ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το Mercedes Visio Van Concept δείχνει το μέλλον των μεταφορών μέσω κούριερ

Το Mercedes Visio Van Concept δείχνει το μέλλον των μεταφορών μέσω κούριερ

Οι αστικές μεταφορές είναι από τις δραστηριότητες που θα αλλάξουν ριζικά τα επόμενα χρόνια και μάλιστα σε όλες τους τις εκφάνσεις, από την ιδιοκτησία μέχρι την τεχνολογία των καινούργιων βαν.

Τα οποία δεν θα αγοράζονται από τις εταιρείες κούριερ αλλά θα νοικιάζονται, ενώ ο στόλος θα μπορεί να αυξομειώνεται ανάλογα με τις εποχιακές ανάγκες. Τα Χριστούγεννα π.χ. που η κίνηση είναι αυξημένη θα προστίθενται οχήματα, τα οποία μετά τη λήξη της εορταστικής περιόδου θα επιστρέφονται, προκειμένου να περιοριστούν τα λειτουργικά έξοδα.

Για την εξέλιξη των βαν μια πρώτη, πολύ καλή ένδειξη είναι το Vision Van Concept της Mercedes, που έχει φουτουριστική εμφάνιση, με ιδιαίτερα γνωρίσματα το μεγάλο παρμπρίζ που γυρίζει προς το πλάι αλλά και τα LED Matrix στη μάσκα, που επιτρέπουν την επικοινωνία με τον έξω κόσμο.

Τα τελευταία μπορούν να τοποθετηθούν εκεί καθώς δεν υπάρχουν ανάγκες ψύξης, μιας και το Vision Van είναι φουλ ηλεκτρικό και ο ηλεκτροκινητήρας του των 75 kW είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα. Την τροφοδοσία του με ενέργεια αναλαμβάνει μια συστοιχία συσσωρευτών που βρίσκεται κάτω από τα δάπεδο και διαθέτει προσθαφαιρούμενα στοιχεία, προκειμένου η αυτονομία που εξασφαλίζει -κυμαίνεται από 80 έως 270 χιλιόμετρα- να προαρμόζεται ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες. Σε κάθε περίπτωση πάντως η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 80 χλμ./ ώρα, αν και μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 120.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η καμπίνα του οδηγού, η οποία είναι εξίσου ή μάλλον ακόμα πιο φουτουριστική σε σχέση με την εξωτερική εμφάνιση. Έτσι δεν υπάρχουν ούτε τιμόνι, ούτε πεντάλ, ούτε κεντρική κονσόλα, ενώ τα πάντα ελέγχονται μέσω ενός joy stick. Φυσικά υπάρχουν πολλές οθόνες και πλήρης διασύνδεση με το διαδίκτυο.

MERCEDES VISION VAN CONCEPT 19

Το ηλεκτρικό Mercedes Vision Van Concept φορτώνεται με ένα σύστημα ραφιών, στο οποίο τα πακέτα έχουν προ-τοποθετηθεί με τέτοιο τρόπο ώστε η διανομή τους να γίνεται με βάση τη βέλτιστη διαδρομή που υπολογίζει το σύστημα πλοήγησης. Πηγή: Mercedes

Η απουσία κεντρικής κονσόλα επιτρέπει τη μετατόπιση της θέσης του οδηγού προς τα εμπρός ώστε να αυξηθεί και άλλο το ωφέλιμο μήκος του χώρου φόρτωσης, που ουσιαστικά φιλοξενεί μια κατασκευή από ράφια, που μπαίνει (και βγαίνει βέβαια) ολοκληρη και ήδη φορτωμένη. Μάλιστα τα πάκετα είναι τοποθετημένα με τέτοιο τρόπο ώστε η διανομή τους να γίνεται με βάση τη βέλτιστη διαδρομή, τόσο από πλευράς χρόνου όσο και εξοικόμησης καυσίμου, που υπολογίζει το σύστημα πλοήγησης.

Τα πακέτα παραδίδονται είτε από τα ίδια τα ρομπότ που υπάρχουν εντός του βαν, είτε δίνονται από αυτά στον οδηγό -το μέγιστο βάρος που μπορεί να διαχειριστεί το ρομπότ είναι 10 κιλά- προκειμένου να κάνει αυτός την παράδοση. Για πακέτα βάρους έως 2 κιλών υπάρχουν στην οροφή του βαν και δύο drones, που έχουν ακτίνα δράσης έως και 10 χιλιόμετρα.

Οι ειδικοί της γερμανικής εταιρείας λένε πως χάρη στην τεχνολογία των μελλοντικών βαν θα βελτιωβούν και οι κυκλοφοριακές συνθήκες στα μεγάλα αστικά κέντρα.