Γιατί τα πιο παλιά εισαγόμενα μεταχειρισμένα επιβαρύνονται με περιβαλλοντικό τέλος;
Ανανεώθηκε:
Σε μια προσπάθεια να μην καταλήγουν στη χώρα μας μεταχειρισμένα αυτοκίνητα από άλλες αγορές της ΕΕ που είναι παρωχημένης τεχνολογίας και κατά συνέπεια ρυπογόνα, υπάρχει μια πρόσθετη επιβάρυνσή τους μέσω του Περιβαλλοντικού Τέλους.
Στην πράξη αυτό σημαίνει πως για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που πληρούν την παλαιότερη προδιαγραφή Euro 4 το τέλος αυτό ανέρχεται σε 3.000 ευρώ, ενώ για αυτά με προδιαγραφές Euro 5a και 5b είναι 1.000 ευρώ.
Το μεταχειρισμένα προδιαγραφών Euro 5b μπήκαν τελευταία στη λίστα και πρόκειται για αυτοκίνητα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας από το 2012 έως και το 2014. Δηλαδή για οχήματα ηλικίας από 8 έως και 10 ετών.
Το Περιβαλλοντικό Τέλος ισχύει τόσο για επιβατικά όσο και για τα φορτηγά, ενώ θα πρέπει να σημειώσουμε πως απαγορεύεται η εισαγωγή στη χώρα μας οχημάτων που καλύπτουν προδιαγραφές εκπομπής ρύπων παλαιότερων της Euro 4. Η οποία έχει τεθεί υποχρεωτικά σε ισχύ για τα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά από τον Ιανουάριου του 2006 και μετά.
Από το Περιβαλλοντικό Τέλος εξαιρούνται οχήματα ηλικίας άνω των 30 ετών που θεωρούνται αυτοκίνητα ιστορικού ενδιαφέροντος και μόνο.
Φυσικά η επιβολή του Περιβαλλοντικού Τέλους αυξάνει και άλλο τις τιμές των εισαγόμενων μεταχειρισμένων και μάλιστα σε μια περίοδο που συνολικά οι τιμές των αυτοκινήτων από δεύτερο χέρι κινούνται έντονα ανοδικά.
Κυρίως λόγω των μεγάλων καθυστερήσεων που παρατηρούνται στις παραδόσεις των καινούργιων και που οφείλονται στις ελλείψεις τσιπς και κάποιων πρώτων υλών.
Μάλιστα η κατάσταση έχει επιβαρυνθεί και άλλο από τον πόλεμο στην Ουκρανία.