Το Renault Kadjar, το νέο γαλλικό Crossover, είναι high tech, άνετο και οικονομικό
Το καινούργιο Crossover με το οποίο η Renault δίνει δυναμικά το παρόν στην κατηγορία C, το Renault Kadjar, δεν περνά σε καμία περίπτωση απαρατήρητο. Κι αυτό γιατί πρόκειται από τις πιο κομψές προτάσεις στην πιο δημοφιλή κατηγορία παγκοσμίως, η οποία συνδυάζει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα παραδοσιακά γνωρίσματα των αυτοκινήτων του είδους με την εμφατική εικόνα των σύγχρονων μοντέλων της γαλλικής εταιρείας.
Έτσι το Kadjar διαθέτει έντονη προσωπικότητα και γίνεται άμεσα αποδεκτό και αναγνωρίσιμο. Σε αυτό σημαντικό ρόλο παίζει η χαρακτηριστική του μάσκα με τις πινελιές χρωμίου σε συνδυασμό με τους ιδιαίτερους προβολείς με τα σχήματος C LED φώτα ημέρας που συμβάλλουν με τη σειρά τους στην ταυτότητα του νέου γαλλικού Crossover της Renault, ειδικά τη νύχτα.
Το τελευταίο ισχύει και για τα πίσω φώτα, ενώ εξίσου χαρακτηριστικά είναι και τα πλευρικά προστατευτικά, που οπτικά αποτελούν ενιαίο σύνολο με αυτά των φτερών και τονίζουν τον off road προσανατολισμό του Kadjar. Ο οποίος ενισχύεται και άλλο από τις προστατευτικές ποδιές μπροστά και πίσω, τις ράγες οροφής και κυρίως από τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος που φτάνει τα 200 χιλιοστά και επιτρέπει την άνετη κίνηση πέρα από την άσφαλτο.
Το Kadjar έχει δικό του στυλ και στο εσωτερικό, που πέρα από σύγχρονο, ποιοτικό και πολυτελές είναι και high tech, μιας και εκτός από την οθόνη των 7 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό που φιλοξενεί το καινούργιο σύστημα infotainment R-Link 2, πλήρως ψηφιακός και εντυπωσιακός είναι ο πίνακας οργάνων. Εδώ ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ 4 διαφορετικών στυλ απεικόνισης και 5 χρωματισμών, ανάλογα με τη διάθεσή του και την πληροφόρηση που θέλει να έχει, ενώ αν αν θελήσει να συνδέσει το smartphone του θα το κάνει πολύ εύκολα, μιας και το R-Link 2 διαθέτει όλες τις δυνατότητες για το σκοπό αυτό.
Παράλληλα από το R-Link 2 και την οθόνη αφής του με το εύχρηστο μενού στα ελληνικά, ενεργοποιούνται και όλα τα διαθέσιμα συστήματα υποβοήθησης με τα οποία μπορεί να εξοπλιστεί το Kadjar. Συστήματα όπως το Ενεργό Σύστημα Φρεναρίσματος Έκτακτης Ανάγκης (AEBS), το Σύστημα Προειδοποίησης Ακούσιας Αλλαγής Λωρίδας και το σύστημα Προειδοποίηση Τυφλής Γωνίας, η Αναγνώριση Πινακίδων Ορίων Ταχύτητας και το Cruise control με speed limiter, ενώ δεν απουσιάζει ούτε το Σύστημα Υποβοήθησης Παρκαρίσματος (Easy Park Assist). Το οποίο αναλαμβάνει τον έλεγχο του συστήματος διεύθυνσης κατά τη διάρκεια των ελιγμών στάθμευσης διευκολύνοντας αφάνταστα τον οδηγό και διαθέτει 3 λειτουργίες παρκαρίσματος: σε παράλληλη θέση, σε κάθετη θέση και σε θέση υπό γωνία.
