ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Γιατί η VW στέφθηκε για 4η συνεχόμενη φορά πρωταθλήτρια και στη συνέχεια αποχώρησε από το WRC;

Την τελευταία τετραετία το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, το WRC, είχε μετατραπεί σε παράσταση για έναν, την ομάδα της VW. H οποία μέσα σε αυτά τα τέσσερα χρόνια είχε κερδίσει τα πάντα: και τους 12 δυνατούς τίτλους -4 οδηγών, 4 συνοδηγών, 4 κατασκευαστών- τους 42 από τους 51 συνολικά αγώνες και σε 621 ειδικές διαδομές τον καλύτερο χρόνο.

Φυσικά έχοντας στο "βιογραφικό" του όλα τα παραπάνω το VW Polo WRC είναι το πιο επιτυχημένο και το πιο αποτελεσματικό αυτοκίνητο ράλι όλων των εποχών, ενώ η γερμανική εταιρεία δοκίμαζε ήδη τον αντικαταστάτη του.

Οι εξελίξεις όμως θα οδηγήσουν το νέο Polo WRC κατευθείαν στο μουσείο της μάρκας, χωρίς οι τροχοί του να έχουν πατήσει επίσημα το χώμα καμίας ειδικής, καθώς μετά από απόφαση του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας η ομάδα αποχωρεί άμεσα από το WRC.

Για την απόφαση αυτή, που τελικά μόνο ξαφνική δεν ήταν, υπάρχουν δύο βασικοί λόγοι: η ανάγκη για μείωση των εξόδων της εταιρείας ειδικά και του ομίλου Volkswagen γενικά και η στροφή και στους αγώνες προς τις εναλλακτικές μορφές κίνησης, με την ηλεκτροκίνηση να φιγουράρει σε περίοπτη θέση -όχι για το άμεσο μέλλον.

Παρόλο που οι δύο αυτοί λόγοι δείχνουν άσχετοι μεταξύ τους εντούτοις υπάρχει ένας κοινός παρανομαστής, ο οποίος δεν είναι άλλος από το θέμα με τους κινητήρες πετρελαίου του ομίλου που ήρθε στην επιφάνεια πριν από περίπου ένα χρόνο και θα τον ταλανίζει, οικονομικά κυρίως, για αρκετά ακόμα χρόνια.

Και επειδή η συμμετοχή στο ακριβό WRC προϋποθέτει την ύπαρξη μιας καλά οργανωμένης αγωνιστικής ομάδας η VW εγγυάται τη συνέχιση της απασχόλησης για τους περίπου 200 εργαζόμενους του συγκεκριμένου τμήματος, ενώ άγνωστο ακόμα είναι τι θα κάνουν τα πληρώματα των εργοστασιακών αγωνιστικών αυτοκινήτων της, οι παγκόσμιοι πρωταθλητές Sébastien Ogier/ Julien Ingrassia και οι Jari-Matti Latvala/ Miikka Anttila και Andreas Mikkelsen/ Anders Jæger. Και οι 6 πάντως έχουν συμβόλαια που είναι σε ισχύ μέχρι και του χρόνου.

Η VW Motorsport είχε προχωρήσει με την εξέλιξη του νέου Polo WRC, που μετά την αποχώρηση της ομάδας από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα οδεύει προς το μουσείο της μάρκας χωρίς να έχει μετάσχει σε κανέναν επίσημο αγώνα. Πηγή: VW

Στο άμεσο μέλλον οι αγωνιστικές δραστηριότητες της μάρκας θα στραφούν στα πρωταθλήματα TCR, στο οποίο παρέχει το αντίστοιχο Golf GTI σε ιδιωτικές ομάδες και Rallycross, που είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στις ΗΠΑ. Στο τελευταίο μετέχει η Volkswagen of America με δύο Beetle, που έχουν ήδη προετοιμαστεί στη Γερμανία για τη νέα σαιζόν, ενώ ο οδηγός της Scott Speed -όνομα και πράγμα...- έχει κατακτήσει τον τίτλο του πρωταθλητή το 2015 και το 2016, ενώ στη σαιζόν που μόλις ολοκληρώθηκε η VW κατέκτησε και τον τίτλο των κατασκευαστών.

Παράλληλα το αγωνιστικό τμήμα θα προετοιμάσει ένα Polo της κατηγορίας R5 των ράλι -θα βασίζεται στη νέα γενιά του δημοφιλούς μοντέλου- που από το 2018 θα είναι διαθέσιμο για ιδιωτικές ομάδες.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης