ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η Lamborghini Aventador έχει πλέον ακόμα πιο εντυπωσιακή εμφάνιση και 740 άλογα

Η Lamborghini Aventador έχει πλέον ακόμα πιο εντυπωσιακή εμφάνιση και 740 άλογα

Συνήθως οι ανανεώσεις ημίσειας ζωής, όταν δηλαδή το εκάστοτε μοντέλο συμπληρώνει τα μισά πάνω κάτω χρόνια της εμπορικής του καριέρας, δεν είναι εκτεταμένες. Ιδιαίτερα όταν πρόκειται για αυτοκίνητα που εξ ορισμού βρίσκονται στο top κομμάτι της κλίμακας από πλευράς κόστους και ειδικά όταν μιλάμε για σούπερ σπορ μοντέλα.

Στην περίπτωση του κορυφαίου της μοντέλου, της Aventador, η Lamborghini δεν ακολούθησε τον παραπάνω κανόνα. Αντίθετα προχώρησε και σε αλλαγές κάτω από την επιφάνεια, προκειμένου να μπορέσει να ανταγωνιστεί τις καινούργιες ή επίσης ανανεωμένες προτάσεις και τις ειδικές εκδόσεις των άμεσων ανταγωνιστών της, όπως είναι κατά κύριο λόγο η Ferrari και η McLaren.

Έτσι λοιπόν η πιο σημαντική αλλαγή στην ανανεωμένη Aventador είναι αυτή που δεν φαίνεται. Πιο συγκεκριμένα αφορά τον κινητήρα της, το V12 των 6.500 κυβικών, ο οποίος αύξησε την απόδοσή του κατά 40 ίππους, φτάνοντας συνολικά τους 740. Αντίθετα η ροπή του παρέμεινε στα ίδια, θηριώδη επίπεδα των 690 Nm, ενώ έτσι για την ιστορία η αύξηση της απόδοσης προέκυψε από τη διαφορετική χαρτογράφηση του μεταβλητού χρονισμού και της μεταβλητής εισαγωγής. Ταυτόχρονα ανέβηκε και το μέγιστο όριο στροφών του από τις 8.300 στις 8.500 σ.α.λ.

Το αποτέλεσμα των παραπάνω είναι η κορυφαία Lambo -το υποκοριστικό των Lamborghini- Aventador LP 740-4 να έχει ακόμα καλύτερες επιδόσεις, ολοκληρώνοντας το 0-100 σε μόλις 2,9 δευτερόλεπτα. Οσο για την τελική της φλερτάρει με τα 350 χλμ./ ώρα -για την ακρίβεια είναι 347.

Σημαντικές πάντως είναι και οι επεμβάσεις στο αμάξωμα -τα πίσω φτερά παραπέμπουν πλέον και στην αξεπέραστη Countach- ενώ δεν έχουν γίνει μόνο για την ανανέωση της έτσι κι αλλιώς εντυπωσιακής εμφάνισης αλλά εξυπηρετούν και λόγους ουσίας. Όπως τη βελτιωμένη ροή του αέρα για την καλύτερη ψύξη του κινητήρα, ενώ οι δύο καινούργιες εισαγωγές αέρα στον εμπρός προφυλακτήρα εκασφαλίζουν και μεγαλύτερη αρνητική άντωση.

2017 lamborghini aventador s 12

Εκτός από περισσότερα άλογα η ανανεωμένη Aventador έχει και ακόμα καλύτερη αεροδυναμική, ενώ τα πίσω φτερά της παραπέμπουν στη θρυλική Countach. Πηγή: Lamborghini

Πίσω ο διαχύτης είναι καινούργιος και συνδυάζεται με συνολικά 3 απολήξεις εξάτμισης στο κέντρο, ενώ συνολικά το σύστημα εξαγωγής είναι 20% πιο ελαφρύ, συμβάλλοντας έτσι και αυτό στο να συγκρατηθεί το βάρος στα 1.575 κιλά, που για αυτοκίνητα αυτού του βεληνεκούς θεωρείται λογικό. Στο πίσω μέρος υπάρχει και μια ενεργή φτερούγα με 3 προκαθορισμένες θέσεις, ενώ σύμφωνα με τη Lamborghini τα κάθετα αεροδυναμικά φορτία της ανανεωμένης Aventador είναι κατά 130% και 50% μπροστά και πίσω αντίστοιχα μεγαλύτερα σε σχέση με την προκάτοχό της.

Παράλληλα η Anventador S είναι το πρώτο αυτοκίνητο της ιταλικής εταιρείας με σύστημα ενεργητικής τετραδιεύθυνσης που εξασφαλίζει τον καλύτερο έλεγχο στις στροφές και συνδυάζεται άψογα με τη σοφιστικέ ανάρτηση με τη διάταξη pushrod και το «μαγνητικό» σύστημα LMS ελέγχου των αμορτισέρ.

Κάποιες μικρές ως επί το πλείστον αλλαγές υπάρχουν στο σαλόνι, με πιο σημαντική την προσθήκη μια νέας, μεγάλης οθόνης αφής για τον έλεγχο των πολυμέσων με πολλές δυνατότητες διασύνδεσης. Όσο για το λογαριασμό ξεκινά από τις 281.550 ευρώ, φυσικά προ φόρων.