ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Πόσο πιο ασφαλή έχουν γίνει τα αυτοκίνητα την τελευταία 20ετία (vid);

Πόσο πιο ασφαλή έχουν γίνει τα αυτοκίνητα την τελευταία 20ετία (vid);

Η παθητική ασφάλεια μπήκε στο χώρο του αυτοκινήτου πριν από 25 και πλέον χρόνια με τα crash test που είχε πραγματοποιήσει τότε το γερμανικό περιοδικό auto motor und sport και με αποτελέσματα πραγματικά τρομακτικά για τη σωματική ακεραιότητα αλλά και για την επιβίωση των επιβατών σε πολλά από τα αυτοκίνητα που είχαν εξεταστεί.

Στην πορεία και πριν από 20 χρόνια ιδρύθηκε ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός EuroNCAP, ο οποίος ελέγχει από τότε όλα ή σχεδόν όλα τα καινούργια μοντέλα που παρουσιάζονται και τα αξιολογεί απονέμοντας τα γνωστά αστέρια, με το άριστα να είναι τα πέντε. Οι προδιαγραφές του EuroNCAP με την πάροδο του χρόνου προσαρμόζονται στις εξελίξεις και στις νέες τεχνολογίες, αξιολογείται π.χ. εδώ και καιρό ξεχωριστά η ασφάλεια των παιδιών αλλά και των πεζών, με την τελευταία αλλαγή, λόγω των συστημάτων υποβοήθησης που χρησιμοποιούνται όλο και περισσότερο, να έχει γίνει πριν από μερικούς μόλις μήνες.

Το ερώτημα που προκύπτει εδώ είναι πόσο πιο ασφαλή έχουν γίνει στην πράξη τα αυτοκίνητα μέσα σε αυτήν τη 20ετία δραστηριοποίησης του οργανισμού. Προκειμένου η όποια εξέλιξη να γίνει αντιληπτή το EuroNCAP δημοσιοποίησε ένα βίντεο, με τη βοήθεια του οποίου συγκρίνεται ένα μοντέλο του 1997 και ένα του 2017. Μάλιστα προκειμένου η σύγκριση αυτή να αφορά όσο το δυνατόν περισσότερους επιλέχθησαν δύο μικρά αυτοκίνητα, ένα Rover 100 που το 1997 ήταν του κουτιού και ένα σύγχρονο Jazz.

Όπως θα δείτε οι εικόνες μιλούν πραγματικά από μόνες τους: το Rover του 1997 διαλύεται κυριολεκτικά, με αποτέλεσμα οι επιβάτες του να μην έχουν παρά λίγες πιθανότητες επιβίωσης. Στον αντίποδα το Honda του 2017 αντέχει στις δοκιμασίες και εξασφαλίζει τον απαιτούμενο χώρο επιβίωσης στο εσωτερικό του. Το τελευταίο είναι, όπως όλοι καταλαβαίνουμε μια καθοριστική και ιδιαίτερα σημαντική εξέλιξη.