ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το Q8 είναι από τα πιο σημαντικά πρωτότυπα που έχει παρουσιάσει τελευταία η Audi

Το Q8 είναι από τα πιο σημαντικά πρωτότυπα που έχει παρουσιάσει τελευταία η Audi

Το ότι η αυτοκινητοβιομηχανία συνολικά βρίσκεται σε ένα σημείο καμπής και ότι τα επόμενα χρόνια έχουν να δουν πολλά τα μάτια μας είναι κάτι παραπάνω από βέβαιο. Από αυτή τη σκοπιά λοιπόν τα πρωτότυπα σαν το Q8 που παρουσίασε η Audi στην έκθεση του Ντιτρόιτ έχουν ιδιαίτερο ειδικό βάρος. Το μεγάλο SUV στην προκειμένη, που υιοθετεί πολλά στοιχεία τόσο από το Α8 όσο και από το Q7, είναι σαφώς κάτι παραπάνω από κλεφτές ματιές στο μέλλον της εταιρείας, στην εικόνα των καινούργιων μοντέλων της αλλά και στην πρόθεσή της να κινηθεί ανάμεσα στις υπάρχουσες κατηγορίες.

Το Q8 λοιπόν συνδυάζει την εικόνα των SUV και των κουπέ σε διαστάσεις XL. Όχι τόσο σε ότι αφορά το μήκος του που φτάνει τα 5,02 μέτρα αλλά το πλάτος του, που είναι ούτε λίγο ούτε πολύ ολόκληρα 204 εκατοστά και συμβάλλει στη δημιουργία μιας δυναμικής εικόνας. Στο τελευταίο συμβάλλει βέβαια και η μεγάλη οκταγωνική μάσκα με τις κάθετες χρωμιωμένες γρίλιες και την αίσθηση 3D που δημιουργεί, καθώς και η διαμόρφωση της οροφής, που παρά την κλίση της δεν περιορίζει στην ουσία το εσωτερικό ύψος και την άνεση όσων κάθονται στο πίσω κάθισμα. Ενδιαφέρον στοιχείο είναι και και αφετέρου διαθέτουν μια νέα τεχνολογία, που σύμφωνα με την Audi θα αλλάξει όλα όσα γνωρίοι ιδιαίτεροι σχεδιαστικά προβολείς που αφενός καλύπτονται από μια μεταλλική επιφάνεια όταν δεν χρειάζονταιζουμε για το φωτισμό τη νύχτα.

Από κει και πέρα χαρακτηριστικά είναι και τα πίσω φώτα που εκτείνονται σε όλο τυο πλάτος του αμαξώματος, τα παράθυρα χωρίς πλαίσια, όπως περιμένει άλλωστε κανείς να έχει ένα κουπέ, έστω και SUV, οι τροχοί 23 ιντσών και βέβαια η απουσία χειρολαβών, μιας και οι πόρτες ανοίγουν πατώντας το λογότυπο της μάρκας στις κολώνες.

Όσο για το εσωτερικό του Q8 συνδυάζει την υψηλή ποιότητα των Audi με την high tech αίσθηση και τη φουτουριστική εμφάνιση χωρίς όμως να καταφεύγει σε σχεδιαστικές υπερβολές και ακρότητες -ένδειξη πως η υιοθέτηση κάποιων στοιχείων σε μοντέλα παραγωγής δεν απέχει και πολύ. Στα τεχνολογικά high lights του σαλονιού περιλαμβάνονται οι αρκετές οθόνες αφής με την κεντρική, από την οποία ελέγχεται και το σύστημα infotainment με τις μεγάλες δυνατότητες, να είναι 12,3 ιντσών, καθώς και οι διακόπτες που ελέγχονται μέσω χειρονομιών.

Audi Q8 29

Το εσωτερικό του Q8 είναι high tech, φουτουριστικό και ιδιαίτερα ποιοτικό, ενώ κατά την πάγια τακτική της Audi εχουν αποφευχθεί οι σχεδιαστικές εξτραβαγκάντζες για χάρη του πρόσκαιρου εντυπωσιασμού. Πηγή: Audi

Το σύστημα πρόωσης του Q8 αποτελείται από έναν turbo 3.000 κυβικών και έναν ηλεκτροκινητήρα που αποδίδουν συνδυαστικά 442 ίππους, συνδυάζονται με ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, εξασφαλίζουν ένα 0-100 σε 5,4 δεύτερα και μια τελική 270 χλμ./ ώρα, την ίδια στιγμή που η επίσημη μέση κατανάλωση είναι μόλις 2,3 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα και οι αντίστοιχες εκπομπές CO2 85,3 γραμμάρια το χιλιόμετρο.

Το Q8 μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για έως και 60 χιλιόμετρα, η μπαταρία του των 17,9 kWh που βρίσκεται κάτω από το πίσω κάθισμα φορτίζει σε 2,5 ώρες, ενώ στα τεχνικά του χαρακτηριστικά θα πρέπει να προστεθεί τόσο η τετρακίνηση όσο και η πνευματική ανάρτηση.

Προς το παρόν δεν υπάρχει κάτι δεδομένο για το μέλλον του Q8, που πάντως δείχνει να μην απέχει και ιδιαίτερα πολύ από την κανονική παραγωγή. Αυτό και σε συνδυασμό με το γεγονός ότι τα υπερ- πολυτελή SUV σαν την Bentley Bentayga που ήδη πωλείται και τις Lamborghini Urus και Rolls Royce Cullinan αφήνει όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά.