ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

To νέο Nissan Μicra αναβαθμίστηκε και ομόρφυνε

To νέο Nissan Μicra αναβαθμίστηκε και ομόρφυνε

H νέα, 5η κατά σειρά γενιά του Micra είναι αυτή που ουσιαστικά αλλάζει στο επιτυχημένο μικρό Nissan λογική και προσανατολισμό. Κι αυτό γιατί αφήνει πίσω της την εικόνα του αποκλειστικά πρακτικού και οικονομικά προσιτού υπέρ- μίνι, αποκτά νέα αισθητική ταυτότητα, καθώς και μια συνολικά αναβαθμισμένη εικόνα.

Η οποία εικόνα, που προσδιορίζεται από έντονες ακμές και νεύρα, καθώς και από μια χαρακτηριστική μάσκα και προβολείς με LED φώτα ημέρας, είναι αναμφίβολα ελκυστική και σύγχρονη. Παράλληλα συνδυάζεται και με μια γενναία αύξηση των διαστάσεων, πλήν του ύψους. Έτσι το νέο Micra και σε σχέση με αυτό που ξέρουμε είναι ολόκληρα 17,4 εκατοστά πιο μεγάλο, φτάνοντας ουσιαστικά -παρά ένα χιλιοστό για την ακρίβεια- τα 4 μέτρα. Ταυτόχρονα έχει μεγαλώσει και ως προς το πλάτος του (+7,8 εκατοστά), ενώ αντίθετα το ύψος του είναι πλέον μικρότερο κατά 55 χιλιοστά, φτάνοντας συνολικά τα 1,455 μέτρα.

Έτσι οι αναλογίες είναι πλέον πιο δυναμικές και αρμονικές, ενώ ενδιαφέρον είναι πως οι σχεδιαστές της μάρκας κατόρθωσαν να δημιουργήσουν και ένα ιδιαίτερα αεροδυναμικό, με τα δεδομένα της κατηγορίας σχήμα, καθώς ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι 0,29.

Η σημαντική αύξηση του μήκους συνδυάζεται φυσικά και με ένα μεγαλύτερο κατά 7,5 εκατοστά μεταξόνιο (2,525 μέτρα), που εξασφαλίζει γενικά άνετους χώρους για τους επιβάτες. Ειδικά στο πίσω κάθισμα υπάρχει αρκετός αέρας τόσο για τα γόνατα όσο και για τα κεφάλια. Απόλυτα ικανοποιητικός είναι και ο χώρος αποσκευών, μιας και η ελάχιστη χωρητικότητά του είναι τα 300 λίτρα, που με την αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος (γίνεται ασύμμετρα και σε αναλογία 60:40) μπορού να φτάσουν μέχρι και τα 1.004.

Στην πρακτικότητα συμβάλλουν και οι πολλές θήκες για μικρό-αντικείμενα στην καμπίνα, ενώ το ταμπλό έχει σύγχρονη σχεδίαση και καλή ποιότητα υλικών και συναρμογής. Ο πίνακας με τα μεγάλα όργανα είναι ευανάγνωστος, η εργονομία χωρίς θέματα, το τιμόνι με το επίπεδο κάτω μέρος εξασφαλίζει μια πιο σπορτίφ νότα, ενώ η αντίστοιχη high tech προκυπτει από την οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό. Στην κορυφαία έκδοση η διαγώνιός της φτάνει τις 7,0 ίντσες και συνδυάζεται με το Nissan Connect. Παράλληλα διαθέσιμα είναι και όλα τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης -μεταξύ αυτών προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, αυτόνομη πέδηση, έλεγχος τυφλής γωνίας στους εξωτερικούς καθρέπτες- φουλ δυνατότητες διασύνδεσης με smartphones, καθώς και ηχοσύστημα Bose, που είναι στάνταρ στην πλούσια έκδοση Tekna.

NISSAN MICRA DUBROVNIK 2017 41

Το εσωτερικό του νέου Nissan Micra είναι μοντέρνο και νεανικό, ενώ ο εξοπλισμός μπορεί να περιλαμβάνει, ανάλογα με την έκδοση, μεταξύ άλλων οθόνες αφής μέχρι και 7 ιντσών, συστήματα υποβοήθησης του οδηγού και δυνατότητες διασύνδεσης smartphones. Πηγή: Nissan

Στην Ελλάδα η γκάμα του νέου Μicra θα περιλαμβάνει δύο κινητήρες βενζίνης και έναν diesel, τον γνωστό και καταξιωμένο των 1.500 κυβικών της μάρκας, που για την περίπτωση αποδίδει 90 ίππους και 220 Nm. Ίδια ισχύ, 90 ίππους, αλλά 140 Nm ροπής, αποδίδει ο 0.9 i-GT, ο turbo 3κύλινδρος βενζίνης των 898 κυβικών, ενώ η εισαγωγική έκδοση θα κινείται από έναν ατμοσφαιρικό 3κύλινδρο 1.000 κυβικών και 73 ίππων. Τα κιβώτια είναι όλα χειροκίνητα 5 σχέσεων, ενώ αργότερα θα προστεθεί και ένα αυτόματο CVT.

Στο δρόμο το Micra, που βασίζεται σε μια αναβαθμισμένη έκδοση του πλαισίου V-platform, κατορθώνει, χάρη στην καλά ρυθμισμένη ανάρτησή του, να συνδυάζει ικανοποιητικό επίπεδο άνεσης και ενδιαφέροντα δυναμικά χαρακτηριστικά. Από κει και πέρα το επίπεδο θορύβου στο εσωτερικό, λόγω και της καλής ηχομόνωσης, είναι χαμηλό με τα δεδομένα της κλάσης, η αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης καλή, ο επιλογέας του κιβωτίου είναι γρήγορος και ακριβής και η ποιότητα κύλισης πολύ καλή, ολοκληρώνοντας έτσι την συνολικά upper class εικόνα που προαναφέραμε.

Το νέο Νissan Micra θα είναι στη χώρα μας στις αρχές της άνοιξης, ενώ τότε θα ανακοινωθούν και οι τιμές του.