ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η AM-RB 001 φέρνει την τεχνολογία της Φόρμουλα 1 στους δημόσιους δρόμους

Η AM-RB 001 φέρνει την τεχνολογία της Φόρμουλα 1 στους δημόσιους δρόμους

Όταν πριν λίγους μήνες ανακοινώθηκε η συνεργασία των Aston Martin και Red Bull για τη δημιουργία ενός hyper car σχεδιασμένο από το διάσημο στη Φόρμουλα 1 Adrian Newey, λίγοι περίμεναν πως τα πράγματα θα προχωρούσαν τόσο γρήγορα.

Κι όμως προχώρησαν και η AM-RB 001 –η επωνυμία της προέρχεται από τα αρχικά των Aston Martin και Red Bull- είναι έτοιμη, ενώ από το 2018 θα αρχίσουν οι παραδόσεις στους αγοραστές της. Ήδη υπάρχουν 350 υποψήφιοι που έχουν εκδηλώσει σοβαρό ενδιαφέρον και είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν τα περίπου 3 εκατομμύρια ευρώ που θα κοστίζει.

Με αυτά τα χρήματα θα αποκτήσουν ένα ομολογουμένως εντυπωσιακό hyper car με κορυφαία αεροδυναμική αλά Φόρμουλα 1 –ο 57χρονος Newey άλλωστε φημίζεται για τις ικανότητές του στο συγκεκριμένο τομέα. Ο σχεδιασμός του μάλιστα είναι τόσο ψαγμένος που τα άκρα του αυτοκινήτου θα παράγουν το μέγιστο δυνατό κάθετο αεροδυναμικό φορτίο (downforce). Όσο για τις διαστάσεις του σημειώστε πως το πλάτος του είναι περίπου 1,90 μέτρα, ενώ το ύψος του μόλις που ξεπερνά τα 100 εκατοστά.

Ενδιαφέρουσα απουσία είναι αυτή των εξωτερικών καθρεφτών, μιας και η AM-RB 001 θα έχει κάμερες για τον έλεγχο του τι συμβαίνει από πίσω της, ενώ οι πόρτες της θα ανοίγουν προς τα πάνω προκειμένου να διευκολύνεται η πρόσβαση στο εσωτερικό της, που όπως λέγεται είναι ιδιαίτερα άνετο. Πάντα με τα δεδομένα ενός σούπερ σπορ μοντέλου.

Ενός σούπερ σπορ μοντέλου που έχει αναλογία κιλών ανά ίππο 1:1 και φιλοδοξεί να έχει επιδόσεις ανάλογες ενός υβριδικού αγωνιστικού της κατηγορίας LMP1, που πρωταγωνιστεί στις διάσημες 24 ώρες του Le Mans. Σαν τη φετινή νικήτρια Porsche 919 Spyder π.χ., ενώ η προοπτική συμμετοχής στο Le Mans υπάρχει και για την αγωνιστική εκδοχή της AM-RB 001.

ASTON MARTIN AM RB 001 11

Η AM-RB 001 έχει κορυφαία αεροδυναμική, ενώ προκειμένου η αναλογία κιλών ανά ίππο να είναι 1:1 το βάρος της δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 900 κιλά. Πηγή: Aston Martin

Μέχρι τότε όμως υπάρχει καιρός, ενώ η έκδοση δρόμου της δεν θα έχει κάποιο υβριδικό σύστημα πρόωσης αλλά τον ατμοσφαιρικό V12 της Aston Martin, που στη μέχρι στιγμής πιο δυνατή εκδοχή του, στην αγωνιστική Vulcan, αποδίδει 831 ίππους. Η απόδοσή του στην AM-RB 001, όπου θα είναι τοποθετημένος στο κέντρο, θα μπορεί να φτάνει και τους 900 ίππους.

Αυτό σημαίνει πως για να υλοποιηθεί η αναλογία 1:1 των κιλών ανά ίππο που προαναφέραμε το βάρος του νέου hyper car θα πρέπει να κυμαίνεται γύρω στα 900 κιλά, γεγονός που ευθύς εξαρχής αποκλείει τη χρήση ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, το βάρος του οποίου είναι ενδεικτικά γύρω στα 150 κιλά.

Αν στο σημείο αυτό αναρωτιέστε γιατί να μπουν τόσο οι Aston Martin όσο και η Red Bull στη διαδικασία εξέλιξης της AM-RB 001 η απάντηση είναι για το πρεστίζ που συνοδεύει μια τέτοια κίνηση, ενώ είναι βέβαιο πως θα θέλουν να δημιουργήσουν κάτι ανάλογο με αυτό που πέτυχε ο Gordon Murray τη δεκαετία του ’90 με τη θρυλική πια McLaren F1. Η οποία θεωρείται από πολλούς το διαχρονικά κορυφαίο σούπερ σπορ μοντέλο που έχει κυκλοφορήσει.