Το καινούργιο Ford Ka+ είναι πιο πολύ Fiesta και λιγότερο Ka
Η κατηγορία των υπερ- μίνι ή αλλιώς η κατηγορία Β δεν είναι ιδιαίτερα σημαντική μόνο για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου αλλά και για την ευρωπαϊκή, μιας και της αντιστοιχεί το 33% των συνολικών πωλήσεων. Το οποίο σε απόλυτα νούμερα σημαίνει 4,3 εκατομμύρια μονάδες ετησίως σε συνδυασμό με αυξητικές τάσεις.
Λογικό είναι λοιπόν μια τόσο μεγάλη κατηγορία να αποτελείται από αρκετές υπο- διαιρέσεις της και μάλιστα όχι μόνο σε ότι αφορά τα διαθέσιμα αμαξώματα αλλά και την τιμολογιακή προσέγγιση. Και μιας και δείχνει δύσκολο για ένα αυτοκίνητο να καλύψει τα πάντα, σε ότι αφορά του κλασικούς εκπροσώπους της, τα μικρά hatchback δηλαδή, η Ford ενίσχυσε την παρουσία της και με ένα δεύτερο μοντέλο πέρα από το Fiesta, το Ka+.
To αποκλειστικά πεντάθυρο Ka+ λοιπόν θα παίξει το ρόλο του εισαγωγικού και κατά συνέπεια οικονομικά πιο προσιτού Ford στην κλάση των υπερ- μίνι και μπορεί το όνομά του να παραπέμπει στο μικρότερο μοντέλο τη μάρκας, το αποκλειστικά τρίθυρο Κa, αλλά γεγονός είναι πως έχει περισσότερα κοινά με το Fiesta. Κοινά όπως το πλαίσιο και οι αναρτήσεις, ενώ μικρή είναι και η διαφορά μεγέθους τους. Ενδιαφέρον είναι πως το Ka+ είναι και λίγο -κατά 29 χιλιοστά για την ακρίβεια- πιο ψηλό, με αποτέλεσμα οι έως και 5 επιβάτες του να μετακινούνται με άνεση, πάντα με βάση τα δεδομένα της κατηγορίας. Όσο για το πορτμπαγκάζ του με τουλάχιστον 272 λίτρα βρίσκεται κοντά στο μέσο όρο της κατηγορίας, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα ασύμμετρης αναδίπλωσης της πλάτης του πίσω καθίσματος.
Ο διάκοσμος είναι λειτουργικός, πρακτικός χάρη και στις πολλές θέσεις και θήκες για μπουκάλια, κουτιά αναψυκτικών και μικροπράγματα, με σκληρά αλλά αρκετά ποιοτικά πλαστικά και χωρίς ιδιαίτερες πολυτέλειες. Ο εξοπλισμός δεν υπολείπεται σε κάτι ακόμα και στη βασική έκδοση, πόσο μάλλον στην πιο πλούσια Trend Ultimate.
Το Ford Ka+ πρωτοτυπεί σε ότι αφορά τη γκάμα των κινητήρων του, και αυτό γιατί στην εποχή των πολλών επιλογών και των turbo είναι διαθέσιμο με ένα και μόνο σύνολο βενζίνης 1.200 κυβικών σε δύο εκδοχές: με 70 και 85 άλογα. Ο μικρός τετρακύλινδος που βασίζεται στον αντίστοιχο 1.25 του Fiesta και έχει σύστημα μεταβλητού χρονισμού και για τις βαλβίδες της εισαγωγής και γι αυτές της εξαγωγής, αποδείχθηκε, στην πιο ισχυρή έκδοσή του που οδηγήσαμε, αρκετά ελαστικός από χαμηλά και πολιτισμένος. Ανεβάζει εύκολα στροφές και δεν δείχνει να πιέζεται ιδιαίτερα από τα μόλις 1.000 και κάτι κιλά του 5θυρου αμαξώματος, κάτι που απεικονίζεται και στη μέση κατανάλωσή του των 4,8 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα (εκπομπές CO2: 110 γραμμάρια το χιλιόμετρο), ενώ για το 0-100 χρειάζεται 13,3 δεύτερα (τελική ταχύτητα 169 χλμ./ ώρα).
Το εσωτερικό του αποκλειστικά 5θυρου Ka+ είναι λειτουργικό και πρακτικό, χωρίς περιττές πολυτέλειες, όπως περιμένει κανείς από ένα εισαγωγικό μοντέλο και με καλό επίπεδο εξοπλισμού. Πηγή: Ford
Μέσα στην πόλη το Ka+ είναι ευέλικτο και βολικό χάρη και στις 5 πόρτες του, ενώ πέρα από αυτήν θα ταξιδέψει σβέλτα και άνετα, χωρίς να υστερεί από άλλα μοντέλα της κατηγορίας εκμεταλλευόμενο τα καλά δυναμικά του χαρακτηριστικά.
Μεταξύ των πλεονεκτημάτων του Ka+ περιλαμβάνεται και η τιμή του, η οποία ξεκινά από τις 10.970 ευρώ της καλά εξοπλισμένης έκδοσης Trend Essentia των 70 ίππων. Η ακόμα πιο πλούσια και πιο δυνατή -με 85 ίππους, πάντα από 1.200 κυβικά- είναι μόλις 500 ευρώ πιο ακριβή, οπότε είναι λογικό και αναμενόμενο να είναι και η πιο δημοφιλής.