ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Volvo S90: Σουηδική πολυτέλεια, ασφάλεια και υψηλή τεχνολογία

Volvo S90: Σουηδική πολυτέλεια, ασφάλεια και υψηλή τεχνολογία

Τα μοντέλα της premium μεγάλης κατηγορίας, αυτά που αναφέρονται χαρακτηριστικά ως business λιμουζίνες, επιβάλλεται να έχουν τη δική τους, χαρακτηριστική σχεδιαστική ταυτότητα. Που θα τα κάνει άμεσα αναγνωρίσιμα, ανεξάρτητα από την ώρα της ημέρας.

Το καινούργιο Volvo S90 ακολουθεί πιστά αυτήν την προσέγγιση, καθώς διαθέτει εμφατικό εμπρός μέρος με μια εντυπωσιακή μάσκα που χαρακτηρίζει όλα τα καινούργια μοντέλα της σουηδικής εταιρείας, χαρακτηριστικό πίσω μέρος, προφίλ που παραπέμπει, ειδικά στην οροφή σε κουπέ και χαρακτηριστικούς προβολείς, που παραπέμπουν στο σφυρί του Thor. Του ήρωα της Σκανδιναβικής μυθολογίας, προκειμένου να δηλώνει την παρουσία του από μακριά και τη νύχτα.

Εξίσου χαρακτηριστικά είναι και τα πίσω φώτα, ενώ οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί της Volvo έδωσαν ιδιαίτερα έμφαση στο μήκους σχεδόν 5,0 μέτρων S90 και στην αεροδυναμική. Ο συντελεστής οπισθέλκουσάς του (0,26-0,29) είναι από τους καλύτερους της κατηγορίας, γεγονός που πέρα από την οικονομία καυσίμου συμβάλλει και στην υπερ- πολιτισμένη μετακίνηση που περιμένει κανείς από ένα αυτοκίνητο αυτού του βεληνεκούς.

Πράγματι τα ταξίδια με το νέο S90 είναι απολαυστικά, τόσο για τον οδηγό όσο και για τους 4 ή 5 επιβάτες. Απολαμβάνουν ένα εξαιρετικά χαμηλό επίπεδο θορύβου, μια ανάρτηση που δεν επιτρέπει στις ανωμαλίες των δρόμων να τους ταλαιπωρήσουν και βέβαια ένα πολυτελές, κομψό περιβάλλον. Με πολύ ωραίους χρωματικούς συνδυασμούς, εξαιρετικής ποιότητας υλικά, κορυφαίο φινίρισμα, πλήρη εξοπλισμό, ιδιαίτερα άνετους χώρους και βέβαια πολύ μεγάλες δυνατότητες προσωποποίησης, προκειμένου να κάθε κάτοχος S90 να μπορεί να το προσαρμόσει στο προσωπικό του γούστο και στις ατομικές του ανάγκες.

Το εσωτερικό του καινούργιου S90 δεν είναι όμως μόνο πολυτελές, είναι και high tech, γεγονός που γίνεται άμεσα αντιληπτό μέσω της μεγάλης, αλά tablet οθόνης στην κεντρική κονσόλα, από την οποία και με τη βοήθεια του Volvo Sensus ελέγχονται τα πάντα. Από το σύστημα infotainment –κορυφαία επιλογή εδώ το high end ηχοσύστημα της Bower & Wilkins- μέχρι τις δυνατότητες ενσωμάτωσης smartphones, οι οποίες ενσωματώνουν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας.

Ενδιαφέρουσα εδώ είναι η προσέγγιση της Volvo η οποία δεν χρησιμοποιεί την τεχνολογία για την τεχνολογία αλλά για την εξυπηρέτηση και διευκόλυνση του ανθρώπου. Έτσι οι λειτουργίες που χρησιμοποιούνται περισσότερο, όπως π.χ. οι ρυθμίσεις του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος κλιματισμού, απεικονίζονται πάντα στο κάτω μέρος της κεντρικής οθόνης, ώστε και να ολοκληρώνονται άμεσα και να μη χρειάζεται να μπει κανείς σε κάποιο υπο-μενού.

Ταυτόχρονα οι πληροφορίες που πρέπει να γνωρίζει άμεσα ο οδηγός προβάλλονται στον πίνακα οργάνων, ενώ το έργο του διευκολύνεται από τα ιδιαίτερα εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησης με τα οποία μπορεί να εξοπλιστεί το S90, τα περισσότερα μάλιστα από τα οποία περιλαμβάνονται στο βασικό του εξοπλισμό.

