ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Τα πιο σημαντικά νέα μοντέλα της έκθεσης αυτοκινήτου στο Παρίσι

Τα πιο σημαντικά νέα μοντέλα της έκθεσης αυτοκινήτου στο Παρίσι

Η δεύτερη σημαντική έκθεση αυτοκινήτου της χρονιάς στην Ευρώπη, η πρώτη ήταν αυτή της Γενεύης στις αρχές Μαρτίου, άνοιξε τις πύλες της στο Παρίσι, αποκαλύπτοντας αφενός τα μοντέλα που τους επόμενους μήνες θα είναι διαθέσιμα στις κατά τόπους αντιπροσωπείες και αφετέρου τις μελλοντικές τάσεις της αυτοκίνησης.

Αν θέλει κανείς με δύο λόγια να περιγράψει το γενικό κλίμα θα μπορούσε να αναφέρει τη δημοτικότητα των SUV που έχει χτυπήσει κόκκινο, την τόνωση της εικόνας των μικρών μοντέλων που γίνονται και αισθητικά πιο ελκυστικά, καθώς και την ξεκάθαρη στροφή όλων των κατασκευαστών προς την ηλεκτροκίνηση. Εδώ μια ενδιαφέρουσα εξέλιξη είναι η παρουσίαση της EQ, μιας νέας μάρκας του ομίλου της Daimler, που θα περιλαμβάνει όλα τα ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα της Mercedes. Μάλιστα παρουσίασε και το πρώτο της concept, που λέγεται επίσης EQ και είναι ένα φουτουριστικό ηλεκτρικό SUV, με 402 ίππους, αυτονομία μέχρι και 500 χιλιόμετρα και δυνατότητα 5λεπτης φόρτισης των μπαταριών που εξασφαλίζει δυνατότητα κίνησης για 100 χιλιόμετρα.

Και αν το EQ Concept αφορά το απώτερο μέλλον στο άμεσο μέλλον, λίγο πριν το τέλος της χρονιάς, θα δούμε στους δρόμους μας το πολύ ενδιαφέρον νέο Citroen C3. Εντελώς ανανεωμένο τόσο εκτός όσο και εντός θα διαθέτει και τα χαρακτηριστικά Airbumps, τα πλευρικά προστατευτικά που παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά στο Cactus. Η γκάμα των κινητήρων του θα περιλαμβάνει σύνολο βενζίνης και πετρελαίου, με τα πρώτα να ξεκινούν από τα 1.000 κυβικά και τα δεύτερα από τα 1.600, ενώ θα υπάρχουν και πολλές δυνατότητες προσωποποίησής του.

Ολοκαίνουργιο και εντελώς διαφορετικό από τον προκάτοχό του και το νέο Nissan Micra, που έχει χαρακτηριστική εμφάνιση, ευρωπαϊκό αέρα –θα κατασκευάζεται άλλωστε στην Γαλλία- και κινητήρες πετρελαίου (τον 1.5 dCi του ομίλου Renault Nissan). Στην Ελλάδα αναμένεται την επόμενη άνοιξη, μαζί πάνω κάτω με τη νέα γενιά του Honda Civic. Στο Παρίσι μάλιστα ήταν και το πρωτότυπο του νέου Type-R.

Κάπου εκεί θα κάνει την εμφάνισή του στη χώρα μας και η καινούργια γενιά του Hyundai i30 που έχει πιο σύγχρονο και χαρακτηριστικό look, κάτι που ισχύει και για το επίσης καινούργιο Kia Rio. Και τα δύο θα έχουν και κινητήρες turbo βενζίνης 1.000 κ.εκ., ενώ ενδιαφέρουσα παρουσία ήταν και το Suzuki Ignis.

Πιο νωρίς θα δούμε το νέο Kodiaq, το καινούργιο μεγάλο SUV της Skoda με τις 7 θέσεις και τη βάση στα 1.400 κυβικά (βενζίνη), ενώ θα ακολουθήσει και το καινούργιο, μετά από αρκετά χρόνια, Audi Q5, που έχει μεγαλώσει, έχει εκσυγχρονιστεί και έχει γίνει και πιο ελαφρύ, χάρη στο νέο πλαίσιό του. Για την αρχή θα είναι διαθέσιμο με τέσσερις κινητήρες πετρελαίου (3 στα 2.000 κυβικά και ένας V6 3.000 κ.εκ.) και έναν βενζίνης (2.0 TFSI).

Mια κατηγορία πάνω από πλευράς μεγέθους το καινούργιο Land Rover Discovery που φλερτάρει με τα 5,0 μέτρα, έχει θέσεις για συνολικά 7, μειωμένο βάρος κατά σχεδόν 500(!) κιλά σε σχέση με τον προκάτοχό του και κινητήρες diesel που ξεκινούν από τα 2.000 κυβικά.

