Οι Κινέζοι κατασκευαστές εξετάζουν εργοστάσια στην Τουρκία
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν θέλουν μόνο να πωλούν αυτοκίνητα στην Ευρώπη αλλά και να τα κατασκευάζουν. Αν όχι στη Γηραιά Ήπειρο σε χώρες που βρίσκονται πολύ κοντά σε αυτήν.
Μια από τις υποψήφιες για έδρα των κινεζικών εταιρειών είναι η Τουρκία που έχει ήδη να επιδείξει μια αξιόλογη κατασκευαστική δραστηριότητα μιας και αρκετά γνωστά μοντέλα είναι Made in Turkey.
Οι πληροφορίες αναφέρουν πως η Τουρκία βρίσκεται ήδη σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις τόσο με την BYD όσο και με την Chery -με την τελευταία για τις μάρκες της Omoda και Jaecoo.
Ενδεικτικές είναι οι δηλώσεις του υπουργού βιομηχανίας της χώρας Fatih Kadir Agun στο Bloomberg, ο οποίος είπε πως «έχει σημειωθεί σημαντική πρόοδος και με τις δύο εταιρείες».
Πέρα όμως από την BYD και τη Chery οι Τούρκοι συνομιλούν και διαπραγματεύονται τόσο με την SAIC, τον όμιλο στον οποίο ανήκει και η MG, όσο και με την Great Wall Motor.
Γεγονός είναι πως η Τουρκία ως μέλος της τελωνειακής ένωσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, θα προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα στις κινεζικές μάρκες, ειδικά αν η Ευρωπαϊκή Ένωση κάνει πράξη την επιβολή πρόσθετων δασμών στα οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα.
Από την άλλη η επιβολή δασμού 40% στην Τουρκία για τα κινέζικα αυτοκίνητα -σε μια προσπάθεια να προστατεύσει την εγχώρια παραγωγή και κυρίως τα Togg- μπορεί να είναι ένα εμπόδιο για την θετική για τη γείτονα χώρα κατάληξη των διαπραγματεύσεων.