ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Νέο Peugeot 3008: Εντυπωσιακό από όλες τις απόψεις

Νέο Peugeot 3008: Εντυπωσιακό από όλες τις απόψεις

Αν υπάρχει ένα μοντέλο στο οποίο η έκφραση «μόνο το όνομα έμεινε ίδιο» ταιριάζει γάντι από όπου και αν το κοιτάξεις και το μελετήσεις, τότε αυτό είναι χωρίς αμφιβολία το καινούργιο 3008 της Peugeot. Το οποίο είναι πλέον ένα καθαρόαιμο SUV, έχοντας ταυτόχρονα διατηρήσει και βελτιώσει και όλα τα πρακτικά στοιχεία που χαρακτήριζαν τον προκάτοχό του.

Στο νέο Peugeot 3008 οι σχεδιαστές της γαλλικής μάρκας είχαν έμπνευση, δημιουργώντας ένα ξεχωριστό σχήμα με δική του, έντονη προσωπικότητα, ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες, όπως είναι για παράδειγμα οι προβολείς ή τα πίσω φώτα, καθώς και στοιχεία που τονίζουν τον off road προσανατολισμό του. Σε αυτά συγκαταλέγονται, πέρα από τα τονισμένα πλευρικά προστατευτικά, τόσο οι μεγάλοι τροχοί όσο και η απόσταση από το έδαφος που φτάνει την εντυπωσιακή τιμή των 22 εκατοστών.

Παράλληλα το καινούργιο 3008 διαθέτει και ιδιαίτερα αρμονικές αναλογίες -το μήκος του φτάνει τα 4,45 μέτρα και το ύψος του το 1,63- ενώ το μεταξόνιό του των 2.675 χιλιοστών είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας και φυσικά εξασφαλίζει μεγάλους χώρους στο εσωτερικό του.

Έτσι όχι μόνο οι επιβάτες του θα μετακινηθούν με άνεση αλλά θα έχουν τη δυνατότητα να προσαρμόσουν και τους διαθέσιμους χώρους στις εκάστοτε ανάγκες τους, καθώς η πλάτη του πίσω καθίσματος μπορεί να αναδιπλωθεί ασύμμετρα (60:40), δημιουργώντας έναν επίπεδο χώρο φόρτωσης. H Peugeot ονομάζει αυτή τη δυνατότητα Magic Flat, ενώ αν διπλωθεί και η πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού τότε μπορούν να μεταφερθούν αντικείμενα με μήκος που φτάνει σχεδόν τα 3 μέτρα. Στην μεγάλη πρακτικότητα συνεισφέρει τόσο το ιδιαίτερα χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, όσο και η ηλεκτρική 5η πόρτα που ανοίγει ακόμα και με την κίνηση του ποδιού κάτω από τον προφυλακτήρα.

Σε απόλυτα νούμερα η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ του νέου 3008 κυμαίνεται από 520 έως και 1.580 λίτρα, τιμές που το καθιστούν ένα τέλειο οικογενειακό. Ένα οικογενειακό που όμως δεν έχει μόνο ένα άνετο αλλά και ένα ιδιαίτερα μοντέρνο και εξελιγμένο σχεδιαστικά εσωτερικό, πρωτοποριακό για τη συγκεκριμένη κατηγορία και όχι μόνο. Κι αυτό γιατί χρησιμοποιείται η τελευταία και πιο ολοκληρωμένη μορφή του εντυπωσιακού i-Cockpit της Peugeot, που δεν μοιάζει με κανένα άλλο κόνσεπτ της σύγχρονης αυτοκινητοβιομηχανίας.

Πρώτο γνώρισμά του το σπορ τιμόνι, που είναι ιδιαίτερα βολικό και για την περίσταση έχει δύο επίπεδα μέρη που του εξασφαλίζουν μια φουτουριστική εικόνα που ταυτόχρονα παραπέμπει και στη Φόρμουλα 1. Το επόμενο που προσέχει κανείς είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών, με τις 5 διαφορετικές επιλογές απεικόνισης που είναι τοποθετημένος σε τέτοια θέση και με τέτοιο τρόπο ώστε να προσομοιάζει ένα Head Up Display, παρέχοντας στον οδηγό όλες τις απαραίτητες πληροφορίες χωρίς να αποσπάται η προσοχή του από το δρόμο.

Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει μια μεγάλη οθόνη αφής 8,0 ιντσών από την οποία ελέγχονται όλα όσα αφορούν το σύστημα infotainment αλλά και τις πλήρεις δυνατότητες ενσωμάτωσης smartphones που λειτουργούν είτε με λογισμικό iOS είτε με Android. Η καινοτομία εδώ είναι τα 6 ξεχωριστά πλήκτρα ακριβώς κάτω από την οθόνη που αφενός παραπέμπουν στο εξαιρετικής αισθητικής πιάνο που έχει σχεδιάσει η Peugeot και αφετέρου εξασφαλίζουν την άμεση πρόσβαση σε 6 από τις βασικές λειτουργίες (ραδιόφωνο, κλιματισμό, σύστημα πλοήγησης, λειτουργίες αυτοκινήτου, τηλέφωνο και εφαρμογές), χωρίς να χρειάζεται να χρησιμοποιηθεί το μενού.

