Με το φιλόδοξο Q2 η Audi διευρύνει τη γκάμα των SUV της προς τα κάτω
Η διεύρυνση της γκάμας των SUV της Audi ήταν δεδομένη, αυτό όμως που δεν ήταν δεδομένο είναι πως θα επέλεγε να την κάνει με ένα αυτοκίνητο σαν το Q2, που ναι μεν εντάσσεται στα μοντέλα της με τον κωδικό Q, αλλά ταυτόχρονα διαφέρει από αυτά, ακόμα και από τα πλέον καινούργια, όπως το Q5, έχοντας το δικό του ιδιαίτερο στυλ.
Το οποίο είναι φρέσκο και μοντέρνο, αφενός γιατί απευθύνεται σε ένα πιο νεανικό κοινό και αφετέρου γιατί αυτό επιτάσσει η νέα σχεδιαστική προσέγγιση της μάρκας που ουσιαστικά αρχίζει με το Q2. To Q2 που διαθέτει την πιο πρόσφατη και πιο ενδιαφέρουσα παραλλαγή της οκταγωνικής πλέον Singleframe, της μάσκας που χαρακτηρίζει με τη μια ή την άλλη της μορφή όλα τα μοντέλα της γερμανικής εταιρείας, που έχει έντονες ακμές περιμετρικά, καθώς και ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες. Χαρακτηριστική η πίσω κολώνα, τόσο με το σχήμα της όσο και με τη δυνατότητα να είναι βαμμένη σε 4 άλλες, σε σχέση με αυτήν του αμαξώματος, αποχρώσεις. Μεταξύ αυτών και η μαύρη που ταιριάζει ιδιαίτερα καλά με τα επίσης μαύρα πλαστικά προστατευτικά και τους αντίστοιχους προφυλακτήρες.
Όλα αυτά μαζί τονίζουν τον off road προσανατολισμό του Q2 και εντάσσονται στις μεγάλες δυνατότητες προσωποποίησής του, τόσο εκτός όσο και εντός, όπου μπορεί κανείς να επιλέξει από το χρώμα των διακοσμητικών, μέχρι και το φωτισμό, ανάλογα με το γούστο και τις προτιμήσεις του.
Συνολικά και το εσωτερικό δείχνει με τη σειρά του μοντέρνο και νεανικό, αφήνοντας μιας συνολική εντύπωση ποιότητας και προσοχής στη λεπτομέρεια και έχοντας πολλά κοινά με αυτό του Α3. Μεταξύ αυτών και η σταθερή εδώ οθόνη στο κέντρο του ταμπλό, το μέγεθος της οποίας μπορεί να φτάσει μέχρι και τις 8,3 ίντσες. Ταυτόχρονα ο χειρισμός του συστήματος infotainment που φιλοξενεί –φυσικά υπάρχουν όλες οι δυνατότητες διασύνδεσης smartphones- είναι εύκολος, απαιτώντας μικρό διάστημα προσαρμογής. Τη high tech εικόνα του εσωτερικού του Q2 ολοκληρώνουν τόσο ο εντυπωσιακός, ψηφιακός πίνακας οργάνων (Audi Virtual Cockpit) όσο και το HUD (Head Up Display) που χρεώνονται επιπλέον.
Στον πλήρη εξοπλισμό ασφάλειας, υποβοήθησης -το παρόν μπορούν να δώσουν όλα τα αντίστοιχα συστήματα τελευταίας γενιάς, μεταξύ αυτών και αυτό της στάθμευσης (Park Assist) σε παράλληλους και κάθετους χώρους- διασύνδεσης και εξυπηρέτησης, προστίθενται οι άνετοι χώροι για επιβάτες και αποσκευές (πορτμπαγκάζ από 405 έως 1.050 λίτρα), που επιτρέπουν στο Q2 να καλύψει και τις ανάγκες μετακίνησης μιας μικρής οικογένειας.
Το εσωτερικό του Q2 είναι μοντέρνο, νεανικό και ποιοτικό, με μεγάλες δυνατότητες προσωποποίησης και πλήρη εξοπλισμός άνεσης και διασύνδεσης. Ο εξοπλισμός είναι πλήρης και σε ότι αφορά τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού. Πηγή: Παναγιώτης Τριτάρης
Το σημαντικό εδώ είναι πως οι άνετοι χώροι συνδυάζονται με ένα αμάξωμα μήκους μόλις 4,191 μέτρων, που καθιστά το μικρότερο πλέον SUV της Audi ιδιαίτερα ευέλικτο μέσα στην πόλη. Στο τελευταίο, καθώς και στο παρκάρισμα, συμβάλλει και η καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις από τη θέση του οδηγού. Παράλληλα το Q2, αν και αρκετά σφιχτό από πλευράς ανάρτησης, εξασφαλίζει ένα καλό επίπεδο άνεσης, με μόνο τις πιο έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες να γίνονται αντιληπτές.
Η σφιχτή ανάρτηση από την άλλη συμβάλλει σε ένα ενδιαφέρον οδηγικό προφίλ, ειδικά σε δρόμους με διαδοχικές στροφές, καθώς και οι κλίσεις είναι περιορισμένες και τα περιθώρια πρόσφυσης μεγάλα, ενώ το σπορτίφ προσανατολισμό ολοκληρώνει η πολύ καλή αίσθηση και ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης.
Προσαρμοσμένα στο προφίλ αυτό και τα χαρακτηριστικά απόδοσης του τετρακύλινδρου κινητήρα πετρελαίου των 1.600 κυβικών και των 116 ίππων που κινούσε το Q2 που δοκιμάσαμε. Ελαστικός από χαμηλά δεν πιέζεται να κινήσει το αρκετά ελαφρύ αμάξωμα, ενώ αν οδηγός ασχοληθεί λίγο με το κιβώτιο των 6 σχέσεων με τον πολύ καλό επιλογέα θα ανταμειφθεί και με χαμηλή κατανάλωση. Έτσι και χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια θα δει τιμές γύρω στα 5,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, ακόμα και σε μικτές διαδρομές με αρκετή πόλη.
Με το ιδιαίτερα ενδιαφέρον και αξιόλογο Q2 η Audi κάνει βέβαια και τη γκάμα των SUV της πιο προσιτή, μιας και η τιμή εκκίνησης με τον 1.6 ΤDI είναι οι 27.300 ευρώ. Αν μάλιστα επιλεγεί ο νέος 3κύλινδρος και τεχνολογικά εξελιγμένος turbo κινητήρας βενζίνης ων 1.000 κυβικών και των επίσης 116 ίππων η τιμή βάσης διαμορφώνεται στις 23.900 ευρώ.