ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Γιατί «κόλλησαν» στην Αράχωβα τα ηλεκτρικά οχήματα - Απώλειες αυτονομίας έως και 36% στο κρύο

Γιατί «κόλλησαν» στην Αράχωβα τα ηλεκτρικά οχήματα - Απώλειες αυτονομίας έως και 36% στο κρύο

Εγκλωβισμένο στα χιόνια όχημα

ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI

Ουρές χιλιομέτρων σχηματίστηκαν ανήμερα των Χριστουγέννων στην Αράχωβα, όταν εννέα ηλεκτρικά οχήματα παρουσίασαν λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών τεχνικά προβλήματα και ακινητοποιήθηκαν.

«Πολλά ηλεκτρικά οχήματα παρουσίασαν τεχνικά προβλήματα με αποτέλεσμα την ακινητοποίησή τους κατά την επιστροφή από το χιονοδρομικό κέντρο της περιοχής Λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών που επικρατούν στην περιοχή» ανέφερε σε ανακοίνωσή της η ΕΛ.ΑΣ. Γιατί συνέβη αυτό;

Όπως εξηγούν επιστήμονες στον Guardian, τα ηλεκτρικά οχήματα χάνουν μέρος της αυτονομίας τους στο κρύο και ειδικά όταν επικρατούν συνθήκες υπό του μηδενός.

Απώλειες αυτονομίας έως και 36%

Μελέτες που έχουν διενεργηθεί διαπιστώνουν ότι η απώλεια της αυτονομίας ενός ηλεκτρικού οχήματος μπορεί να κυμαίνεται από 10% έως 36%. Την ίδια ώρα, όμως οι χαμηλές θερμοκρασίες «καθυστερούν» την φόρτιση των EV.

Μέσα στις μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων, ιόντα λιθίου ρέουν μέσα σε έναν υγρό ηλεκτρολύτη, παράγοντας ηλεκτρική ενέργεια. Αλλά ταξιδεύουν πιο αργά μέσα στον ηλεκτρολύτη όταν αυτός κρυώνει και δεν απελευθερώνουν τόση ενέργεια. Αυτό μειώνει την αυτονομία ενός EV και μπορεί να εξαντλήσει μια μπαταρία γρηγορότερα.

Παράλληλα, δεδομένου ότι τα ηλεκτρόνια κινούνται πιο αργά, η μπαταρία δεν μπορεί να δεχτεί τόση ηλεκτρική ενέργεια από ένα φορτιστή. Αυτό επιβραδύνει τη φόρτιση. Το πρόβλημα είναι ότι όταν οι θερμοκρασίες πέφτουν, οι μπαταρίες πρέπει να είναι αρκετά ζεστές για να κινηθούν τα ηλεκτρόνια. Και πρέπει να είναι ακόμα πιο ζεστά σε σταθμούς γρήγορης φόρτισης.

Διευκρινίζεται όμως, ότι εάν κανείς είναι προετοιμασμένος, θα μπορεί να ταξιδεύει σχεδόν όπως θα ταξίδευε με ένα συμβατικό όχημα.