ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Με το νέο e-C3 η Citroen παρουσιάζει ένα προσιτό, μικρό ηλεκτρικό

Με το νέο e-C3 η Citroen παρουσιάζει ένα προσιτό, μικρό ηλεκτρικό

Τα προσιτά ηλεκτρικά είναι κάτι παραπάνω από μια αναγκαιότητα και η Citroen κάνει το πρώτο βήμα προς αυτήν την κατεύθυνση παρουσιάζοντας το νέο e-C3.

Όπως λέει και η ονομασία του πρόκειται για την καινούργια γενιά του επιτυχημένου σούπερ μίνι, η οποία δανείζεται στοιχεία της εμφάνισής του από το πρωτότυπο Oli. Έτσι το αμάξωμά του είναι αρκετά πιο γωνιώδες σε σχέση με ότι έχουμε συνηθίσει έως τώρα, ενώ στα χαρακτηριστικά του περιλαμβάνεται τόσο η κάθετη μάσκα όσο και οι προβολείς καθώς και το ρετρό λογότυπο.

Το μήκος του είναι ανάλογο με αυτό του C3, αλλά το μεγαλύτερο ύψος του εξασφαλίζει πιο άνετους χώρους τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές τους.

Ανάλογα σύγχρονη και μινιμάλ είναι η σχεδίαση του εσωτερικού, όπου κυριαρχεί οπτικά η κεντρικά τοποθετημένη και ελεύθερη οθόνη του συστήματος infotainment. Οι πληροφορίες που αφορούν τον οδηγό προβάλλονται σε μια ορθογώνία οθόνη στη βάση του παρμπρίζ.

To e-C3 βασίζεται στο πλαίσιο SCP (Small Car Platform) της Stellantis που θα χρησιμοποιηθεί και σε άλλα αντιστοίχου μεγέθους του ομίλου. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος μπροστά, κινεί τους αντίστοιχους τροχούς, αποδίδει 113 ίππους και εξασφαλίζει ένα 0-100 χλμ./ώρα σε περίπου 11,0 δεύτερα.

Η μπαταρία του συστήματος είναι LPF (ιόντων λιθίου- φωσφόρου) με ενεργειακή χωρητικότητα 44,0 kWh. Εξασφαλίζει μια αυτονομία της τάξης των 320 χιλιομέτρων, ενώ φορτίζει από το 10 έως το 80% και με ισχύ 7,0 kW (αυτός είναι ο στάνταρ εσωτερικός φορτιστής) μέσα σε 4 ώρες. Σε ταχυφορτιστή DC (συνεχούς ρεύματος) ισχύος 100 kW ο αντίστοιχος χρόνος είναι μόλις 30 λεπτά.

Για χάρη της διευκόλυνσης των αγοραστών του e-C3 οι διαθέσιμες εκδόσεις εξοπλισμού θα είναι μόλις δύο, οι You και Max, ενώ οι τιμές του σε κάποιες αγορές θα διαμορφώνονται από τις 23.300 ευρώ (πριν από τυχόν επιδοτήσεις).

Οι πωλήσεις του θα ξεκινήσουν σε μερικές χώρες της Ευρώπης από την άνοιξη -στην Ελλάδα από το καλοκαίρι- ενώ το 2025 θα ακολουθήσει μια πιο μικρή έκδοση με αυτονομία 200 χιλιομέτρων και τιμή 19.900 ευρώ. Η συγκεκριμένη έκδοση θα ανταγωνίζεται μεταξύ άλλων και το Dacia Spring, ενώ θα υπάρχουν και εκδοχές με κινητήρες βενζίνης. Κατά πάσα πιθανότητα με ήπια υβριδική υποβοήθηση.