Tο Α5 Coupe είναι και στη 2η του γενιά το πιο κομψό Audi
Ο Walter de Silva είναι ένας από τους πιο σημαντικούς σύγχρονους σχεδιαστές αυτοκινήτων, έχοντας στο ενεργητικό του μεταξύ άλλων μοντέλα όπως οι Alfa Romeo 156 και 147, το Audi R8, το VW Golf VI. Ο de Silva λοιπόν θεωρεί ως το πιο όμορφο αυτοκίνητο που έχει επιμεληθεί ποτέ το Audi A5, οπότε καταλαβαίνετε πόσο δύσκολο ήταν για τους designers της Audi να σχεδιάσουν το διάδοχό του.
Γεγονός είναι πάντως, κρίνοντας εκ του αποτελέσματος, πως τα κατάφεραν ιδιαίτερα καλά, υιοθετώντας καταρχήν τη λογική που ακολούθησαν και στο επίσης καινούργιο Α4: παρόλο που οι βασικές γραμμές δείχνουν ίδιες έχουν αλλάξει τα πάντα. Έτσι το νέο Α5 έχει ένα ακόμα πιο εμφατικό εμπρός μέρος, οροφή με πιο τονισμένη κλίση, πιο έντονα φτερά και ένα μακρύ καπό που συμβάλλει στη δημιουργία μιας πιο δυναμικής εικόνας. Ταυτόχρονα έχει και έναν εξαιρετικό αεροδυναμικό σχεδιασμό, μιας και ο συντελεστής οπισθέλκουσάς του είναι με 0,25 ο καλύτερος της κατηγορίας.
Στο εσωτερικό το στυλ και ο διάκοσμος μοιάζουν λογικά με τα αντίστοιχα του Α4, ενώ ο εντυπωσιακός ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών της μάρκας είναι στάνταρ. Παράλληλα η έστω και μικρή αύξηση του μεταξονίου -12 χιλιοστά- κάνει τη μετακίνηση στις πίσω θέσεις πιο άνετη, την ίδια στιγμή που η ελάχιστη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ είναι 465 λίτρα.
Ο εξοπλισμός ασφάλειας, διασύνδεσης και άνεσης είναι πλέον ακόμα πιο πλούσιος, καθώς πέρα από τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού υπάρχει και για πρώτη φορά μηχανισμός που «προσφέρει» τη ζώνη ασφαλείας σε οδηγό και συνοδηγό, μόλις αυτοί καθίσουν.
Η εικόνα του εσωτερικού του νέου Α5 ακολουθεί πιστά το στυλ των σύγχρονων μοντέλων της Audi, ενώ η μικρή αύξηση του μεταξονίου βελτίωσε ακόμα λίγο τους χώρους για τους πίσω επβάτες και τις αποσκευές. Πηγή: Audi
Οι κινητήρες του νέου A5 είναι 2 βενζίνης TFSI και 3 diesel TDI, με το εισαγωγικό σύνολο να είναι ο πετρελαιοκινητήρας των 2.000 κυβικών και των 190 ίππων, ενώ όλοι εμφανίζονται τόσο πιο δυνατοί όσο και πιο οικονομικοί σε σχέση με τους προκατόχους του. Τα τελευταία σε κάποιο βαθμό οφείλονται και στη μείωση του βάρους κατά 60 κιλά, λόγω της χρήσης του νέου μεταβλητού πλαισίου MQB.
Ολοκαίνουργιος είναι ο κινητήρας του S5, ένας V6 3.000 κυβικών, που με τη βοήθεια 2 turbo αποδίδει 354 ίππους, εξασφαλίζοντας ένα 0-100 σε 4,7 δεύτερα και καταναλώνοντας κατά μέσο όρο 7,3 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χιλιόμετρα.
Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειώσουμε το νέο σύστημα τετρακίνησης, το quattro Ultra, που έχει τη δυνατότητα να απομονώνει πλήρως το πίσω άξονα στις περιπτώσεις που δεν δέχεται καθόλου ροπή.
Οι πωλήσεις του νέου Audi A5 θα ξεκινήσουν το φθινόπωρο, ενώ λέγεται πως στη Γερμανία θα είναι 1.000 με 2.000 ευρώ πιο ακριβό σε σχέση με τον προκατοχό του, με πληρέστερο όμως εξοπλισμό.