ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η Opel μετονόμασε το μικρό SUV της σε Mokka X και το αναβάθμισε συνολικά

Η Opel μετονόμασε το μικρό SUV της σε Mokka X και το αναβάθμισε συνολικά

Το Mokka, το μικρότερο μέχρι στιγμής SUV της Opel, ανανεώθηκε ριζικά και στο όνομά του προστέθηκε και ένα X, που από εδώ και στο εξής θα χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα της γερμανικής εταιρείας σε αυτήν την κατηγορία, ανεξαρτήτως μεγέθους. Ταυτόχρονα θέλει να συνεχίσει την επιτυχία του προκατόχου του, που συνολικά βρήκε 600.000 αγοραστές και για αυτό αναβαθμίστηκε και το τεχνολογικό του υπόβαθρο.

Στις αισθητικές διαφοροποιήσεις του Mokka X περιλαμβάνεται η νέα, πιο χαρακτηριστική μάσκα, που σε συνδυασμό με τους επίσης καινούργιους προβολείς αντιπροσωπεύει τη νέα σχεδιαστική του ταυτότητα της Opel. Μάλιστα οι προβολείς μπορούν να είναι και φουλ LED, όπως άλλωστε και τα πίσω φώτα, που επίσης έχουν αλλάξει σχεδιασμό.

Αντίστοιχα στο εσωτερικό έχει ανανεωθεί ριζικά το ταμπλό, που είναι πιο σύγχρονο και νεανικό, ενώ βασικό στοιχείο του design του είναι η οθόνη αφής στο κέντρο του, το μέγεθος της οποίας κυμαίνεται από 7,0 έως και 8,0 ίντσες. Μια μικρότερη οθόνη υπάρχει και στον ευανάγνωστο πίνακα οργάνων, ενώ η πρώτη αποτελεί το κέντρο του συστήματος infotainment, που η Opel ονομάζει IntelliLink, είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις και βέβαια διαθέτει πλήρης δυνατότητες διασύνδεσης smartphones, μέσω Apple Carplay και Android Auto.

Φυσικά το παρόν δίνουν και τα συστήματα υποβοήθησης νέας γενιάς, η λειτουργία των οποίων βασίζεται στην κάμερα Opel Eye, που πλέον έχει ακόμα μεγαλύτερη ανάλυση και αυξημένη ισχύ επεξεργασίας εικόνας. Σημαντικά χαρακτηριστικά του Opel Mokka X είναι τα εργονομικά καθίσματα AGR που διατηρούν τους επιβάτες ξεκούραστους ακόμα και μετά από πολλά χιλιόμετρα, καθώς και το Opel OnStar. Πρόκειται για μια υπηρεσία προσωπικής συνδεσιμότητας και υποστήριξης, η οποία είναι διαθέσιμη στους ιδιοκτήτες Mokka X δωρεάν για μια 5ετία, 24ώρες το 24ώρο και για 365 ημέρες το χρόνο. Το OnStar αντιδρά αυτόματα σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης. Έτσι σε περίπτωση που ενεργοποιηθούν οι αερόσακοι σε ένα ατύχημα, οι αισθητήρες του οχήματος ενημερώνουν αυτόματα ένα σύμβουλο OnStar, προκειμένου να υπάρχει όσο το δυνατόν πιο άμεση βοήθεια.

Ταυτόχρονα η υπηρεσία, που λειτουργεί με συμβούλους, μπορεί να ξεκλειδώνει πόρτες από απόσταση, να κατεβάζει απευθείας προορισμούς για το σύστημα πλοήγησης, να στέλνει e-mail για την κατάσταση του αυτοκινήτου και να προσφέρει, σε περίπτωση που υπάρχει η δυνατότητα, ένα 4G/LTE Wi-Fi hotspot, που επιτρέπει τη σύνδεση μέχρι επτά συσκευών μέσα και γύρω από το όχημα. Η πιο δημοφιλής υπηρεσία OnStar είναι η εφαρμογή myOpel για smartphones, που επιτρέπει το κλείδωμα και το ξεκλείδωμα θυρών από απόσταση, τον online εντοπισμό οχήματος και ενεργοποίηση της κόρνας και των φώτων αλάρμ.

