H Alfa Romeo αποκαλύπτει επιτέλους τo πρώτο SUV της, τη Stelvio
H μεγαλύτερη κυοφορία στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας ολοκληρώθηκε και επιτέλους η Alfa Romeo παρουσίασε μετά από μια δεκαετία και πλέον από τότε που είχε ανακοινώσει την πρόθεσή της, το πρώτο SUV της ιστορίας της, τη Stelvio.
Υιοθετώντας την πρακτική που ακολούθησαν και στη Giulia οι Ιταλοί εμφάνισαν πρώτα την κορυφαία εκδοχή της, την Quadrifoglio Verde -εν συντομία QV- σε ένα εντυπωσιακό κατακόκκινο χρώμα. Η εμφάνισή της δικαιώνει πλήρως τις φήμες που την ήθελαν να μοιάζει με μια υπερυψωμένη έκδοση δύο όγκων της Giulia, γεγονός που προσμετράται στα υπέρ της, ειδικά μετά την καθολική αισθητική αποδοχή της τελευταίας.
Από πλευράς διαστάσεων και με μήκος 4,68 μέτρων (ύψος 1,65) η Stelvio τοποθετείται στην καρδιά της πιο δημοφιλούς κλάση της SUV παγκοσμίως, ενώ ενδιαφέρον είναι πως το πλάτος της των 2,16 μέτρων είναι από τα πιο μεγαλύτερα σε μοντέλο παραγωγής και ανάλογο με αυτό της Porsche Macan. Το τελευταίο, όπως θα δούμε στη συνέχεια, κάθε άλλο παρά τυχαίο είναι.
Το στυλ Giulia ακολουθεί βέβαια και το εσωτερικό, που αναμένεται να έχει καλύτερους χώρους, ενώ προς το παρόν οι Ιταλοί δεν έχουν ανακοινώσει κάτι σχετικό με το χώρο αποσκευών ή με τις τυχόν επιπλέον δυνατότητες διαμόρφωσης που υπάρχουν.
Το βέβαιο είναι πως όλες οι Stelvio θα είναι τετρακίνητες, με το σύστημα Q4, που υπό κανονικές συνθήκες κινεί τους εμπρός μόνο τροχούς -για λόγους οικονομίας- ενώ όποτε υπάρχει ανάγκη η κατανομή της ροπής μπορεί να φτάσει και το 50:50 μπροστά:πίσω. Παράλληλα θα υπάρχει και η δυνατότητα torque vectoring -ανεξάρτητη κατανομή στον εσωτερικό τροχό της εκάστοτε στροφής για ακόμα καλύτερη πρόσφυση.
Η κορυφαία Stelvio QV, που παρουσιάστηκε στο Λος Άντζελες, κινείται από το γνωστό και από τη Giulia αλουμινένιο 6κύλινδρο σε V των 2.900 κυβικών, ο οποίος με τη βοήθεια 2 turbo αποδίδει 510 ίππους και 600 Nm ροπής. Το κιβώτιο με το οποίο συνδυάζεται είναι αυτόματο 8 σχέσεων που στο πρόγραμμα λειτουργία Race -υπάρχουν και άλλα τρία που επεμβαίνουν και στα χαρακτηριστικά λειτουργίας του κινητήρα, της ανάρτησης και του συστήματος διεύθυνσης, τα Dynamic, Natural, Advanced Efficiency- χρειάζεται μόλις 150 χιλιοστά του δευτερολέπτου για να ανεβάσει σχέση.
Η κορυφαία Stelvio QV κινείται από τον V6 των 2.900 κυβικών και των 510 ίππων που χρησιμοποιείται και στην αντίστοιχη Giulia. Η τετρακίνηση θα είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις του πρώτου SUV με τα σήματα της Alfa Romeo. Πηγή: Alfa Romeo
Επιπρόσθετα η Stelvio QV διαθέτει κεραμικά φρένα και σπορ ανάρτηση (διπλά ψαλίδια μπροστά, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ.
Στην πορεία η Stelvio θα παρουσιαστεί και με τον diesel των 2.200 κυβικών σε εκδοχές με 150, 180 και 210 ίππους, καθώς και με τον τετρακύλινδρο βενζίνης των 2.000 κυβικών. Αυτός θα αποδίδει αρχικά 200 ίππους και στη συνέχεια ως Veloce 280.
Οι πωλήσεις του πρώτου SUV της Alfa Romeo θα ξεκινήσουν από τα μέσα του 2017, ενώ οι Ιταλοί βλέπουν ως άμεσους ανταγωνιστές του, πέρα από την Porsche Macan που προαναφέραμε και την Jaguar F-Pace. Εμείς θα λέγαμε και τα premium γερμανικά και σουηδικά μοντέλα της κλάσης.