ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

To Kadjar είναι το νέο μεγάλο SUV της Renault και ξεκινά από τα 1.200 κυβικά

To Kadjar είναι το νέο μεγάλο SUV της Renault και ξεκινά από τα 1.200 κυβικά

Η Renault ποντάρει στα SUV και έτσι η γκάμα της έχει εμπλουτιστεί και με το Kadjar, που την εκπροσωπεί στην αμέσως μεγαλύτερη σε σχέση με το Captur κατηγορία και το οποίο είναι διαθέσιμο πλέον και στην Ελλάδα.

Το καινούργιο γαλλικό SUV έχει μεν αρκετά κοινά στοιχεία με το Nissan Qashqai, οι δύο εταιρείες άλλωστε απαρτίζουν τον όμιλο Renault Nissan, αλλά από εκεί και πέρα οι σχεδιαστές της μάρκας κατόρθωσαν να του προσδώσουν μια ξεχωριστή και δυναμική εμφάνιση που ενσωματώνει όλα τα σύγχρονα οικογενειακά χαρακτηριστικά της εταιρείας. Από την ενδιαφέρουσα μάσκα μέχρι και τα πάντα ιδιαίτερα πλευρικά προστευτικά χαμηλά στις πόρτες, ενώ στην εικόνα του συμβάλλει και το ελαφρώς αυξημένο μήκος του των 4,45 μέτρων, καθώς και η απόσταση των 200 χιλιοστών από το έδαφος.

Οικογενειακός αέρας Renault και στο εσωτερικό, όπου κυριαρχεί η μεγάλη οθόνη αφής στο ταμπλό, με την ιδιαίτερα γρήγορη απόκριση, ενώ ενδιαφέρον στοιχείο είναι οι επιλογές που υπάρχουν για την απεικόνιση (4 στυλ) αλλά και το χρώμα φωτισμού (5 διαφορετικά) της οθόνης TFT στο κέντρο του πίνακα οργάνων. Φυσικά δεν λείπουν ούτε οι δυνατότητες διασύνδεσης smartphones αλλά ούτε και τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, ενώ γενικά ο εξοπλισμός είναι πλήρης ήδη από τη βασική έκδοση. Ωραίο στοιχείο και η νέας σχεδίασης κάρτα εισόδου.

Οι απόλυτα ικανοποιητικοί χώροι τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές (πορτμπαγκάζ με χωρωτικότητα 472 λίτρων τουλάχιστον) τονίζουν την οικογενειακή διάσταση του νέου Kadjar, ενώ το ίδιο κάνει και η οικονομική λειτουργία του κινητήρα diesel των 1.500 κυβικών που κινούσε το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε.

RENAULT KADJAR 30

Σύγχρονο εσωτερικό με μια γρήγορη από πλευράς απόκρισης οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα και μια οθόνη TFT με δυνατότητες παραμετροποίησης στον πίνακα οργάνων. Ωραίο στοιχείο η λευκή κάρτα εισόδου της Renault με το ενδιοφέρον design. Πηγή: Teoren

Ο τετρακύλινδρος κινητήρας πετρελαίου, που είναι από τους πλέον επιτυχημένους παγκοσμίως και μεταξύ άλλων χρησιμοποιείται και σε μοντέλα της Mercedes, αποδίδει 110 ίππους και εκτός από οικονομικός (3,8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, 99 γραμμάρια CO2) αποδείχθηκε και ελαστικός από χαμηλά, ενώ δεν αντiμετώπισε κανένα πρόβλημα με τα 1.380 κιλά του Kadjar. Αυτό αποτυπώνεται και στις επιδόσεις που εξασφαλίζει (0-100 σε 11,9 δεύτερα, τελική 182 χλμ./ ώρα), ενώ μπορεί να συνδυαστεί και με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC με 6 σχέσεις.

Η παρουσία του τελευταίου θα αποδειχθεί χρήσιμη και εκτός δρόμου, ενώ η τετρακίνηση είναι διαθέσιμη μόνο, προς το παρόν τουλάχιστον, μόνο με τον κορυφαίο κινητήρα πετρελαίου, τον 1.6 Energy dCi των 130 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται μόνο με χειροκίνητο κιβώτιο.

Αυτό ισχύει και για τον κινητήρα βενζίνης, τον τετρακύλινδρο turbo των 1.200 κυβικών και των 130 ίππων, που αποτελεί και την εισαγωγική έκδοση του νέου Renault Kadjar από πλευράς τιμής, μιας και ξεκινά από τις 20.850 ευρώ. Το Kadjar 1.5 dCi κοστίζει από 22.340 ευρώ, ενώ το 1.6 dCi από 29.550 ευρώ.