ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το νέο Audi Q5 είναι πιο μεγάλο, πιο πολυτελές, πιο εντυπωσιακό και πιο αεροδυναμικό

Το νέο Audi Q5 είναι πιο μεγάλο, πιο πολυτελές, πιο εντυπωσιακό και πιο αεροδυναμικό

Το έργο των σχεδιαστών και των μηχανικών της Audi αναφορικά με το καινούργιο Q5 δεν πρέπει να ήταν εύκολο. Κι αυτό γιατί το Q5 της 1ης γενιάς είναι από τα πιο διαχρονικά και επιτυχημένα μοντέλα της μάρκας των τελευταίων δύο δεκαετιών.

Ο στόχος που είχε τεθεί για το καινούριο ήταν ο ακόμα πιο premium χαρακτήρας με μεταφορά στοιχείων και δεδομένων από το πιο μεγάλο και πιο ακριβό Q7 και φυσικά η ενσωμάτωση όλων των τεχνολογικών εξελίξεων σε θέματα ασφάλειας, υποβοήθησης του οδηγού και διασύνδεσης smartphone που είναι πλέον διαθέσιμες.

Από πλευράς αισθητικής πάντως οι ιθύνοντες της Audi δεν ρίσκαραν, κατά την προσφιλή τους τακτική τα τελευταία χρόνια. Διατήρησαν τις ίδιες βασικές γραμμές του αμαξώματος, ενσωμάτωσαν νέα στοιχεία όπως την εμφατική μάσκα και τους καινούργιους προβολείς και κατέληξαν σε ένα εντυπωσιακό και σύγχρονο SUV. Στο εσωτερικό του οποίου η είκονα παραπέμπει άμεσα στο Α4, ενώ και εδώ τόσο ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών όσο και η μεγάλη κεντρική οθόνη των 8,3 χρεώνονται επιπλέον -στάνταρ είναι η μικρότερη των 7 ιντσών.

Η βάση του νέου Q5 είναι το μεταβλητό πλάισιο MQB του ομίλου Volkswagen (χρησιμοποιείται μεταξύ άλλων και στο νέο A4), που έχει οδηγήσει και σε μια μείωση του βάρους κατά 100 κιλά, παρά την αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων (μήκος 4,66 μέτρα, πλάτος 1,89, ύψος 1,66). Ενδιαφέρον είναι πως το νέο μεσαίο SUV της Audi είναι με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,30 το πιο αεροδυναμικό της κατηγορίας του.

Audi Q5 2017 1000 9

H βάση του νέου Audi Q5 είναι το μεταβλητό πλαίσιο MQB. Χάρη στην παρουσία του το βάρος μειώθηκε κατά 100 κιλά και αυτό παρά την αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Η τετρακίνηση quattro της νέας γενιάς είναι στάνταρ, ενώ οι διαθέσιμοι κινητήρες είναι ένα βενζίνης και 4 diesel. Πηγή: Audi

Παράλληλα το μεταξόνιο των 2,82 μέτρων διασφαλίζει την ακόμα μεγαλύτερη άνεση των επιβατών, ενώ η στάνταρ χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ -τομέας στον οποίο υστερούσε η πρώτη γενιά- κυμαίνεται από 550 έως 610 λίτρα ανάλογα με τη θέση του πίσω κάθισματος που μεταβάλεται.

Για την αρχή η γκάμα των κινητήρων θα περιλαμβάνει ένα μόνο σύνολο βενζίνης, τον 2.0 TFSI των 252 ίππων και 4 πετρελαιοκινητήρες. Ο 2.0 TDI είναι διαθέσιμος με 150, 163 ή 190 ίππους, ενώ κορυφαίος, μέχρι στιγμής, είναι ο V6 των 3.000 κυβικών με 286 ίππους και 620 Νm ροπής. Ανάλογα με την έκδοση υπάρχει είτε χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων είτε αυτόματο 7, εκτός από το 3.0 V6 TDI που έχει αυτόματο 8άρι. Όλα τα Q5 είναι τετρακίνητα και διαθέτουν το εξελιγμένο σύστημα quattro της νέας γενιάς, ενώ στην πορεία θα δούμε τόσο το plug-in υβριδικό και τα σπορ SQ5 και RS Q5 με τα πολλά άλογα, όσο και μια βασική έκδοση βενζίνης -για πρώτη φορά- στα 1.400 κυβικά.