ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οδηγούμε την AMG GT S, την πιο γοητευτική και εντυπωσιακή Mercedes

Οδηγούμε την AMG GT S, την πιο γοητευτική και εντυπωσιακή Mercedes

Ο εντυπωσιασμός πηγαίνει χέρι με χέρι με ένα super car, ειδικά όταν αυτό είναι σταματημένο και η Mercedes AMG GT, ακολουθεί κατά γράμμα αυτό τον κανόνα, μιας και να θέλεις δεν μπορείς παρά να την προσέξεις.

Το σημαντικό εδώ είναι πως κατορθώνει να μαγνητίσει τα βλέματα χωρίς να διαθέτει κάποιο εμφατικό αισθητικό στοιχείο, όπως για παράδειγμα είχε η προκάτοχός της SLS AMG με τις πόρτες αλά φτερά γλάρου. Η AMG GT ποντάρει και καλά κάνει στα κλασικά στοιχεία των top σπορ μοντέλων της εταιρείας από τη Στουτγκάρδη. Στο μακρύ καπό, τα μυώδη φτερά και τις απλές, χυτές γραμμές που μακροπρόθεσμα θα της εξασφαλίσουν και αυτή τη διαχρονικότητα που διαθέτουν αν όχι όλα τα πιο μοντέλα της Mercedes.

Παράλληλα ποντάρει και στην υψηλή μηχανολογία, πέρα από τη υψηλή τεχνολογία. Με πολύ αλουμίνιο για το πλαίσιο και το αμάξωμα, προκειμένου το βάρος να συγκρατηθεί στα 1.540 κιλά, με σχεδόν ιδανική κατανομή του (47:53% μπροστά: πίσω), με εξελιγμένες αναρτήσεις, με έναν V8 με διπλά turbo -παγκόσμια πρώτη η τοποθέτηση τους στο εσωτερικό του V- που από σχεδόν 4.000 κυβικά αποδίδει μέχρι και 510 άλογα, όπως στην κορυφαία GT S που οδηγήσαμε στην πίστα των Μεγάρων και με ένα στήσιμο στο δρόμο που είναι όπως το περιμένει κανείς από έναν καθαρόαιμο super car.

H AMG GT S είναι γρήγορη, ακριβέστερα πολύ γρήγορη (0-100 σε 3,8 δεύτερα, τελική 310 χλμ./ ώρα), είναι άμεση στην απόκρισή της όταν πατάς βαθιά το γκάζι και είναι απόλυτα ακριβής. Είτε αυτό αφορά το σύστημα διεύθυνσής της, που ακολουθεί κατά γράμμα τα θέλω του οδηγού, είτε τις γραμμές της πάνω στην άσφαλτο.

MERCEDES AMG GTS 34

Εντυπωσιακή εμφάνιση, υψηλή τεχνολογία και μηχανολογία, εξαιρετικές επιδόσεις σε συνδυασμό με πρακτικότητα ακόμα και για καθημερινή χρήση της Mercedes AMG GT S. Πηγή: Παναγιώτης Τριτάρης

Αν το θελήσεις τα 510 άλογά της θα σε κολλήσουν στην πλάτη του καθίσματός σου, αν επιμείνεις θα δεις την ευθεία μεταξύ δύο στροφών να τελειώνει πολύ πιο γρήγορα από ότι υπολόγιζες, αν δεν φοβηθείς θα επιβραδύνεις την τελευταία στιγμή εκμεταλλευόμενος τα εξαιρετικά της φρένα και στη συνέχεια θα τη νοιώσεις να διαγράφει με χαρακτηριστική άνεση την όποια καμπύλη για να ακολουθήσεις και πάλι την ίδια διαδικασία. Γκάζι, πολύ γκάζι με το ταχύμετρο να δείχνει πολύ γρήγορα τριψήφια νούμερα, φρένα, στροφή κ.ο.κ., χωρίς ποτέ να βαρεθείς.

Το σημαντικό είναι πως, μέχρι ενός σημείου, όλα γίνονται με άνεση. Χωρίς ο οδηγός να πιεστεί και να ιδρώσει και βέβαια με ασφάλεια. Όποιος θέλει να διερευνήσει κατ’ αρχήν τα δικά του όρια -πιστέψτε μας, αυτά της AMG GT S είναι ιδιαίτερα ψηλά- μπορεί να επιλέξει κάποια από τα προγράμματα οδήγησης, όπως τα Sport+ και Race, που αφήνουν μεγαλύτερα περιθώρια στην επέμβαση των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας. Στην περίπτωση αυτή το κερασάκι στην τούρτα είναι η αλλαγή στον ήχο του V8, που γίνεται πιο γεμάτος, πιο αγωνιστικός και βέβαια ακόμα πιο γοητευτικός.

Αυτή είναι όμως η μια πλευρά της κορυφαίας σπορ Mercedes. Η άλλη, εξίσου σημαντική, είναι ότι μπορεί κανείς να τη χρησιμοποιεί στις καθημερινές του μετακινήσεις, χωρίς να προβληματιστεί και χωρίς βέβαια να ταλαιπωρηθεί ούτε από την ανάρτηση, αλλά ούτε από εκπτώσεις στον εξοπλισμό. Απεναντίας η AMG GTS διαθέτει τα πάντα και μπορεί να αποκτήσει ακόμα περισσότερα από τη λίστα των εξτρά, που βέβαια θα αυξήσουν και άλλο την τιμή της από τις 209.376 ευρώ που ξεκινά. Όσο για την εισαγωγική της έκδοση, την AMG GT των 462 ίππων το κόστος εκκίνησης είναι οι 180.676 ευρώ.