ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το νέο Volkswagen Tiguan είναι πιο upper class

Το νέο Volkswagen Tiguan είναι πιο upper class

Συνήθως η αντικατάσταση ενός ιδιαίτερα επιτυχημένου μοντέλου είναι μια δύσκολη υπόθεση και το VW Tiguan της 1ης γενιάς, με συνολικά 2,8 εκατομμύρια πωλήσεις στο ενεργητικό του, ήταν χωρίς αμφιβολία ιδιαίτερα επιτυχημένο.

Από την άλλη όμως οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί της γερμανικής εταιρείας είχαν για την εξέλιξη της 2ης γενιάς του μεσαίου SUV ένα μεγάλο ατού στα χέρια τους και το οποίο δεν είναι άλλο από το μεταβλητό πλαίσιο MQB. Το νέο αυτό πλαίσιο λοιπόν τους επέτρεψε να μεγαλώσουν το μήκος του Tiguan και γενικά να διαφοροποιήσουν τις αναλογίες του, τομέα στον οποίο έπασχε αισθητικά ο προκάτοχός του, μειώνοντας ταυτόχρονα το ύψος του. Παράλληλα εγκατέλειψαν τις καμπύλες για χάρη των ακμών, υιοθέτησαν τα τελευταία οικογενειακά δεδομένα της μάρκας και το αποτέλεσμα είναι ένα SUV που δεν δείχνει μόνο πιο δυναμικό αλλά και πιο upper class σε σχέση με ότι γνωρίζαμε μέχρι τώρα.

Η ίδια λογική ακολουθήθηκε και στο εσωτερικό, με ακόμα καλύτερα υλικά και πιο πολυτελή διάκοσμο και κυρίως με έναν μοντέρνο σχεδιασμό που εκμεταλλεύεται πλήρως για το σκοπό αυτό την οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα. Από την οθόνη αυτή ελέγχονται όλες οι λειτουργίες του συστήματος infotainment, που περιλαμβάνουν όλες τις σύγχρονες δυνατότητες διασύνδεσης smartphones. Παράλληλα και σύμφωνα με την τελευταία λογική της VW ο εξοπλισμός είναι πλήρης και σε ότι αφορά τόσο τη διευκόλυνση των επιβατών όσο και την ασφάλεια.

Η τελευταία, εκτός από τη δομή του αμαξώματος με τη μεγάλη ακαμψία, εξασφαλίζεται και από τα high tech συστήματα υποβοήθησης του οδηγού που είτε είναι στάνταρ, όπως το Front Assist με City Emergency Braking και προστασία πεζών (pedestrian protection) και το Lane Assist (Ενεργό σύστημα διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας), είτε περιλαμβάνονται στον εξτρά εξοπλισμό. Ενδιαφέρον είναι πως στην κορυφαία έκδοση εξοπλισμού Exclusive είναι στάνταρ τόσο το ενεργό (Adaptive) Cruise Control, όσο και ο εντυπωσιακός φουλ ψηφιακός πίνακας οργάνων.

VW TIGUAN 19

Για όσους χρειάζονται μεγαλύτερες δυνατότητες κίνησης πέρα από την άσφαλτο υπάρχει η διαμόρφωση offroad του εμπρός μέρους, που αυξάνει σημαντικά τη γωνία προσέγγισης. Πηγή: Ναυσικά Βασιλειάδου

Βελτιωμένη εμφανίζεται πάντως και η οικογενειακή υπόσταση του νέου Tiguan, μιας και οι χώροι για τους επιβάτες, ειδικά για αυτούς του πίσω καθίσματος, είναι ακόμα πιο άνετοι, ενώ μεγαλύτερο είναι και το πορτμπαγκάζ (από 420 έως 1.555 λίτρα), η πόρτα του οποίου μπορεί να ανοίγει και να κλείνει ηλεκτρικά, με την κίνηση του ποδιού.

Το τελευταίο θα το εκτιμήσει κανείς όταν έχει και τα δύο του χέρια πιασμένα, ενώ στο δρόμο θα αξιολογήσει ιδιαίτερα θετικά την ανάρτηση που απορροφά ικανοποιητικά τις ανωμαλίες των δρόμων, ελέγχει αποτελεσματικά τις κινήσεις του αμαξώματος, περιορίζει τις κλίσεις στις στροφές και συνδυάζεται με ένα καλό σε αίσθηση σύστημα διεύθυνσης.

Καλές είναι και οι εντυπώσεις από τον 1.4 TSI των 150 ίππων, ο οποίος είναι ελαστικός από χαμηλά και διαθέτει και σύστημα απομόνωσης των κυλίνδρων για χάρη της οικονομίας καυσίμου. Αυτό θα το καταλάβει κανείς μόνο από την ένδειξη, στα ελληνικά, στο ταμπλό και θα συμβεί μόνο όταν συντρέχουν οι προϋποθέσεις.

Ο τετρακύλινδρος των 150 ίππων συνδυάζεται καλά και με το εξτρά αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με τις 7 σχέσεις, όσο και με το σύστημα τετρακίνησης 4Motion. Αντίθετα το βασικό σύνολο βενζίνης, ο 1.4 TSI των 125 ίππων κινεί αποκλειστικά τους εμπρός τροχούς και είναι διαθέσιμο μόνο με χειροκίνητο κιβώτιο, κάτι που ισχύει και για το βασικό diesel, τον 1.6 TDI των 115 ίππων. Μάλιστα είναι η πρώτη φορά που η πετρελαιοκίνητη γκάμα του Tiguan ξεκινά από τα 1.600 κυβικά, ενώ οι μεγαλύτεροι diesel είναι 2.000 κυβικών, με 150 και 190 ίππους αντίστοιχα.

Οι τιμές του νέου και αναβαθμισμένου VW Tiguan ξεκινούν από τις 27.300 ευρώ για τους κινητήρες βενζίνης και από τις 28.300 για τους diesel, ενώ οι επιπλέον χρεώσεις για το αυτόματο κιβώτιο και την τετρακίνηση, όπου βέβαια αυτά είναι διαθέσιμα, είναι 1.500 και 1.450 ευρώ αντίστοιχα.