Οι «κούρσες» καλά κρατούν, αλλά όχι στην Ευρώπη
Δεν χρειάζεται κανείς να είναι ειδικός ή να ανατρέξει σε στατιστικές. Αρκεί μια ματιά στους δρόμους για να διαπιστώσει πως η άλλοτε κυρίαρχη κατηγορία των τετράθυρων μοντέλων, οι «κούρσες» όπως ονομάζονταν χαρακτηριστικά, έχει περιοριστεί εξαιρετικά. Ειδικά για αυτοκίνητα μέχρι και τα μικρά- μεσαία, που είναι η συντριπτική πλειονότητα και αυτών που πωλούνται και αυτών που κυκλοφορούν.
Με βάση τα παραπάνω λοιπόν θα περίμενε κανείς και οι κατασκευαστές να ασχολούνται όλο και λιγότερο με τα τετράθυρα μοντέλα, στην πράξη όμως αυτό δεν συμβαίνει. Τελευταίο και χαρακτηριστικό παράδειγμα το καινούργιο Renault Megane, καθώς μετά από την 5θυρη εκδοχή του και τη στέισον –και οι δυο ιδιαίτερα δημοφιλείς στην ευρωπαϊκή αγορά- παρουσιάστηκε και η σεντάν.
Η οποία μάλιστα είναι από τις πιο μοντέρνες μιας εξ ορισμού πιο συντηρητικής κατηγορίας. Τόσο εκτός, καθώς οι διαφορές της σε σχέση με τα άλλα Megane ξεκινούν από τη μεσαία κολώνα και πίσω, όσο και εντός. Κι αυτό γιατί στο εσωτερικό του κυριαρχούν, όπως και στο 5θυρο, η μεγάλη οθόνη αφής που παραπέμπει άμεσα σε tablet και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων. Φυσικά οι χώροι είναι άνετοι, ενώ το πορτμπαγκάζ είναι με 508 λίτρα από τα μεγαλύτερα σε αυτήν την τάξη μεγέθους.
Που φιλοδοξεί όμως η Renault, αλλά και οι άλλοι κατασκευαστές με αντίστοιχες προτάσεις, να πουλήσει το τετράθυρο Megane; H απάντηση στο ερώτημα αυτό είναι και στη Γηραιά Ήπειρο, με έμφαση στις αγορές της Ανατολικής Ευρώπης, όπου τα συγκεκριμένα αμαξώματα εξακολουθούν να είναι τα πιο δημοφιλή. Γιατί τα γούστα των αγοραστών είναι πιο συντηρητικά, αλλά κυρίως γιατί καλύπτουν τις απαιτήσεις σε χώρους που υπάρχουν, κυρίως για τις αποσκευές.
Το Megane σεντάν είναι από τις ποιο κομψές προτάσεις μιας κατά κανόνα συντηρητικής κατηγορίας, ενώ η ωραία ενσωμάτωση του πίσω όγκου κρύβει ένα πορτμπαγκάζ 508 λίτρων. Πηγή: Renault
Παράλληλα η Renault αναφέρει πως το νέο τετράθυρο Megane θα είναι εξίσου δημοφιλές και στις χώρες της Βορείου Αφρικής, όπως η Αλγερία, η Αίγυπτος και το Μαρόκο, όπου επιπλέον οι γαλλικές εταιρείες έχουν παραδοσιακά μια πολύ δυνατή παρουσία. Ταυτόχρονα στη λίστα προστίθενται τόσο η Λατινική Αμερική όσο και η Ασία, σε όποιες από τις αγορές της δραστηριοποιείται η Renault, ενώ περιλαμβάνεται και η Τουρκία, όπου και θα κατασκευάζεται το νέο τετράθυρο Renault. Πιο συγκεκριμένα στο εργοστάσιο της μάρκας στην Προύσa (Bursa).
Ουσιαστικά λοιπόν μοντέλα σαν και το Megane σεντάν απευθύνονται στις αναπτυσσόμενες αγορές και λιγότερο στις καθιερωμένες ευρωπαϊκές, σε κάποιες από τις οποίες πάντως θα είναι διαθέσιμο. Με μια γκάμα κινητήρων η οποία ναι μεν θα ξεκινά από τον πιο παλιό ατμοσφαιρικό 1.6 SCe των 115 ίππων στη βάση της, αλλά θα περιλαμβάνει τόσο το σύγχρονο turbo 1.2 TCe με τους 130 ίππους, όσο και τους diesel 1.5 dCi (με 90 και 110 ίππους) και 1.6 dCi (130 ίπποι).
Στην Ελλάδα το 5θυρο Renault Megane θα παρουσιαστεί το Σεπτέμβριο, ενώ οι άλλες εκδόσεις αμαξωμάτων θα είναι διαθέσιμες στην πορεία και κατόπιν παραγγελίας.