H Lotus μείωσε το βάρος των μοντέλων της πάνω από 200 κιλά
Αν θέλει κανείς να βγάλει συμπεράσματα για τις επιδόσεις ενός αυτοκινήτου και έχει στη διάθεσή του ένα και μόνο νούμερο τότε αυτό πρέπει να είναι τα κιλά ανά ίππο. Πόσο βάρος δηλαδή έχει να μετακινήσει κάθε άλογο που αποδίδει ο κινητήρας και βέβαια όσο μικρότερο το νούμερο αυτό τόσο το καλύτερο.
Φυσικά για να πετύχει κανείς όσο το δυνατόν λιγότερα κιλά αν ίππο μπορεί να χρησιμοποιήσει έναν πιο ισχυρό κινητήρα, να μειώσει το βάρος ή, ακόμα καλύτερα να κάνει και τα δύο. Και αν η χρήση ενός πιο δυνατού κινητήρα είναι μια μάλλον εύκολη υπόθεση η μείωση του βάρους ενός αυτοκινήτου είναι μια σαφώς πιο απαιτητική και δύσκολη διαδικασία.
Αυτός είναι και ο λόγος που μόλις πρόσφατα έχει αρχίσει να μπαίνει στο κάδρο ως μέτρο μείωσης κατανάλωσης και ρύπων, παρόλο που υπάρχουν εταιρείες που έχουν μια εμμονική σχέση με το βάρος των μοντέλων τους. Εταιρείες όπως η Lotus και μάλιστα από τον καιρό της ίδρυσής της από τον οραματιστή Colin Chapman, που επιπρόσθετα έδινε ιδιαίτερη σημασία τόσο στην ισχύ όσο και στην αεροδυναμική.
Η βρετανική εταιρεία λοιπόν προχώρησε στα τρέχοντα μοντέλα της σε δραστικές περικοπές του βάρους τους. Έτσι το λιγότερο light είναι κάτω από τα 1.400 κιλά και το πιο light κυμαίνεται γύρω στον ένα τόνο, τιμή εξαιρετική για τα σύγχρονα δεδομένα. Προκειμένου να πετύχουν αυτές τις τιμές οι μηχανικοί της Lotus εκμεταλλεύθηκαν αφενός όλες τις δυνατότητες που τους παρέχει η σύγχρονη τεχνολογία και αφετέρου όλη τους την εμπειρία και την τεχνογνωσία προκειμένουν να κόψουν από κιλά έως και γραμμάρια από όπου μπορούσαν.
Στις Elise και Exige για παράδειγμα μείωσαν το βάρος καταρχήν κατά 68 κιλά χρησιμοποιώντας αλουμινένια μορφοστοιχεία νέας σχεδίασης αλλά και σύνθεσης. Αντίστοιχα στην Evora Sport 410 επέλεξαν περισσότερο ανθρακόνημα και μείωσαν το βάρος κατά 70 κιλά, ενώ γλίτωσαν άλλα 10 αντικαθιστώντας τη συμβατική μπαταρία από άλλη, ιόντων λιθίου.
Άλλα 6 κιλά αφαιρέθηκαν από τη χρήση ανθρακονημάτων στους σκελετούς των καθισμάτων, ενώ 3 κιλά στην Exige Sport 350 κόπηκαν με τη βοήθεια ενός νέου πίσω κρυστάλλου. Ακόμα 12 κιλά εξοικονομήθηκαν από τα πιο λεπτά πάνελ του αμαξώματος, ενώ όσο και αν ακούγεται πολύ 5 κιλά εξοικονομήθηκαν από τις πιο ελαφριές σφυρήλατες ζάντες.