Αυτοκίνητο: Οι αυξημένοι δασμοί δεν θα επηρεάσουν τους κατασκευαστές από την Κίνα
Ανανεώθηκε:
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες αναμένεται να αντέξουν τις επιπτώσεις από την πιθανή αύξηση των δασμών από πλευράς της Ευρωπαϊκής Ένωσης, λόγω των υψηλών περιθωρίων κέρδους τους.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα αποφασίσει για την ενδεχόμενη αύξηση των δασμών μετά από έρευνα για τις επιδοτήσεις που παρέχει η Κίνα στη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων της. Τα αποτελέσματα αυτής της απόφασης αναμένονται μετά τις εκλογές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, οι οποίες ολοκληρώνονται αύριο 9 Ιουνίου.
Ειδικοί τονίζουν ότι για να επηρεαστούν δραστικά οι εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων, οι δασμοί θα πρέπει να φτάσουν το 50%. Οι προβλέψεις δείχνουν ότι η αύξηση θα κυμανθεί κοντά στο 30%, επιτρέποντας έτσι στους κινέζους κατασκευαστές να διατηρήσουν υψηλά περιθώρια κέρδους, χάρη στα πλεονεκτήματα κόστους που διαθέτουν.
Ενώ οι προτεινόμενοι δασμοί ενδέχεται να επιφέρουν δισεκατομμύρια επιπλέον κόστους για τους Κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, οι ειδικοί πιστεύουν ότι το κύριο πλήγμα θα είναι στα περιθώρια κέρδους τους και όχι στον όγκο των πωλήσεων.
Οι διαφορές στις τιμές μεταξύ της εσωτερικής αγοράς της Κίνας και της Ευρώπης υποδηλώνουν τα μεγάλα περιθώρια που έχουν οι Κινέζοι κατασκευαστές για να μειώσουν τις τιμές τους.
Για παράδειγμα, το Seal U της BYD κοστίζει 21.769 ευρώ στην Κίνα, ενώ στη Γερμανία πωλείται στις 41.990 ευρώ, και το BYD Atto 3 πωλείται 17.