ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

To Toyota GR Yaris έχει πλέον και δύο ειδικές εκδόσεις

To Toyota GR Yaris έχει πλέον και δύο ειδικές εκδόσεις

Όπως γράψαμε πριν από λίγες μέρες η Toyota παρουσίασε στην έκθεση στο Τόκιο τη νέα έκδοση του GR Yaris, ενώ με την ευκαιρία του πρώτου ράλι της σαιζόν, αυτό του Μόντε Κάρλο, έδειξε και δύο ειδικές εκδόσεις της rally replica της.

Τα δύο σπέσιαλ GR Yaris έχουν τα ονόματα των Sebastien Ogier και Kalle Rovanpera, των δύο Παγκόσμιων Πρωταθλητών δηλαδή που ανήκουν στην ομάδα της Toyota στο WRC. Προέκυψαν και από την επιθυμία του Akyo Toyoda, του επικεφαλής της εταιρείας που είναι γνωστός και ως Morizo- να τιμήσει έτσι του οδηγούς και την αγωνιστική ομάδα.

Το Ogier Edition GR Yaris έχει ειδική βαφή Matt Stealth Grey, μια νέα πίσω αεροτομή από ανθρακονήματα, μπλέ δαγκάνες φρένων, τις σημαίες της Γαλλίας, πατρίδας του Ogier, στα φτερά και τις ζάντες, καθώς και αυτοκόλλητα WRC στα φτερά.

Αναμνηστικές πλακέτες υπάρχουν και στο εσωτερικό, ενώ οι ραφές παραπέμπουν και αυτές στη γαλλική σημαία.

Επίσης υπάρχουν δύο νέες λειτουργίες ελέγχου του συστήματος τετρακίνησης AWD, που ονομάζονται Morizo και Seb. Η πρώτη που έχει εξελιχθεί από τον Morizo (Akio Toyoda) συμβάλλει στην επίτευξη σταθερών χρόνων στους αγώνες, ενώ η Seb, που εξελίχθηκε από τον Ogier, χρησιμοποιεί τα μπλοκέ διαφορετικά Torsen και την τετρακίνηση έτσι ώστε το πίσω μέρος του αυτοκινήτου να μπορεί να «γυρίζει» με σχετική ευκολία.

Η Rovanperä Edition έχει πιο αγωνιστικό look και μια μοναδική λειτουργία με την ονομασία Donut Mode, μιας και ο πιο μικρός σε ηλικία πρωταθλητής του WRC είναι ιδιαίτερα ικανός στο ντριφτάρισμα και στην πραγματοποίηση donuts. Έτσι η νέα αυτή λειτουργία επιτρέπει την εύκολη οδήγηση και το ντρίφτ δύο αυτοκινήτων το ένα δίπλα στο άλλο.

Επίσης υπάρχει και η λειτουργία Kalle Mode που χρησιμοποιεί ένα πίσω διαφορικό με σταθερή κατανομή ροπής και εμπρός και πίσω μπλοκέ διαφροτικά τύπου Torsen. Έτσι το πίσω μέρος του GR Yaris ανοίγει δυναμικά την τροχιά του καθώς εισέρχεται σε μια στροφή με το εμπρός μέρος την ίδια στιγμή να ωθείται προς τα εμπρός πατώντας το γκάζι στην έξοδο.

Τη βαφή του αυτοκινήτου την έχει επιμεληθεί ο καλλιτέχνης που έχει σχεδιάσει το κράνος του Rovanpera, ενώ και εδώ τα χρώματα και οι ραφές στο εσωτερικό παραπέμπουν στη σημαία της Φινλανδίας.

Σε κάθε περίπτωση ο κινητήρας είναι ο τρικύλινδρος turbo των 1.600 κυβικών με τους 180 ίππους, ενώ το ύψος της παραγωγής περιορισμένο προκειμένου οι δύο ειδικές εκδόσεις να αποκτήσουν και συλλεκτική αξία.