Με το Cabriolet η Audi συμπληρώνει τη γκάμα του Α5
Παρόλο που οι πωλήσεις των ανοιχτών μοντέλων, ανεξάρτητα από αν πρόκειται για διθέσια ρόουντστερ ή τετραθέσια κάμπριο, είναι πτωτικές η Audi θα παρουσιάσει στην έκθεση του Los Angeles, που ξεκινά την ερχόμενη εβδομάδα, το καινούργιο Α5 Cabriolet.
Με τον τρόπο αυτό συνεχίζει τη μακρόχρονη παρουσία της στην κατηγορία, ενώ ένα ενδιαφέρον στοιχείο είναι πως δεν ακολούθησε ποτέ τη μόδα των μεταλλικών αναδιπλούμενων οροφών θεωρώντας, πολύ σωστά, πως έτσι περιορίζεται η ιδιαιτερότητα των ανοιχτών μοντέλων. Πέρα βέβαια από τα άλλα αρνητικά που συνεπάγεται η χρήση τους, όπως το αυξημένο βάρος αλλά και η μετατόπιση προς τα πάνω του κέντρου βάρους.
Έτσι λοιπόν και το καινούργιο Α5 Cabriolet, που μετά τα Coupe και Sportback είναι η 3η παραλλαγή αμαξώματος, διαθέτει μια ιδιαίτερα ποιοτική μαλακή οροφή, η οποία ανοίγει –φυσικά ηλεκτρικά- σε 15,0 δεύτερα και κλείνει σε 18,0. Και οι δύο διαδικασίες μπορούν να γίνουν και εν κινήσει, αρκεί η ταχύτητα να μην ξεπερνά τα 50 χλμ./ ώρα.
Σε σχέση με τον προκάτοχό του μπορεί να έχει μεγαλώσει ελάχιστα –το μήκος του αυξήθηκε κατά 47 χιλιοστά και το μεταξόνιό του κατά 14, φτάνοντας τα 4,673 και 2,795 μέτρα αντίστοιχα- αλλά οι χώροι στο τετραθέσιο εσωτερικό του είναι πιο άνετοι. Αυτό ισχύει και για το πορτμπαγκάζ του που έχει φτάσει τα 380 λίτρα (με την οροφή κλειστή), ενώ πλέον διαθέτει και κάλυμμα που ανοίγει ηλεκτρικά. Με κουμπί από το κλειδί ή το εσωτερικό είτε με το πέρασμα του ποδιού κάτω από τον προφυλακτήρα (με επιπλέον χρέωση).
Ο σχεδιασμός του ταμπλό είναι αντίστοιχος με αυτών των άλλων εκδόσεων του Α5 αλλά και του επίσης καινούργιου Α4, γεγονός που σημαίνει μεταξύ άλλων μια οθόνη 7,3 ιντσών στην κεντρική κονσόλα που μπορεί να φτάσει και τις 8,3 ίντσες στις κορυφαίες εκδόσεις εξοπλισμού, από την οποία ελέγχονται τα πάντα. Μεταξύ αυτών και οι πλήρεις δυνατότητες διασύνδεσης smartphones, ενώ ο εξοπλισμός, στάνταρ και εξτρά, περιλαμβάνει όλα τα τελευταίας γενιάς συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Σίγουρα στα εξτρά περιλαμβάνεται ο φουλ ψηφιακός, εντυπωσιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών.
Οι κινητήρες του ανοιχτού Α5 ξεκινούν από τα 2.000 κυβικά και τους 190 ίππους -βενζίνης και πετρελαίου. Προς το παρόν κορυφώνονται με τους 354 ίππους του σπορ S5, ενώ προς τα τέλη του 2017 αναμένεται το κορυφαίο RS6 με τον V6 των 2.900 κυβικών της Porsche. Πηγή: Audi
Οι κινητήρες του cabrio είναι οι ίδιοι με αυτούς των άλλων εκδόσεων του Α5. Έτσι ευθύς εξαρχής θα είναι διαθέσιμος ο κινητήρας βενζίνης 2.0 TFSI στην έκδοση των 252 ίππων και θα ακολουθήσει και αυτή των 190, καθώς και οι diesel 2.0 TDI (190 ίπποι) και 3.0 TDI (218 ίπποι). Ο τελευταίος μπορεί να συνδυαστεί και με τετρακίνηση, κάτι που ισχύει και για την top εκδοχή των 286 ίππων (από το Μάρτιο του 2017), ενώ quattro είναι βέβαια και το σπορ S5. Tο οποίο κινείται από το νέο 6κύλινδρο 3.0 TFSI, που με τη βοήθεια turbo αποδίδει 354 άλογα και 500 Nm ροπής και εξασφαλίζει ένα 0-100 σε 5,1 δεύτερα. Το κορυφαίο RS5 αναμένεται προς τα τέλη του 2017, ενώ δεν θα κινείται από τον V8 των 5.200 κυβικών που κινεί την τρέχουσα γενιά του αλλά από τον καινούργιο V6 των 2.900 κυβικών που έχει εξελιχθεί από την Porsche.