H γκάμα των κινητήρων του Opel Mokka X περιλαμβάνει ένα σύγχρονο σύνολο βενζίνης 1.400 κυβικών, που αποδίδει 140 ίππους και στην κορυφαία του εκδοχή 152, καθώς και δύο εκδόσεις του πετρελαιοκινητήρα 1.6 CDTI με 110 και 136 ίππους. Εκτός από το βασικό diesel όλες οι άλλες εκδόσεις είναι διαθέσιμες και με την εξελιγμένη τετρακίνηση της Opel -o top 1.4 βενζίνης των 152 ίππων διατίθεται με στάνταρ τόσο την τετρακίνηση όσο και το αυτόματο κιβώτιο των 6 σχέσεων- που μπορεί να κατανέμει τη διαθέσιμη ροπή από 100:0 έως 50:50 στους δύο άξονες. Αυτό σημαίνει πως το Mokka X είναι κανονικά προσθιοκίνητα, ενώ η ροπή καταλήγει και στους πίσω τροχούς είτε στιγμιαία, π.χ. κατά την εκκίνηση ή για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα όταν ο δρόμος γλιστρά.

OPEL MOKKA X 25

To Mokka X AWD είναι κανονικά προσθιοκίνητο, ενώ όποτε υπάρχει ανάγκη μπορεί μέχρι και το 50% της διαθέσιμης ροπής να καταλήξει στους πίσω τροχούς. Πηγή: Γιώργος Καραγεωργάκης

Στην πράξη, όπως διαπιστώσαμε οδηγώντας το νέο Mokka X, η τετρακίνηση λειτουργεί ουσιαστικά εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη πρόσφυση και «αθόρυβα», χωρίς δηλαδή ο οδηγός να αντιλαμβάνεται στις περισσότερες περιπτώσεις την εμπλοκή της. Ακόμα όμως και ως προσθιοκίνητο το μικρό SUV της Opel έχει αξιόλογα δυναμικά χαρακτηριστικά και μια ανάρτηση η οποία απορροφά τις πιο πολλές από τις ανωμαλίες των δρόμων.

Πέρα από την άσφαλτο το Mokka X μπορεί να κινηθεί χωρίς να προβληματίζει και να προβληματιστεί σε βατούς χωματόδρομους ή και σε πιο απαιτητικές διαδρομές, χάρη και στην αρκετά μεγάλη απόστασή του από το έδαφος. Εδώ η τετρακίνηση αυξάνει τις δυνατότητες off road, κάτι που ισχύει και για τους κινητήρες με την ελαστικότητα τους από χαμηλά, ανεξάρτητα από τα αν καταναλώνουν βενζίνη ή πετρέλαιο. Μάλιστα ο κινητήρας πετρελαίου των 110 ίππων πέρα από όλα είναι και εξαιρετικά οικονομικός, με μέση κατανάλωση 3,9 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα και εκπομπές CO2 103 γραμμάρια το χιλιόμετρο.

Το καινούργιο Opel Mokka X είναι διαθέσιμο από 20.000 ευρώ σε συνδυασμό με τον κινητήρα βενζίνης των 1.400 κυβικών και των 140 ίππων, ενώ με το βασικό diesel 1.6 CDTI των 110 ίππων ξεκινά από 21.900 ευρώ με το βασικό αλλά καλό επίπεδο εξοπλισμού Active.

Πάντως σύντομα, εκτός απροόπτου στην έκθεση της Γενεύης, η Opel θα παρουσιάσει ένα πιο μικρό σε σχέση με το Mokka X SUV που θα λέγεται Crossland X, ενώ στα πλάνα της περιλαμβάνεται και ένα πιο μεγάλο, το Grandland X.