος ταιριάζουν ιδιαίτερα καλά με τις κεντρικά τοποθετημένες απολήξεις της εξάτμισης της έκδοσης Sport- καθώς και το ανάγλυφο του αμάξωματος.

Παράλληλα έχουν διατηρηθεί στοιχεία από την τρέχουσα γενιά, όπως για παράδειγμα η διαμόρφωση του συνόλου της 5ης πόρτας και των φώτων, προκειμένου να προκύπτει η επιθυμητή συνέχεια, ενώ η συνολική εικόνα είναι εμφανώς πιο σύγχρονη και ελκυστική σε σχέση με αυτή που έχουμε συνηθίσει.

Την αύξηση του μήκους ακολούθησε και το μεταξόνιο, που με σχεδόν 2,70 μέτρα είναι από τα μεγαλύτερα της κλάσης. Ανάλογα μεγάλοι είναι και οι χώροι στο εσωτερικό, ενώ για πρώτη φορά μετά από αρκετά χρόνια δεν υπάρχουν στο πίσω κάθισμα τα Magic Seats της ιαπωνικής εταιρείας. Κι αυτό γιατί το ρεζερβουάρ δεν βρίσκεται πλέον κάτω από τα εμπρός καθίσματα αλλά έχει μετακινηθεί κάτω από τα πίσω, κίνηση που ναι μεν δεν επέτρεψε την τοποθέτηση των Magic Seats αλλά από την άλλη έδωσε τη δυνατότητα στους μηχανικούς της μάρκας να κατεβάσουν τη θέση οδήγησης κατά 35 χιλιοστά. Η επιλογή αυτή τονίζει το σπορτίφ χαρακτήρα του νέου Civic, καθώς ο οδηγός κάθεται πιο χαμηλά και νοιώθει ένα με το αυτοκίνητο, ενώ το ενδιαφέρον είναι πως δεν έχει επηρεαστεί διόλου η περιφερειακή ορατότητα που είναι ιδιαίτερα καλή.

Ιδιαίτερα καλός, ο μεγαλύτερος της κατηγορίας, είναι και ο χώρος αποσκευών, που με ελάχιστη χωρητικότητα τα 478 λίτρα καλύπτει πλήρως την οικογενειακή διάσταση του καινούργιου Honda.

Από πλευράς σχεδιασμού το ταμπλό είναι μοντέρνο και ποιοτικό, ο πίνακας οργάνων ψηφιακός, ενώ στο κέντρο υπάρχει μια οθόνη αφής 7,0 ιντσών. Από αυτήν ελέγχονται, μεταξύ άλλων και οι δυνατότητες διασύνδεσης smartphones μέσω Apple CarPlay και Android Auto, ενώ ο βασικός εξοπλισμός όλων των Civic περιλαμβάνει το Honda Sensing. Tην πλήρη «ομπρέλα» δηλαδή συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού, με λειτουργίες όπως Collision Mitigation Braking System, Lane Keeping Assist System, Adaptive Cruise Control, Traffic Sign Recognition, Blind Spot Information, πίσω κάμερα πολλαπλών γωνιών κ.λπ.

Αυτά τα συστήματα αυξάνουν και άλλο το υψηλό επίπεδο ασφάλειας που εξασφαλίζει το ιδιαίτερα άκαμπτο πλαίσιο -η στρεπτική του ακαμψία αυξήθηκε κατά 52% χάρη σε νέες μεθόδους παραγωγής αλλά και στην χρήση ατσαλιών υψηλής αντοχής. Το εξελιγμένο πλαίσιο συνεισφέρει φυσικά, μαζί με την πολύ καλά ρυθμισμένη ανάρτηση και το πιο χαμηλό κέντρο βάρους και στα πολύ καλά δυναμικά χαρακτηριστικά. Όπως διαπιστώσαμε οδηγώντας το νέο Civic στην Ισπανία πρόκειται για ένα πολύ καλά ζυγισμένο αυτοκίνητο, με ιδιαίτερα μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης και ικανοποιητικό επίπεδο άνεσης. Παράλληλα στις εκδόσεις που διαθέτουν τα ενεργά αμορτισέρ είναι διακριτές οι διαφοροποιήσεις μεταξύ της στάνταρ και της σπορ ρύθμισης.

Το πορτμπαγκάζ του νέου Civic είναι το μεγαλύτερο της κατηγορίας, ενώ ενδιαφέρον έχει το κάλυμμά του. Το οποίο δεν εκτείνεται κατά μήκος αλλά κατά πλάτος, ώστε να μη χρειάζεται σε καμία περίπτωση να αφαιρεθεί. Λεπτομέρεια μεν, αλλά που δείχνει τις δυνατότητες και τον τρόπο σκέψης των μηχανικών της Honda. Πηγή: Honda.

Έτσι το νέο Civic είναι ιδιαίτερα ευχάριστο σε κλειστές διαδρομές, ενώ καλύπτει άνετα και γρήγορα μεγάλες αποστάσεις χάρη στους πολύ καλούς κινητήρες του. Ο βασικός είναι ο ιδιαίτερα εξελιγμένος 3κύλινδρος turbo των 1.000 κυβικών και των 129 ίππων -διαθέτει άμεσο ψεκασμό, μεταβλητό χρονισμό, αλλά και βαλβίδες με νάτριο αλά Φόρμουλα 1- που αποδεινύεται δυνατός σε όλη την κλίμακα λειτουργίας του και αρκούντως πολιτισμένος. Ειδικά αν ο οδηγός εκμεταλλευτεί τον πολύ καλό επιλογέα του χειροκίνητου κιβωτίου των 6 σχέσεων θα δει πέρα από αξιόλογες επιδόσεις (0-100 σε 10,4 δεύτερα, τελική 203 χλμ./ ώρα) και χαμηλή κατανάλωση.

Η επίσημη τιμή που ανακοινώνει η Honda είναι 4,8 λίτρα, ενώ αντίστοιχα οικονομικός με 5,8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα είναι ο επίσης high tech τετρακύλινδρος των 1.500 κυβικών. Ο οποίος αποδίδει 182 ίππους και χαρακτηρίζεται από τη γραμμική του απόδοση αλλά και τις πολύ καλές επιδόσεις που εξασφαλίζει (0-100 σε 8,2 δεύτερα, τελική 220 χλμ./ ώρα).

Στις αρχές του 2018 θα είναι διαθέσιμος και ο diesel των 1.600 κυβικών, που θα έχει προσαρμοστεί στις νέες προδιαγραφές. Μέχρι τότε θα εξακολουθεί να πωλείται το 1.6 i-DTEC της τρέχουσας 9ης γενιάς, ενώ η διάθεση των Civic 1.0 και 1.5 VTEC Turbo, που παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον, θα ξεκινήσουν από τον Ιούνιο σε τιμές που αναμένονται.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης