Δικαστικά το πρωτάθλημα του 2008 στη Formula 1 θέλει ο Φελίπε Μάσα
Ανανεώθηκε:
Ο πρώην οδηγός της Ferrari, Φελίπε Μάσα, είναι έτοιμος να παραπέμψει τη FIA στο δικαστήριο με αίτημα να του απονεμηθεί το παγκόσμιο πρωτάθλημα οδηγών του 2008 στη Formula 1, το οποίο έχασε από τον Λιούις Χάμιλτον.
Ο παλαίμαχος Βραζιλιάνος πιλότος φέρεται να «παρακινήθηκε» από τις δηλώσεις του πρώην επικεφαλής του σιρκουί, Μπέρνι Έκλστοουν στο F1-Insider τον προηγούμενο μήνα, όπου παραδέχτηκε πως δεν είχε εφαρμόσει τον κανονισμό και ως εκ τούτου να ακυρώσει το Grand Prix της Σιγκαπούρης για εκείνη τη χρονιά.
Σε εκείνο τον αγώνα ο Νελσίνιο Πικέ προκάλεσε οικειοθελώς το περίφημο «Crashgate», ένα ατύχημα για να φέρει το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα, προκειμένου να επιτρέψει στον τότε ομόσταβλό του στη Renault, Φερνάντο Αλόνσο, να κερδίσει τον αγώνα.
Το αυτοκίνητο ασφαλείας ανάγκασε τον Μάσα να κάνει ένα pit stop και να επιστρέψει στην πίστα 13ος, ενώ ο κύριος αντίπαλος του τίτλου, Χάμιλτον, τερμάτισε τρίτος.
Σε συνέντευξή του στο Motorsport.com, ο Μάσα είπε ότι θέλει να κάνει προσφυγή, όχι για τα διαφυγόντα κέρδη, αλλά για να αποδοθεί δικαιοσύνη.
«Μου είπαν ότι δεν μπορώ να κάνω έφεση μετά την ανακήρυξη του πρωταθλητή, ακόμα και αν αποδειχθεί ότι είναι κλοπή. Λογικά λοιπόν πίστευα σε αυτήν την κατάσταση. Αλλά μετά από 15 χρόνια, νιώθω ότι το αφεντικό της F1 το είχε αποκρύψει το 2008, μαζί με τον πρόεδρο της FIA, και δεν έκαναν τίποτα για να μην βλάψουν το όνομα της Formula 1», υπογράμμισε ο Μάσα.
«Αποφασίσαμε να μην κάνουμε τίποτα»
Όλα άρχισαν όταν ο 92χρονος Έκλεστοουν υποστήριξε ότι μαζί με τον τότε επικεφαλής της FIA, Μαξ Μόσλεϊ, γνώριζαν την κατάσταση «κατά τη διάρκεια της σεζόν του 2008». «Αποφασίσαμε να μην κάνουμε κάτι. Θέλαμε να προστατεύσουμε το άθλημα και να το σώσουμε από ένα τεράστιο σκάνδαλο. Γι' αυτό και προσπάθησα να πίσω τον πρώην οδηγό μου, Νέλσον Πικέ, να ηρεμήσει», υποστήριξε χαρακτηριστικά ο Έκλεστοουν.
Στη συνέχεια, εξήγησε ότι «υπήρχε ένας κανονισμός που καθιστούσε οριστική την παγκόσμια κατάταξη από τη στιγμή που είχε γίνει η τελετή απονομής στο τέλος του έτους. Οπότε, ο Χάμιλτον πήρε το τρόπαιο και όλα ήταν εντάξει».
Αυτό είναι το περίφημο «Crashgate»
Στο καλεντάρι του 2008, ο επίμαχος αγώνας ήταν ο 15ος από τους 18 και πραγματοποιήθηκε στην πίστα της Σιγκαπούρης. Ύστερα από το πρώτο pit stop που έκανε ο πρωτοπόρος του αγώνα, Φερνάντο Αλόνσο, ο Νέλσον Πικέ τζούνιορ, γιος του Πικέ, είχε ένα ατύχημα προκαλώντας την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας.
Τα προπορευόμενα μονοθέσια αναγκάστηκαν να μπουν στα pits χωρίς να το έχουν προγραμματίσει και η Ferrari εμφανίστηκε αρκετά ανέτοιμη, με συνέπεια ο Μάσα να φύγει με την αντλία βενζίνης να έχει παραμείνει στο μονοθέσιό του.
Από την pole position, ο Βραζιλιάνος βρέθηκε στην τελευταία θέση και τελικά κατάφερε να αναρριχηθεί μέχρι τη 13η. Ο Αλόνσο με τη Renault του τερμάτισε στην 1η θέση, ο Νίκο Ρόσμπεργκ με Williams στη 2η και το βάθρο συμπλήρωσε ο Χάμιλτον με McLaren.
Το 2009 κι ενώ ο Πικέ τζούνιορ απομακρυνόταν από τη Renault, αποκάλυψε εκνευρισμένος ότι το συμβάν που είχε στη Σιγκαπούρη μόνο τυχαίο δεν ήταν. Το περιστατικό ήταν προσχεδιασμένο από τον επικεφαλής της γαλλικής ομάδας, Φλάβιο Μπριατόρε, και τον αρχιμηχανικό της, Πατ Σίμοντς, ώστε να βοηθήσουν τον πρώτο οδηγό της ομάδας, τον Αλόνσο, να κερδίσει τον αγώνα.
Η υπόθεση οδηγήθηκε σε εκδίκαση το καλοκαίρι του 2009 και τον Σεπτέμβριο η FIA τιμώρησε τον Μπριατόρε με αποκλεισμό δια βίου, τον Σίμοντς για πέντε χρόνια (δικαιώθηκαν σε έφεσή τους στα γαλλικά δικαστήρια το 2010) και τη Renault με αποκλεισμό από τη Formula 1 με διετή αναστολή.
Η κατάταξη του αγώνα δεν άλλαξε όμως και ως εκ τούτου ούτε και η τελική βαθμολογία. "Είχαμε αρκετή πληροφόρηση τότε για να ερευνήσουμε το θέμα. Σύμφωνα με το καταστατικό, θα έπρεπε να ακυρώσουμε τον αγώνα της Σιγκαπούρης υπό αυτές τις συνθήκες. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα ίσχυε για τη βαθμολογία και ο Φελίπε Μάσα θα ήταν ο πρωταθλητής, όχι ο Χάμιλτον", συνέχισε ο Έκλεστοουν.