Η άλλη ενδιαφέρουσα δυνατότητα με την οποία μπορεί να εξοπλιστεί το νέο 3008 είναι το i-Cockpit Amplify, όπου με το πάτημα ενός κουμπιού δημιουργούνται ερεθίσματα για όλες τις αισθήσεις: για την όραση μέσω της μεταβολής της φωτεινότητας αλλά και του χρώματος των οθονών, για την ακοή μέσω των ρυθμίσεων του ήχου και του equalizer, για την αφή μέσω της δυνατότητας μασάζ που διαθέτουν τα εμπρός καθίσματα και για την όσφρηση μέσα από τη δυνατότητα αρωματισμού του εσωτερικού του.

Διαθέσιμο, όπως και στο επιτυχημένο 308, είναι και το Driver Sport Pack, που με την ενεργοποίησή του επηρεάζει την απόκριση του κινητήρα και του αυτόματου κιβωτίου καθώς και τον ήχο του πρώτου, την αίσθηση και την ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης αλλά και το χρωματισμό και τις ενδείξεις των οθονών, προκειμένου η αίσθηση και ο προσανατολισμός να είναι ακόμα πιο σπορ.

Η λίστα των εξτρά περιλαμβάνει και ένα κορυφαίο ηχοσύστημα της γαλλικής εταιρείαs Focal με 10 συνολικά ηχεία, ενώ το καινούργιο γαλλικό SUV μπορεί να εξοπλιστεί με όλα τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης, που περιλαμβάνουν από το Active Safety Brake που μειώνει την ταχύτητα του 3008 προκειμένου να περιορίζονται οι συνέπειες μιας σύγκρουσης και το Active Lane Departure Warning που διατηρεί το SUV στη λωρίδα κυκλοφορίας του επεμβαίνοντας και στο σύστημα διεύθυνσής του μέχρι το Adaptive Cruise Control.

Tο τελευταίο πέρα από την ταχύτητα διατηρεί σταθερή και την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και είναι στάνταρ σε όλα τα αυτόματα 3008, πλην του 1.2 Pure Tech των 130 ίππων, καθώς όλοι οι κινητήρες της γκάμας, εκτός από το βασικό diesel, μπορούν να συνδυαστούν με το αυτόματο κιβώτιο των 6 σχέσεων.

Τα σύνολα βενζίνης ξεκινούν με τον 1.2 Pure Tech των 130 ίππων που προαναφέραμε και -όπως άλλωστε όλοι οι κινητήρες- έχει στάνταρ σύστημα start stop και συνεχίζουν με τον 1.6 THP των 165 ίππων, που συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο. Ο βασικός diesel είναι ο 1.6 BlueHDI των 100 ίππων, ενώ υπάρχει και η εκδοχή του των 120 ίππων. Διαθέσιμος είναι και ο 2.0 BlueHDI, με 180 ίππους. ‘Ολοι οι κινητήρες, βενζίνης και πετρελαίου, είναι κορυφαίοι στην κλάση τους τόσο σε ότι αφορά την κατανάλωση όσο και τις εκπομπές ρύπων τους.

Χάρη στη μεγάλη απόστασή του από το έδαφος των 22 εκατοστών που προαναφέραμε το 3008 μπορεί να κινηθεί άνετα εκτός δρόμου, ιδιαίτερα δε αν είναι εφοδιασμένο και με το Advanced Grip Control. Το πρωτοποριακό αυτό σύστημα εξασφαλίζει την καλύτερη δυνατή πρόσφυση χάρη στα 5 προγράμματα λειτουργίας του (Normal, Snow, Mud, Sand, ESP OFF), συνδυάζεται με λάστιχα 18 ιντσών M+S (Μud & Snow), ενώ πλέον διαθέτει και Hill Assist Descent Control (HADC) που ενεργοποιείται από ένα μπουτόν στην κεντρική κονσόλα για ασφαλή κίνηση σε πολύ μεγάλες κατωφέρειες με ταχύτητα έως 3 χλμ./ ώρα.

Η κορυφαία έκδοση του καινούργιου Peugeot 3008 είναι η GT, η οποία κινείται αποκλειστικά από τον 2.0 BlueHDI των 180 ίππων και μπορεί, με επιπλέον χρέωση, να έχει την εντυπωσιακή διχρωμία του αμαξώματος που ονομάζεται Coupe Franche.