ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

H Nissan, με 34%, είναι ο νέος μεγαλο- μέτοχος της Mitsubishi

H Nissan, με 34%, είναι ο νέος μεγαλο- μέτοχος της Mitsubishi

Η Nissan εξαγόρασε την Mitsubishi, μια κίνηση που θα κριθεί στο τέλος τους έτους από τις αρμόδιες αρχές της Ιαπωνίας.

Η Nissan, δια στόματος του επικεφαλής του ομίλου Renault Nissan Carlos Ghosn ανακοίνωσε πως έναντι του ποσού των 237 δισεκατομμυρίων γιέν, που αντιστοιχεί σε 1,9 δισεκατομμύρια ευρώ, απέκτησε το 34% της Mitsubishi Motors. Η Nissan θα είναι πλέον ο νέος μεγαλομέτοχος της Mitsubishi, με δεύτερη την Mitsubishi Heavy Industries, το ποσοστό της οποίας θα ανέρχεται πλέον στο 20%.

Το ποσό των 1,9 δις ευρώ θεωρείται χαμηλό για τα δεδομένα και το μέγεθος της Mitsubishi που είναι η 6η μεγαλύτερη ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία και διαμορφώθηκε σε αυτά τα επίπεδα έπειτα από τη μεγάλη πτώση της χρηματιστηριακής της αξίας λόγω της παραποίησης των τιμών κατανάλωσης. Επιπρόσθετα, με τον τρόπο αυτό αποφεύγονται και οι αποζημιώσεις που θα έπρεπε να καταβληθούν στη Nissan, μιας και η πρώτη κατασκεύαζε μικρά αυτοκίνητα για λογαριασμό της δεύτερης.

CARLOS GHOSN

H Nissan, μέσω του επικεφαλής του ομίλου Renault Nissan Carlos Ghosn ανακοίνωσε την απόκτηση του 34% των μετχοών της Mitusbishi έναντι 1,9 δισεκατομμυρίων ευρώ. Πηγή: Nissan

Τα μικρά αυτοκίνητα τα επονομαζόμενα και K-Cars, που κυκλοφορούν αποκλειστικά στην εσωτερική αγορά της Ιαπωνίας -το μήκος του δεν ξεπερνά τα 3,40 μέτρα και το πλάτος τα 148 εκατοστά, ενώ οι κινητήρες του είναι έως 660 κυβικά με απόδοση το πολύ 64 ίππους- είναι ο ένας από τους λόγους για τον οποίο η Mitsubishi ήταν ελκυστική για το 2ο μεγαλύτερο κατασκευαστή της χώρας. Η Nissan δεν έχει δική της παραγωγική δραστηριότητα στη συγκεκριμένη κατηγορία, παρόλο που το 34% των αυτοκινήτων που πουλά στην Ιαπωνία είναι K-Cars. Το αντίστοιχο ποσοστό για τη Mitsubishi είναι 58%, οπότε με την εξαγορά η Nissan αποκτά και κατασκευαστική παρουσία, ενώ και οι δύο μαζί αθροιστικά αποκτούν ένα ακόμα μεγαλύτερό μερίδιο στη σημαντική για την Ιαπωνία κλάση.

Ένας άλλος τομέας στον οποίο η Mitsubishi είναι ιδιαίτερα δυνατή και η Nissan όχι είναι οι κατηγορίες των SUV και των πικ-απ στις ασιατικές αγορές, ειδικά στην Ταϊλάνδη και την Ινδονησία, όπου και τα νούμερα των πωλήσεων είναι αρκετά μεγάλα. Παράλληλα η εταιρεία με τα τρία διαμάντια έχει αναπτύξει ενδιαφέρουσα υβριδική τεχνολογία στην κλάση των SUV, στην οποία πλέον θα έχει πρόσβαση η Nissan, που επίσης δραστηριοποιείται έντονα στη συγκεκριμένη κλάση, ειδικά στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ.

Οι δύο εταιρείες θα συνεργαστούν στενά και σε θέματα προμηθειών, παραγωγής, μεταφοράς τεχνολογιών και εξέλιξης κοινών πλαισίων. Τα δύο τελευταία αποκτούν ακόμα μεγαλύτερη βαρύτητα αν αναλογιστεί κανείς πως τη Mitsubishi την αποκτά ουσιαστικά ο όμιλος Renault Nissan -η γαλλική εταιρεία κατέχει από το 1999 σχεδόν το 44% της ιαπωνικής και η ιαπωνική το 15% της γαλλικής- με αποτέλεσμα οι οικονομίες κλίμακος να είναι ακόμα μεγαλύτερες. Το νέο Lancer για παράδειγμα θα μπορεί να χρησιμοποιήσει το πλαίσιο του καινούργιου Megane, που θα αποτελεί τη βάση και για το νέο Nissan Pulsar, ενώ όλα θα διατίθενται και με τον πολύ καλό κινητήρα πετρελαίου των 1.500 κυβικών του ομίλου κ.ο.κ...