Η κινέζικη Lynk&Co θα κατασκευάζει αυτοκίνητα για την Ευρώπη στη Σουηδία
H ευρωπαϊκή αγορά δεν είναι η πιο μεγάλη, ούτε η πιο κερδοφόρος για καμία αυτοκινητοβιομηχανία. Είναι όμως αυτή με τη μεγαλύτερο κύρος και ειδικά για τις όποιες νέες μάρκες που θέλουν να καταξιωθούν είναι ένα είδος προαπαιτούμενου με θετικό αντίκτυπο και στις άλλες αγορές αυτού του κόσμου.
Αυτός είναι και ο λόγος που οι πιο φιλόδοξες κινέζικες εταιρείες προσπαθούν να δώσουν το παρόν στη Γηραία Ήπειρο. Τελευταία ή καλύτερα προ- τελευταία όπως θα δούμε στην πορεία, η προσπάθεια της Qoros, που ξεκίνησε με τις καλύτερες προϋποθέσεις -μέχρι και με 5 αστέρια κατά EuroNCAP επιβραβεύτηκε μοντέλο της- αλλά απέτυχε παταγωδώς.
Τώρα είναι η σειρά μια άλλης κινέζικης μάρκας, της Lynk&Cο -ομολογουμένως περίεργο όνομα για αυτοκινητοβιομηχανία- να κάνει να προσπαθήσει με τη σειρά της. Μάλιστα ξεκίνησε παρουσιάζοντας το πρώτο της μοντέλο, που είναι ένα SUV μήκους 4,60 μέτρων που ονομάζεται 01, στο Βερολίνο, ενώ αυτή τη φορά τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά σε σχέση με ότι είχαμε δει μέχρι τώρα από τους Κινέζους.
Κι αυτό γιατί η Lynk&Co ανήκει στον επίσης κινέζικο όμιλο της Geely, που έχει στο πορτοφόλιό της και τη Volvo, η οποία έχει παραχωρήσει στην πρώτη το νέο της πλαίσιο, αυτό που προορίζεται για το πολυαναμενόμενο XC40. Ενδιαφέρον έχει πως το 01 θα κατασκευάζεται στη Σουηδία, ενώ έχει σχεδιαστεί και στη χώρα της Σκανδιναβίας.
Στο σημείο αυτό θα πρέπει να σημειώσουμε πως από πλευράς design το Lynk&Co 01 ακολουθεί ένα μάλλον ασυνήθιστο δρόμο, τουλάχιστον για τα ευρωπαϊκά δεδομένα, μιας και η εικόνα του συνδυάζει χαρακτηριστικά στοιχεία από διάφορες μάρκες -από μπροστά π.χ. μοιάζει πολύ με... Porsche. Συνολικά παρουσιάζει κάποιο ενδιαφέρον, ενώ τα πράγματα είναι πολύ καλύτερα και πιο εντυπωσιακά στο εσωτερικό, όπου η μεγάλη οθόνη αφής συνδυάζεται με όλες τις δυνατότητες διασύνδεσης με smartphones.
Το εσωτερικό του Lynk&Cο 01 και σε αντίθεση με τον εξωτερικό του σχεδιασμό, έχει δικό του στυλ με μια χαρακτηριστικά μεγάλη οθόνη αφής, που υποστηρίζει όλες τις δυνατότητες διασύνδεσης smartphones και όχι μόνο. Πηγή: Lynk&Co
Oι κινητήρες του 01, που θα είναι διαθέσιμο προς τα τέλη του 2017, θα ξεκινούν από έναν τετρακύλινδρο βενζίνης 1.500 κυβικών και θα συνεχίζουν με σύνολα 2.000 κυβικών βενζίνης και πετρελαίου -ναι πολύ σωστά μαντέψατε και εδώ η Volvo είναι ο δότης τεχνολογίας- ενώ το πλάνο περιλαμβάνει και μια plug-in υβριδική έκδοση με ηλεκτροκίνηση στον πίσω άξονα, όπως στο V60 PHEV της σουηδικής εταιρείας.
Το 01, πάντα σύμφωνα με τον προγραμματισμό της κινέζικης εταιρείας, δεν θα είναι το μόνο SUV της Lynk&Co, καθώς η ίδια δεν κρύβει πως θα παρουσιάσει στο μέλλον και τα 02 και 03 που θα βασίζονται στα Volvo XC60 και XC90 αντίστοιχα. Αν μη τι άλλο η πορεία της στην Ευρώπη θα έχει ενδιαφέρον...