H Mustang Mach-E αποκαλύπτει το εντυπωσιακό μέλλον της Ford σήμερα
Η ιστορία της Mustang είναι και μεγάλη και ιδιαίτερα σημαντική για τη Ford και σίγουρα στους κόλπους της εταιρείας αλλά και έξω από αυτήν δύσκολα θα μπορούσε κανείς να φανταστεί καλύτερο συνεχιστή αυτής της παράδοσης από τη Mustang Mach-E, που ταυτόχρονα είναι και το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της Ford.
H Mustang Mach-E λοιπόν διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν διαχρονικά το πιο διάσημο pony του κόσμου. Στοιχεία, όπως το μεγάλο καπό και τα χαρακτηριστικά πίσω φώτα, ενώ το κλασικό σχήμα ενός κουπέ συνδυάζεται ιδανικά με το αμάξωμα ενός SUV, συνεχίζοντας μια παράδοση και δημιουργώντας ταυτόχρονα σημαντικές αναφορές για το μέλλον.
Το ίδιο ισχύει και στην προσέγγιση της Ford στο θέμα της ηλεκτροκίνησης. Και αυτό, διότι με τη Mustang Mach-E δεν παρουσίασε απλά ένα EV αλλά το εξέλιξε από λευκό χαρτί, με ένα πλαίσιο αποκλειστικά σχεδιασμένο για την ηλεκτροκίνηση. Η μπαταρία μάλιστα, βρίσκεται στο δάπεδό του, θέση που εξασφαλίζει ένα χαμηλό κέντρο βάρους και κατά συνέπεια πολύ καλά δυναμικά χαρακτηριστικά -άλλο ένα στοιχείο που χαρακτηρίζει παραδοσιακά όλες τις Mustang.
Η Mustang Mach-E βρίσκεται στην τεχνολογική πρωτοπορία σε όλους τους τομείς. Από την είσοδο στο εσωτερικό της είτε με τη χρήση smartphone και σύνδεσης Bluetooth είτε μέσω ενός κρυφού πληκτρολογίου αφής στη μεσαία κολώνα και κωδικού, μέχρι το ίδιο της το εσωτερικό.
Στο εσωτερικό, η σχεδίαση είναι ξεκάθαρα ανθρωποκεντρική και κυριαρχεί μια μεγάλη όρθια οθόνη με διαγώνιο 15,5 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό από την οποία ελέγχονται όλες οι λειτουργίες του συστήματος infotainment SYNC4A και όχι μόνο. Ψηφιακός είναι και ο πίνακας οργάνων των 10,1 ιντσών, ενώ το παρόν δίνουν όλες οι δυνατότητες διασύνδεσης καθώς και μια πλήρης γκάμα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης.
Στη γκάμα αυτή περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων: Adaptive Cruise Control (ACC), Speed Sign Recognition, Lane-Keeping System, Intelligent Speed Limiter, Local Hazard Information, κάμερα 360 μοιρών, Road Edge Detection, Pre-Collision Assist με Pedestrian και Cyclist Detection, Post-Collision Braking, Evasive Steering Assist και Wrong Way Alert.
Μεταξύ των συστημάτων που ξεχωρίζουν είναι και η λειτουργία One Pedal. Δηλαδή η δυνατότητα οδήγησης με ένα πεντάλ -τόσο η επιτάχυνση όσο και η επιβράδυνση ελέγχονται από το πεντάλ του γκαζιού- εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη ανάκτηση κινητικής ενέργειας και φόρτιση της μπαταρίας.
Η Mustang Mach-E είναι ταυτόχρονα και ένα πολύ καλό οικογενειακό, με μεγάλους χώρους για επιβάτες και αποσκευές και πολλές πρακτικές λύσεις: Μεταξύ αυτών και ένας χώρος κάτω από το εμπρός καπό, με χωρητικότητα 100 λίτρων, ο οποίος επιπλέον είναι αδιάβροχος και αποστραγγιζόμενος.
Έτσι η ηλεκτρική Mustang καλύπτει με απόλυτη επιτυχία τόσο το ρόλο του σπορ μοντέλου όσο και του οικογενειακού, ενώ ταυτόχρονα είναι διαθέσιμη σε πολλές εκδόσεις, προκειμένου να μπορεί κανείς να επιλέξει αυτή που ταιριάζει καλύτερα με τις ανάγκες και τις απαιτήσεις του.
Κινητήριοι τροχοί είναι είτε οι πίσω είτε και οι τέσσερις, ενώ οι διαθέσιμες μπαταρίες ιόντων λιθίου είναι δύο: Η standard range των 75,5 kWh και η extended range των 98,8 kWh, που εξασφαλίζουν αυτονομία που φτάνει μέχρι και τα 600 χιλιόμετρα- τιμή που καλύπτει ακόμα και μεγάλα ταξίδια, απαλείφοντας το όποιο άγχος του οδηγού για την αυτονομία, ενώ μέσα στην πόλη η Mustang Mach-E μπορεί να καλύψει έως και 780 χιλιόμετρα, με μια φόρτιση.
Η φόρτιση σε ταχυφορτιστή DC και από το 10 έως το 80% της ενεργειακής χωρητικότητα διαρκεί 38 λεπτά για την πιο μικρή μπαταρία και 45 για τη μεγαλύτερη. Ενδιαφέρον είναι αφενός πως μέσα σε 10 λεπτά σύνδεσης με φορτιστή αποθηκεύεται ενέργεια στη μπαταρία που επαρκεί για να καλυφθούν τουλάχιστον 99 χιλιόμετρα και αφετέρου πως υπάρχει εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χιλιομέτρων.
Η απόδοση των πισωκίνητων εκδόσεων είναι 269 και 294 ίπποι -με τη μικρή και τη μεγάλη μπαταρία αντίστοιχα- ενώ οι τετρακίνητες με τους δύο ηλεκτροκινητήρες αποδίδουν συνδυαστικά 269 και 351 ίππους. Από εκεί και πέρα, υπάρχει και η κορυφαία GT με τους 487 ίππους και την extended range μπαταρία των σχεδόν 100 kWh, η οποία έχει να επιδείξει και κορυφαίες επιδόσεις, καθώς το 0-100 χλμ./ ώρα είναι υπόθεση μόλις 3,8 δευτερολέπτων και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 200 χλμ./ ώρα.
Οι άλλες εκδόσεις της Mustang Mach-E μπορούν να κινηθούν μέχρι και με 180 χλμ./ώρα, ενώ για όλες υπάρχει η εφαρμογή Ford Pass, που δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να ελέγχει μέσω του smartphone του πολλές λειτουργίες του αυτοκινήτου.
Επιπρόσθετα, υπάρχει και το σύστημα Intelligent Range που μέσω των δυνατοτήτων διασύνδεσης της Mustang Mach-E υπολογίζει την υπολειπόμενη αυτονομία λαμβάνοντας υπόψη διάφορες παραμέτρους, από την εξωτερική θερμοκρασία μέχρι τον τρόπο οδήγησης αυτού που κάθεται πίσω από το τιμόνι της.
Η Ford Mustang Mach-E ξεκινά στη χώρα μας από τις 63.779 ευρώ και επωφελείται από το κρατικό πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά, με 8.000€.
Δείτε το διαθέσιμο απόθεμα εδώ.