ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

To Kodiaq, το νέο κορυφαίο SUV της Skoda, έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον

To Kodiaq, το νέο κορυφαίο SUV της Skoda, έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον

Το νέο Kodiaq είναι ένα ιδιαίτερα σημαντικό μοντέλο για τη Skoda και οι άνθρωποί της, στο εξωτερικό αλλά και την Ελλάδα, το γνωρίζουν πολύ καλά και το εκφράζουν με κάθε ευκαιρία. Το ειδικό του βάρος δεν προκύπτει μόνο από το ότι βάζει την εταιρεία σε μια κατηγορία μεγαλύτερη από αυτήν στην οποία δήλωνε μέχρι σήμερα το παρόν στα SUV αλλά και από το ότι θα επηρεάσει τη μελλοντική εικόνα των μικρότερων μοντέλων που θα ακολουθήσουν.

Το τελευταίο μόνο θετικά μπορεί να λειτουργήσει, καθώς η εμφάνιση του Kodiaq κατορθώνει να συνδυάσει τις σύγχρονες τάσεις, που εκφράζονται κυρίως με τις έντονες ακμές του αμαξώματος, με τις παραδοσιακά αισθητικά στοιχεία της Skoda. Τα οποία για την περίσταση έχουν γίνει πιο μοντέρνα και πιο εμφατικά, όπως συμβαίνει για παράδειγμα με τη μάσκα

Ταυτόχρονα το Kodiaq διαθέτει και κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, που συμβάλλουν στη δημιουργία μιας δικής του ταυτότητας, που το καθιστά άμεσα αναγνωρίσιμο. Στοιχεία που έχουν να κάνουν με την όλη του εικόνα, όπως για παράδειγμα το μεγάλο μεταξόνιο των 2,791 μέτρων σε συνδυασμό με τους μικρούς προβόλους, ή με τις λεπτομέρειες του σχεδιασμού του. Οι προβολείς του για παράδειγμα είναι εμπνευσμένοι από τα κρύσταλλα στα οποία οι Τσέχοι έχουν μια πολύ μεγάλη παράδοση, ενώ χαρακτηριστικοί είναι και οι σχεδόν τετράγωνοι θόλοι των τροχών του.

Γεγονός είναι πως το Kodiaq και άμεσα γίνεται αποδεκτό και ευθύς εξαρχής αναγνωρίζεται ως Skoda. Παράλληλα η φιλοσοφία της μάρκας αντικατοπτρίζεται και στο εσωτερικό του: απλές, σύγχρονες γραμμές, χωρίς περιττά στοιχεία, με λειτουργικότητα και έμφαση, παραδοσιακά, στην πρακτικότητα και με πολλές έξυπνες λύσεις, όπως είναι για παράδειγμα οι θήκες για ομπρέλες στις πόρτες ή το μετακινούμενα κατά 18 εκατοστά πίσω καθίσματα.

Παραδοσιακά τα Skoda ξεχωρίζουν και για τους χώρους αποσκευών τους και το Kodiaq δεν θα μπορούσε να αποτελεί την εξαίρεση. Έτσι το πορτμπαγκάζ του είναι το μεγαλύτερο της κατηγορίας, καθώς κυμαίνεται από τα 720 έως και τα 2.065 λίτρα, ενώ το ωφέλιμο μήκος, όταν υπάρχει η (εξτρά) δυνατότητα αναδίπλωσης της πλάτης του καθίσματος του οδηγού, φτάνει τα 2,80 μέτρα.

Φυσικά άνετους χώρους έχουν στη διάθεσή τους και οι 5 επιβάτες της στάνταρ διάταξης, ενώ πολύ καλή στον τομέα αυτό είναι η 7θέσια εκδοχή, καθώς και στην 3η σειρά καθισμάτων υπάρχει ικανοποιητικός χώρος ακόμα και για ενήλικες. Παράλληλα ικανοποιητικό είναι και το μέγεθος του χώρου αποσκευών που υπάρχει σε αυτήν την περίπτωση (270 λίτρα).

Πάντως αν υπάρχουν ακόμα μεγαλύτερες μεταφορικές ανάγκες υπάρχει και η λύση του τρέιλερ. Και επιλέγουμε αυτή γιατί μεταξύ των συστημάτων υποβοήθησης με τα οποία μπορεί να εξοπλιστεί το Kodiaq περιλαμβάνεται και το Trailer Assist, που ουσιαστικά απαλλάσσει τον οδηγό από τη δυσκολία που έχουν οι μανούβρες με το τρέιλερ.

