Tα αυτοκίνητα στην Κούβα την εποχή του Φιντέλ Κάστρο
Τα αυτοκίνητα στην Κούβα του Φιντέλ Κάστρο ήταν (και παραμένουν μέχρι σήμερα) αναμφίβολα μια τουριστική ατραξιόν, καθώς οι δρόμοι της Αβάνας αλλά και των άλλων πόλεων της χώρας ήταν στα μάτια του επισκέπτη σαν έναν κινούμενο αυτοκινητικό μουσείο. Με εκπροσώπους κυρίως αμερικάνικα μοντέλα της δεκαετίας του ’50, καθώς και κάποια παλιά σοβιετικά από την εποχή που οι σχέσεις των δύο χωρών ήταν υπαρκτές.
Αμερικάνικα βέβαια σε ότι αφορά την αρχική τους μορφή, γιατί μόλις άνοιγες το καπό μπορούσες να βρεις από κάτω ότι μπορούσες να φανταστείς από πλευράς κινητήρων, κιβώτιων και λοιπών μηχανικών μερών, μιας και συνδυασμοί του τύπου ανοιχτή Cadillac του ’50 με κινητήρα από κινέζικο φορτηγό και κιβώτιο από ιαπωνικό σπορ μοντέλο ήταν μάλλον ο κανόνας παρά η εξαίρεση.
Φυσικά για να μπορέσουν όλοι αυτοί οι αυτοκινητικοί Φρανκενστάιν να κινούνται οι Κουβανοί μηχανικοί είχαν αναπτύξει στο έπακρο την εφευρετικότητα και τις ικανότητές τους, μη αφήνοντας τίποτα να πάει χαμένο, εκμεταλλευόμενοι οποιοδήποτε ανταλλακτικό έπεφτε στα χέρια τους, ανεξαρτήτως προέλευσης.
Ο λόγος για όλη αυτήν την κατάσταση ήταν βέβαια η απομόνωση της χώρας, η οποία πρακτικά διατηρούσε εμπορικές σχέσεις μόνο με την Κίνα. Για αυτό όσα καινούργια μοντέλα κυκλοφορούσαν στους δρόμους ήταν κινεζικής προέλευσης.
Η μεγάλη αντίθεση στους δρόμους την εποχή του Φιντέλ ήταν τα υπερσύγχρονα μοντέλα των όποιων ξένων αποστολών, με τις ειδικές πινακίδες κυκλοφορίας, που με τη σειρά τους συνέβαλαν στο ιδιότυπο couleur locale. Φανταστείτε μια BMW M5 εκατοντάδων ίππων δίπλα σε ένα μεταπολεμικό Jeep Willys...