Οι μηχανικοί της Renault εκτός από τα high tech συστήματα έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά και στην εκμετάλλευση των χώρων για τους επιβάτες και τις αποσκευές. Έτσι 4 ή και 5 ενήλικες δεν θα νοιώσουν σε καμία περίπτωση στριμωγμένοι, ενώ το πορτμπαγκάζ με χωρητικότητα 527 λίτρων είναι το μεγαλύτερο της κατηγορίας. Αν υπάρχει ανάγκη μπορεί να μεγαλώσει και άλλο, χάρη στο σύστημα Easy Break που αυτόματα απασφαλίζει και αναδιπλώνει τα διαιρούμενα, σε αναλογία 60:40, πίσω καθίσματα. Παράλληλα ιδιαίτερα πρακτικό είναι το γεγονός πως το Kadjar έχει συνολικά 30 λίτρα αποθηκευτικούς χώρους, εκ των οποίων τα 7,5 λίτρα αφορούν στο ντουλαπάκι του συνοδηγού, ενώ άξιο λόγου και αναφοράς είναι και το πρωτοποριακό για την κατηγορία νέο σύστημα ανασυρόμενου κοτσαδόρου.
Σύγχρονη και ιδιαίτερα εξελιγμένη, γεγονός που σημαίνει υπερ- πλήρωση, υψηλές αποδόσεις και χαμηλές καταναλώσεις, είναι και η γκάμα των κινητήρων που κινούν το νέο γαλλικό Crossover. Ο κινητήρας βενζίνης είναι ο τετρακύλινδρος turbo 1.2 TCe 130, που με 130 ίππους και 205 Νm ροπής -το 90% της ροπής είναι διαθέσιμο ήδη από τις 1.500 σ.α.λ.- είναι από τα πιο δυνατά σύνολα της κλάσης του. Και από τα πιο οικονομικά, μιας και η επίσημη μέση κατανάλωσή του είναι μόλις 5,6 λίτρα (εκπομπές CO2 126 γραμμάρια/ χιλιόμετρο).
Οι διαθέσιμοι κινητήρες diesel είναι ο δημοφιλής και καταξιωμένος 1.5 dCi 110 και ο ιδιαίτερα ισχυρός 1.6 dCi 130. Ο πρώτος, που για πρώτη φορά εξοπλίζεται με πιστόνια χαμηλής αποδίδει από 1.500 κυβικά 110 ίππους και 260 Nm ροπής, εκπέμπει μόλις 99 γραμμάρια CO2, αρκείται κατά μέσο όρο σε 3,9 λίτρα πετρελαίου για κάθε 100 χιλιόμετρα, ενώ εκτός από το χειροκίνητο κιβώτιο συνδυάζεται και με αυτόματο κιβώτιο EDC με επίσης 6 σχέσεις.
Ο κορυφαίος dCi 130 των 1.600 κυβικών, με απόδοση 130 ίππων και 320 Nm και επίσημη μέση κατανάλωση 4,3 λίτρων/ 100 χιλιόμετρα (εκπομπές CO2 113 γραμμάρια/ χιλιόμετρο), συνδυάζεται και με το εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης ETC της Renault. Ο οδηγός, μέσω ενός περιστροφικού διακόπτης στην κεντρική κονσόλα μπορεί να επιλέξει μεταξύ του 2WD (η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς), του Auto (αυτόματη κατανομή ροπής στους εμπρός και πίσω τροχούς, ανάλογα με τα επίπεδα πρόσφυσης) και του Lock. Στην τελευταία επιλογή, που ενδείκνυται σε εκτός δρόμου διαδρομές και σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης (π.χ. χιόνι, λάσπη) και είναι διαθέσιμη μέχρι τα 40 χλμ./ ώρα, το σύστημα «κλειδώνει» ηλεκτρονικά τη μεταφορά κίνησης και στους τέσσερις τροχούς και μεταφέρει το 50% της ροπής στους πίσω τροχούς.
Το νέο και ιδιαίτερα ενδιαφέρον Renault Kadjar είναι διαθέσιμο από 20.850 ευρώ σε συνδυασμό με τον κινητήρα βενζίνης 1.2 TCe 130 και από 22.340 ευρώ με τον diesel 1.5 dCi 110.
Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε το http://www.renault.com.gr/cars/kadjar/index.html