Άξιο λόγου και αναφοράς και το σύστημα Traffic Jam Assist. Στην ουσία πρόκειται για ένα σύστημα ημι- αυτόνομης οδήγησης που λειτουργεί μέχρι και τα 60 χλμ./ ώρα, ενώ ο εξοπλισμός του νέου SUV της Skoda περιλαμβάνει και όλες τις δυνατότητες διασύνδεσης smartphones, καθώς και εξελιγμένα συστήματα infotainment, με οθόνες στο κέντρο του ταμπλό από 6,5 έως 8 ίντσες. Μάλιστα το κορυφαίο που ονομάζεται Colombus έχει και μνήμη flash 64 GB.

Σημαντικό είναι πως οι ικανότητες των μηχανικών της Skoda δεν εξαντλήθηκαν μόνο στα ηλεκτρονικά συστήματα, αλλά χρησιμοποιήθηκαν και για τα στοιχεία εκείνα που καθιστούν ένα αυτοκίνητα πέρα από ασφαλές και ευχάριστο στο δρόμο. Το Kodiaq, όπως διαπιστώσαμε οδηγώντας το στην Ισπανίας, είναι πράγματι ευχάριστο, καθώς κρύβει πολύ καλά τις σεβαστές του εξωτερικές διαστάσεις (μήκος 4,70 μέτρα), οι κινήσεις του αμαξώματός του ελέγχονται αποτελεσματικά από την ανάρτηση που επιπλέον εξασφαλίζει και περιορισμένες κλίσεις στις στροφές, χωρίς αυτό να γίνεται εις βάρος της άνεσης και μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης.

SKODA KODIAQ 22

Το νέο Skoda Kodiaq είναι ιδανικό και ως ρυμουλκό, όχι μόνο γιατί μπορεί να σύρει τρέιλερ βάρος έως και 2,5 τόνων, αλλά και γιατί μπορεί να εξοπλιστεί με το ηλεκτρονικό σύστημα Trailer Assist, που ουσιαστικά αναλαμβάνει τις μανούβρες που εμπεριέχουν δυσκολία. Πηγή: Skoda.

Αν ο οδηγός το θελήσει μπορεί να κινηθεί γρήγορα με το Kodiaq, εκμεταλλευόμενος πέρα από τα πολύ καλά οδικά του χαρακτηριστικά και τους σύγχρονους κινητήρες του. Η γκάμα των συνόλων βενζίνης ξεκινά από τα 1.400 κυβικά και τα 125 άλογα, που κινούν αποκλειστικά τους εμπρός τροχούς και συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Η πιο ισχυρή εκδοχή των 150 ίππων του 1.4 TSI έχει και σύστημα απομόνωσης κυλίνδρων (ACT), ενώ μπορεί να είναι τόσο τετρακίνητη όσο και αυτόματη, κάτι που ισχύει στάνταρ για αυτή των 2.000 κυβικών και των 180 ίππων.

Ανάλογα είναι τα χαρακτηριστικά και για την κορυφαία έκδοση diesel, τη 2.0 TDI των 190 ίππων, ενώ η εισαγωγική των επίσης 2.000 κυβικών και των 150 ίππων, που μπορεί να είναι και προσθιοκίνητη, εξασφαλίζει, σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο των 7 σχέσεων, πολύ καλές επιδόσεις (0-100 σε 10,2 δεύτερα και τελική 194 χλμ./ ώρα) με μια επίσημη μέση κατανάλωση μόλις 5,6 λίτρων πετρελαίου ανά 100 χιλιόμετρα και εκπομπών CO2 147 γραμμαρίων το χιλιόμετρο.

Οι τετρακίνητες εκδόσεις θα φτάσουν βέβαια πιο μακριά σε σχέση με τις δικίνητες πέρα από την άσφαλτο, αν και με τις τελευταίες, χάρη και στην απόσταση των 18 εκατοστών από το έδαφος οι βατοί και λιγότερο βατοί χωματόδρομοι δεν θα αποτελέσουν εμπόδιο.

Το νέο Skoda Kodiaq αναμένεται στην Ελλάδα την ερχόμενη άνοιξη, πιο συγκεκριμένα στις αρχές Απριλίου, ενώ μια πρώτη ένδειξη για την τιμή της πιο προσιτής εκδοχής του είναι οι 25.900 ευρώ. Με καλό εξοπλισμό.