ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το νέο Kia Rio έχει εξελιχθεί συνολικά και ξεκινά από τα 1.000 κυβικά με turbo

Το νέο Kia Rio έχει εξελιχθεί συνολικά και ξεκινά από τα 1.000 κυβικά με turbo

Τους επόμενους μήνες η Kia θα επιδείξει μια έντονη δραστηριότητα στις μικρές κατηγορίες, μιας και από τις αρχές Ιουνίου θα είναι διαθέσιμα στην Ελλάδα τα ολοκαίνουργια Picanto και Rio, ενώ θα έχει προηγηθεί και το επίσης νέο Soul.

Σε ότι αφορά τη νέα, 4η κατά σειρά, γενιά του Rio είναι σαφές πως η βασική φόρμα του αμαξώματος έχει μεν διατηρηθεί, αλλά ταυτόχρονα έχει εξελιχθεί σχεδιαστικά σε τέτοιο βαθμό που να μιλάμε για ένα σύγχρονο και νεανικό μοντέλο. Από πλευράς διαστάσεων οι διαφοροποιήσεις είναι μικρές, μιας και το μήκος έχει αυξηθεί κατά 15 χιλιοστά φτάνοντας τα 4,065 μέτρα, το ύψος έχει μειωθεί κατά 5 χιλιοστά, ενώ η αύξηση του μεταξονίου -συνολικά στα 2,58 μέτρα- είναι της τάξης των 10 χιλιοστών.

Στην πράξη αυτό σημαίνει πως το Rio έχει μεν μεγαλώσει χωρίς όμως να έχει απωλέσει την αστική του ευελιξία, παρέχοντας ταυτόχρονα ικανοποιητικούς χώρους στο εσωτερικό του. Το οποίο χάρη στην πιο καθαρή σχεδίασή του αλλά και στην παρουσία μιας μεγάλης και εύχρηστης οθόνης αφής, συγκαταλέγεται μεταξύ αυτών της κατηγορίας που δείχνουν πιο πολυτελή. Σε αυτό συμβάλλουν τόσο τα ποιοτικά υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί όσο και η πολύ καλή συναρμογή τους.

Πέρα από ποιοτικό το νέο Rio είναι και πρακτικό, μιας και πλέον υπάρχουν και πιο πολλές και καλύτερα σχεδιασμένες θήκες για μικρο- αντικείμενα στο εσωτερικό του. Παράλληλα το πορτμπαγκάζ του των 325 λίτρων, μεγαλύτερο κατά 37 σε σχέση με αυτό της προηγούμενης γενιάς, καλύπτει τις ανάγκες μιας μικρής οικογένειας, καθώς και το σχήμα του είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμο.

Το νέο Κia Rio χρησιμοποιεί μεν το ίδιο πλαίσιο με το Hyundai i20 αλλά διάφορα σημεία του έχουν ενισχυθεί προκειμένου να εμφανίζεται πιο δυναμικό και σπορτίφ. Έτσι η συμπεριφορά του στο δρόμο είναι μια θετική έκπληξη καθώς είναι τόσο σφιχτό όσο χρειάζεται για να είναι διασκεδαστικό και τόσο μαλακό όσο πρέπει προκειμένου να εξασφαλίζονται ικανοποιητικά επίπεδα άνεσης. Ταυτόχρονα το σύστημα διεύθυνσης με την ηλεκτρική υποβοήθηση έχει καλή ακρίβεια, ενώ γίνεται πιο βαρύ στις μεγάλες ταχύτητες.

Η γκάμα των κινητήρων με την οποία το νέο Rio θα είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα περιλαμβάνει συνολικά 5 σύνολα: τον ατμοσφαιρικό 1.200 με τους 84 ίππους, τον 3κύλινδρο turbo των 1.000 κυβικών (1.0 T-GDI) σε δύο εκδοχές με 100 και 120 ίππους, καθώς και τις δύο εκδοχές του diesel 1.4 CRDi με 77 και 90 άλογα.

Kia Rio Lisbon test drive 2017 55

Το εσωτερικό του νέου Kia Rio είναι σύγχρονο σχεδιαστικά και ιδιαίτερα φροντισμένο τόσο στα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί όσο και στις λεπτομέρειές του. Πηγή: Kia

Ο νέος χιλιάρης turbo βενζίνης που κινεί και το Cee’d χαρακτηρίζεται από την τυπική για 3κύλινδρο χροιά του, καθώς και για την ελαστική λειτουργία του από χαμηλά. Από κει και πέρα η απόκριση στο γκάζι είναι πολύ καλή, ενώ οι ρεπρίζ ευνοούνται από την καλή κλιμάκωση του κιβωτίου των 5 σχέσεων -η έκδοση των 120 ίππων συνδυάζεται με 6άρι. Παράλληλα οι μηχανικοί της Kia έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά και στον diesel των 90 ίππων, καθώς και ήσυχος είναι και η λειτουργία του είναι στρωτή χωρίς ιδιαίτερο επίπεδο θορύβου.

Το νέο Rio, ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού του, μπορεί να διαθέτει μια μεγάλη λίστα με συστήματα υποβοήθησης, όπως η αυτόνομη πέδηση, η προειδοποίηση για διερχόμενους πεζούς, η διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας ή το «έξυπνο» ESP που υποδεικνύει και διόρθωση στο τιμόνι.

Ο δυνατότητες διασύνδεσης smartphones είναι στάνταρ ανεξαρτήτως έκδοσης, ενώ η οθόνη των 7 ιντσών υπάρχει στις πιο πλούσιες εκδόσεις σε συνδυαμό και με σύστημα keyless και 17άρες ζάντες. Κίνητρο πάντως για την απόκτηση ενός μοντέλου της Kia είναι και η 7ετής εγγύηση, ενώ οι τιμές του νέου Rio θα ανακοινωθούν στην πορεία.