ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η ΜcLaren F1 είναι σαν το καλό κρασί. Με τα χρόνια γίνεται πιο ώριμη και όλο και πιο ακριβή

Η ΜcLaren F1 είναι σαν το καλό κρασί. Με τα χρόνια γίνεται πιο ώριμη και όλο και πιο ακριβή

Η McLaren δραστηριοποιείται πλέον πολύ έντονα στις κατηγορίες των super και των hyper cars, αλλά μέχρι πριν από λίγα χρόνια το παλμαρέ της περιελάμβανε ένα και μόνο αυτοκίνητο με άδεια να κυκλοφορεί σε δημόσιους δρόμους.

Τη McLaren F1, που έχει σχεδιασθεί από τον Gordon Μurray στο ενεργητικό του οποίου περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων και πολλά επιτυχημένα μονοθέσια της Φόρμουλα 1, έχει κατασκευαστεί συνολικά 106 φορές, εκ των οποίων μόνο τα 64 αυτοκίνητα είναι κατάλληλα για το δρόμο και θεωρείται από πολλούς το καλύτερο υπερ- αυτοκίνητο της ιστορίας. Ακόμα και σχεδόν 25 χρόνια μετά την πρεμιέρα του, που είχε γίνει στις 28 Μαϊου του 1992, ενώ οι τιμές στις οποίες αλλάζει χέρια είναι μυθικές. Φανταστείτε πως ο Rowan Atkinson, ο γνωστός Mr. Bean, πούλησε τη δική του F1, την οποία είχε τρακάρει δύο φορές και μάλιστα με μεγάλη ζημιά, έναντι 10 εκατομμυρίων ευρώ. Από αυτή την οπτική η μαύρη F1 των φωτογραφιών μας που ανήκει στην ίδια τη McLaren, έχει μόλις 2.800 μίλια στο κοντέρ και βρίσκεται σε άριστη κατάσταση, ακούγεται με 11,5 έως 12,75 εκατομμύρια ευρώ που αναμένεται να πουληθεί, ως κελεπούρι.

Ποιά είναι όμως αυτά τα στοιχεία που κάνουν τη McLaren F1 τόσο εξαιρετική και μοναδική, πέρα από τον μικρό αριθμό των μονάδων της που κυκλοφορούν; Ξεκινώντας από την εξωτερική της εμφάνιση είναι γεγονός πως το σχήμα της, παρά το ¼ του αιώνα που έχει στην πλάτη της εξακολουθεί να δείχνει απόλυτα σύγχρονο, έχοντας κατακτήσει το χαρακτηρισμό του διαχρονικού. Ταυτόχρονα είναι, για super car, εξαιρετικά αεροδυναμικό, καθώς ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι μόλις 0,32. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως η αντίστοιχη τιμή για την πιο νέα, πιο δυνατή και πιο γρήγορη Bugatti Veyron είναι 0,36!

Μοναδικό είναι και το εσωτερικό, καθώς είναι το μόνο αυτοκίνητο παγκοσμίως στο οποίο ο οδηγός κάθεται στο κέντρο και πιο μπροστά από τους δύο επιβάτες, οι θέσεις των οποίων βρίσκονται δεξιά και αριστερά και πίσω από τη δική του. Παράλληλα το εσωτερικο δεν είναι σπαρτιάτικο, μιας και διαθέτει όλα το κομφόρ που ήταν τότε διαθέσιμα.

MCLAREN F1 8

Στη McLaren F1,ο οδηγός κάθονται μπροστά και στο κέντρο, ενώ οι δύο επιβάτες δεξιά και αριστερά του. Πηγή: McLaren

Το πλαίσιο και το αμάξωμα είναι κατασκευασμένα από ανθρακόνημα, ενώ το βάρος, χάρη στην έξυπνη χρήση υλικών έχει κρατηθεί κάτω από τα 1.140 κιλά, τιμή που τα σύγχρονα υπερ- αυτοκινήτα δεν την πλησιάζουν ούτε κατά διάνοια. Έξυπνες λύσεις έχουν χρησιμοποιηθεί και αλλού, όπως για παράδειγμα στα σημεία που πιάνει η ανάρτηση στο πλαίσιο τα οποία είναι ενισχυμένα με ανθρακονήματα, με αποκορύφωμα την επίχρυση επιφάνεια αντανάκλασης -σε κάθε F1 υπάρχουν 16 γραμμάρια χρυσού- προκειμένου να προστατεύεται το ανθρακόνημα του πλαισίου από τη θερμοκρασία που εκπέμπει ο κινητήρας.

Ο V12 των 6.064 κυβικών που έχει εξελιχθεί ειδικά για την περίσταση από τη BMW και αποδίδει 636 άλογα στις 7.400 ευρώ, τιμή που τον φέρνει ακόμα και σήμερα μεταξύ των πιο ισχυρών ατμοσφαιρικών συνόλων που κυκλοφορούν. Και ο V12 ενσωματώνει ότι ήταν τεχνικά εφικτό εκείνη την περίοδο, ενώ εξασφαλίζει φυσικά και εξαιρετικές επιδόσεις. H τελική ταχύτητα της ΜcLaren F1, με κόφτη στις 7.500 στροφές, φτάνει τα 375 χλμ./ ώρα -για λόγους σύγκρισης η σαφώς πιο δυνατή LaFerrari δεν ξεπερνά τα 350- ενώ με πιο υψηλό όριο στροφών ξεπερνούσε τα 390 και ήταν το πιο γρήγορο αυτοκινήτο παραγωγής του κόσμου, μέχρι την εμφάνιση της Veyron.