Από τα 1.200 κυβικά θα είναι διαθέσιμο το νέο Peugeot 3008, που σε σχέση με το παρελθόν δεν είναι πλέον MPV αλλά SUV, διατηρώντας όμως πολλά από τα πολυμορφικά χαρακτηριστικά του προκατόχου του. Στο ίδιο μήκος κύματος και το μεγαλύτερο 5008, ενώ η Seat είχε τη ειδική έκδοση του Ateca, Xperience, με πιο τονισμένα off road στοιχεία.

Η Toyota με τη σειρά της παρουσίασε το C-HR, την πρότασή της στα μικρά- μεσαία SUV, που πέρα από σύγχρονη εμφάνιση θα έχει και υβριδική έκδοση, ενώ η BMW είχε σ περίοπτη θέση στο περίπτερό της την Χ2 Concept. Το πρωτότυπο αυτό δίνει μια πρώτη εικόνα του επόμενου SUV στη μεγάλη γκάμα της γερμανικής εταιρείας, που θα τοποθετηθεί μεταξύ των X1 και X1, θα εμφανιστεί κάποια στιγμή το 2017 και θα έχει μια σαφώς πιο σπορτίφ και νεανική εμφάνιση. Παράλληλα η X2 Concept δείχνει προς τα πού θα κινηθεί συνολικά αισθητικά η BMW στην κατηγορία, καθώς έχει πολλά ενδιαφέροντα στοιχεία, όπως τη διαμόρφωση του εμπρός μέρους αλλά και τις «κρυφές» πίσω πόρτες.

Πρωτότυπο SUV και από τη Lexus, το UX, από τη SsangYong με τον LIV-2 που προλογίζει το επόμενο Rexton και από τη Mitsubishi. Το GT-PHEV της τελευταίας ξεχωρίζει και λόγω του plug-in υβριδικού συστήματος προώσής του, ενώ δίνει και αισθητικά τον τόνο για το μέλλον της ιαπωνικής εταιρείας.

EQ

Τα ηλεκτρικά μοντέλα είχαν για άλλη μια φορά την τιμητική τους και στο Παρίσι, Μάλιστα εμφανίστηκε και μια καινούργια μάρκα, η EQ της Daimler, που θα περιλαμβάνει όλα τα ηλεκτρικά και υβριδικό της Mercedes. Πηγή: Mercedes

Στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έδωσαν το παρόν στο Παρίσι ξεχωρίζουμε το Opel Ampera-e, που είναι μοντέλο παραγωγής και θα είναι διαθέσιμο από την ερχόμενη άνοιξη. Έχει μήκος 4,17 μέτρα, πολλά κοινά με το Chevrolet Bolt που έχει προηγηθεί, 204 ίππους και το κυριότερο αυτονομία που με βάση τον τυποποιημένο κύκλο NEFZ φτάνει τα 500 χιλιόμετρα, Στην πράξη θα είναι γύρω στα 380, σύμφωνα με τους ανθρώπους της γερμανικής εταιρείας.

Το επίσης ηλεκτρικό ID Concept της VW θα περάσει στην παραγωγή το 2020, κάνει χρήση του νέου μεταβλητού πλαισίου MEB του ομίλου Volkswagen που έχει σχεδιασθεί ειδικά για ηλεκτροκίνητα μοντέλα και χάρη στην επιλογή διαφορετικών «πακέτων» μπαταριών θα έχει αυτονομία από 400 έως και 600 χιλιόμετρα. Παράλληλα το ID δίνει και μια εικόνα για τη μελλοντική αισθητική των VW.

Παράλληλα παρουσιάστηκε και η ανανεωμένη έκδοση του ηλεκτρικού Renault Zoe που πλέον έχει αυτονομία 400 χιλιομέτρων, ενώ ηλεκτρικό είναι και το εντυπωσιακό πρωτότυπο Trezor της γαλλικής εταιρείας.

Από τα super και τα hyper car την παράσταση έκλεψε η ανοιχτή Ferrari LaFerrari Aperta, ενώ όπως γράψαμε, από το Παρίσι απουσίαζαν τόσο η Lamborghini, η Bentley και η Rolls Royce όσο και οι πιο μαζικές Mazda, Ford και Volvo. Δείγμα και αυτό των καιρών αλλά και της αναζήτησης από πλευράς κατασκευαστών άλλων τρόπων επικοινωνίας με τους υποψήφιους αγοραστές των προϊόντων τους πέρα από τους παραδοσιακούς. Και οι εκθέσεις αυτοκινήτων είναι από τους πλέον παραδοσιακούς.