H Volvo, πρωτοπόρος στο συγκεκριμένο τομέα, διαθέτει για τη ναυαρχίδα της, μεταξύ άλλων και πέρα από το City Safety, που μπορεί και να ακινητοποιήσει αυτόματα το αυτοκίνητο όταν παραστεί ανάγκη και συνεχώς βελτιώνεται και εμπλουτίζεται ως προς τις δυνατότητές του –στο S90 περιλαμβάνει και σύστημα ανίχνευσης μεγάλων ζώων- σύστημα προειδοποίησης και αποφυγής εξόδου από το δρόμο, κάμερα 360 μοιρών, καθώς και σύστημα αυτόματης στάθμευσης.

Ιδιαίτερη αναφορά επιβάλλεται να γίνει για την τεχνολογία ημι- αυτόνομης οδήγησης που διαθέτει το Volvo S90 (και το στέισον V90), καθώς είναι ένα από τα ελάχιστα αυτοκίνητα στον κόσμο με αυτήν τη δυνατότητα. Το Pilot Assist, όπως ονομάζεται, αναλαμβάνει τα πάντα, από την επιτάχυνση και την επιβράδυνση της μεγάλης λιμουζίνας μέχρι και τον έλεγχο του συστήματος διεύθυνσης και μέχρι τα 130 χλμ./ ώρα, χωρίς την ουσιαστική εμπλοκή του οδηγού. Ο οποίος το μόνο που πρέπει να κάνει είναι να έχει απλά τα χέρια του στο τιμόνι, ενώ ανά πάσα στιγμή έχει τη δυνατότητα να πάρει ο ίδιος τον έλεγχο του αυτοκινήτου.

Φυσικά ένα τόσο εξελιγμένο αυτοκίνητο σαν το S90 δεν θα μπορούσε παρά να έχει και ιδιαίτερα εξελιγμένους κινητήρες, βενζίνης και πετρελαίου, οι οποίοι ανήκουν όλοι στη νέα γενιά Drive-E της σουηδικής εταιρείας, είναι αποκλειστικά 4κύλινδροι 2.000 κυβικών, turbo, ιδιαίτερα δυνατοί και οικονομικοί, ενώ συνδυάζονται στάνταρ με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων.

Η γκάμα των diesel περιλαμβάνει το προσθιοκίνητο D4 των 190 ίππων (0-100 σε 8,2, τελική 230, μέση κατανάλωση 4,4, CO2 116 γρ./ χλμ.) και το τετρακίνητο D5 με 235 ίππους (0-100 σε 7,0, τελική 240, μέση κατανάλωση 4,8, CO2 127 γρ./χλμ.), ενώ τετρακίνητη είναι και έκδοση βενζίνης Τ6 AWD με 320 άλογα (0-100 σε 5,9”, τελική 250, μέση κατανάλωση 7,2, CO2 165 γρ./ χλμ.).

Η κορυφαία έκδοση του S90 είναι η plug-in υβριδική Τ8 Twin Engine, το σύστημα πρόωσης της οποίας αποτελείται από τον turbo κινητήρα βενζίνης των 2.000 κυβικών και των 320 ίππων που κινεί τον εμπρός άξονα, έναν ηλεκτροκινητήρα 65 kW για τον πίσω άξονα, έναν επιπλέον ηλεκτροκινητήρα 34 kW στη μίζα και μια μπαταρία 9,2 kWh.

Η συνδυαστική απόδοση του τετρακίνητου S90 T8 Twin Engine φτάνει τους 407 ίππους και τα 640 Nm, αποκλειστικά ηλεκτρικά μπορεί να κινηθεί για περισσότερα από 45 χιλιόμετρα, υπάρχουν 4 προγράμματα κίνησης, τα Pure, Hybrid, Power, Individual, το 0-100 ολοκληρώνεται σε εντυπωσιακά 5,2 δεύτερα, ενώ ακόμα πιο εντυπωσιακές είναι οι τιμές των 1,9 λίτρων/ 100 χλμ. της μέσης κατανάλωσης και των 44 γραμμαρίων CO2 το χιλιόμετρο.

Το S90 T8 Twin Engine διατίθεται και αυτό αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, το οποίο μάλιστα έχει ένα χαρακτηριστικό κρυστάλλινο επιλογέα του διάσημου σουηδικού οίκου Orrefors.

Το εξαιρετικά ενδιαφέρον Volvo S90 ξεκινά από τις 49.600 ευρώ για την έκδοση πετρελαίου D4 των 190 ίππων με επίπεδο εξοπλισμού Kinetic, ενώ οι AWD D5 και Τ6, με επίπεδο εξοπλισμού Momentum, έχουν σαν τιμή εκκίνησης τις 57.300 και 58.950 ευρώ αντίστοιχα.