Το νέο Honda Civic Type-R είναι ένα αγωνιστικό για δημόσιους δρόμους
Το κορυφαίο Honda Civic, το Type-R, που προέκυψε μετά από 5ετή εξέλιξη, δεν κάνει καμία προσπάθεια να κρύψει το χαρακτήρα και τον προσανατολισμό του στις αποδόσεις και τις επιδόσεις.
Την εικόνα του τη συνθέτουν τα φουσκώμενα φτερά, οι ειδικά μελετημένες εισαγωγές αέρα που αποτελούν αναπόσπαστό στοιχείο ενός συνολικά φροντισμένου αεροδυναμικού σχεδιασμού και βέβαια η εμφατική πίσω φτερούγα, που στις μεγάλες ταχύτητες αυξάνει την κάθετη πίεση στον πίσω άξονα, αυξάνοντας τη σταθερότητα και τονίζοντας τα δυναμικά χαρακτηριστικά.
Οι ταχύτητες πάντως που μπορεί να πετύχει το Civic Type-R είναι πράγματι μεγάλες, μιας και η τελική του φτάνει τα 270 χλμ./ ώρα. Την ίδια στιγμή ολοκληρώνει το 0- 100 σε μόλις 5,7 δεύτερα, ενώ όλα αυτά γίνονται εφικτά χάρη στα 310 άλογα και τα 400 Nm που αποδίδει ο τετρακύλινδρος VTEC Turbo των 2.000 κυβικών. Ο οποίος ενσωματώνει όλη την τεχνογνωσία και εμπειρία των εξαιρετικών μηχανικών της Honda τόσο από την εμπλοκή τους στη Φόρμουλα 1 όσο και από τα σούπερ σπορ μοντέλα που έχουν παρουσιάσει στο παρελθόν. Από ένα από αυτά, το NSX R του 2002 προέρχεται και ο επιλογέας του χειροκίνητου κιβωτίου των 6 σχέσεων με τις εξαιρετικά μικρές διαδρομές, που θα κολάκευε ακόμα και αγωνιστικό αυτοκίνητο.
Στην πίστα των Μεγάρων πάντως που οδηγήσαμε το κορυφαίο Civic, το Type-R έχει έντονη την αύρα του αγωνιστικού. Ο turbo κινητήρας του, όσο και αν ακούγεται περίεργο, επιζητά τις ψηλές στροφές και αν θέλει κανείς να του βρει ένα ψεγάδι τότε αυτό θα είναι ένα πολύ μικρό lag στην απόκρισή του από χαμηλά. Οπότε τον κρατάς ψηλά με τη βοήθεια του, όπως είπαμε, εξαιρετικού επιλογέα, και το Type-R εκμεταλλεύεται πλήρως και την πιο μικρή ευθεία μεταξύ δύο διαδοχικών στροφών αυξάνοντας καταιγιστικά την ταχύτητά του, ενώ στην στροφή και εύκολα μπορείς να το πλασάρεις χάρη στο ακριβές σύστημα διεύθυνσής του και νοιώθεις πραγματικά τόσο το πολύ καλό στήσιμο -η ανάρτησή του διαθέτει και ενεργά αμορτισέρ- όσο και την πολύ καλή δουλειά που έχουν κάνει οι αεροδυναμιστές της μάρκας.
Πολεμική ατμόσφαιρα και στο εσωτερικό, με τα μπάκετ καθίμστα, τις λεπτομέρειες αλλά και τις πρόσθετες ενδείξεις που μπορεί να επιλέξει ο οδηγός να κάνουν τη διαφορά. Πηγή: Honda
Οι κλίσεις ελάχιστες, οι ανεπιθύμητες κινήσεις του αμαξώματος πάνω στην ανάρτηση ανύπαρκτες, τα φρένα είναι σε κάθε περίπτωση στο ύψος των περιστάσεων, ενώ τα πολύ καλά μπάκετ καθίσματα στηρίζουν σωστά το σώμα, συμβάλλοντας με τη σειρά τους στη συνολική ατμόσφαιρα που είναι ξεκάθαρα σπορ.
Γεγονός είναι πως όλα αυτά τα χαρακτηριστικά δημιουργούν την αίσθηση πως το νέο Honda Civic Type-R θα είναι κουραστικό όταν δεν οδηγείται γρήγορα και βέβαια στην καθημερινή χρήση και όντως έτσι είναι. Όμως το σημαντικό εδώ είναι πως το εμβληματικό Honda δεν κάνει κάτι για να τα κρύψει, δεν καλύπτει το λόγο ύπαρξής του, αντίθετα τον αποκαλύπτει από όποια γωνιά και αν το κοιτάξεις. Οπότε πρέπει να το αποκτήσεις συνειδητα για αυτό που είναι, για την τεχνολογία που ενσωματώνει, για το look που σκοτώνει και να τοποθετήσεις όλα τα υπόλοιπα εκτός κάδρου.
Αν το κάνεις τότε θα απολαύσεις ένα αγωνιστικό που έχει έγκριση τύπου για δημόσιους δρόμους, που έχει υποβληθεί σε δίαιτα ώστε να γίνει ακόμα πιο δυναμικό και που μπορεί, όποτε υπάρχει η ανάγκη να μετακινήσει και άλλους 3 επιβάτες στο πίσω κάθισμά του. Συνδυασμός αν μη τι άλλο γοητευτικός... Και ο οποίος μετά τις τελευταίες αλλαγές στον υπολογισμού του τέλους ταξινόμησης είναι πλέον πιο φτηνός κατά ολόκληρες 9.000 ευρώ, μιας και πλέον δεν υφίσταται φόρος πολυτελείας. Έτσι η βασική έκδοση του Honda Civic Type-R κοστίζει 49.000 ευρώ, ενώ η GT Pack, που διαθέτει επιπλέον και μεταξύ άλλων όλα τα σύγχρονα συστήμα υποβοήθησης και ασφάλειας 51.000 ευρώ.