ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η πρώτη ηλεκτρική BMW M, η i4 M50, δικαιολογεί απόλυτα το όνομά της

Η πρώτη ηλεκτρική BMW M, η i4 M50, δικαιολογεί απόλυτα το όνομά της
Το καινούργιο ηλεκτρικό μοντέλο της BMW, η i4 είναι η πρώτη ηλεκτρική λιμουζίνα της εταιρείας του Μονάχου και ως I4 Μ50 το πρώτο μοντέλο Μ με μπαταρίες.

Το καινούργιο ηλεκτρικό μοντέλο της BMW, η i4, που βασίζεται στο Grand Coupe της σειράς 4, συνοδεύεται από δύο πρωτιές: Είναι η πρώτη ηλεκτρική λιμουζίνα της εταιρείας του Μονάχου και ως I4 Μ50 το πρώτο μοντέλο Μ με μπαταρίες.

Το ερώτημα που προκύπτει σχεδόν αβίαστα είναι το αν μπορεί ένα BEV, που ζυγίζει 2.300 κιλά -το βάρος είναι ο υπ’ αριθμόν 1 εχθρός ενός σπορ μοντέλου- να συνεχίζει τη μεγάλη παράδοση των μοντέλων της M GmbH.

Η απάντηση, οδηγώντας την i4 M50, έρχεται επίσης αβίαστα: Ναι μπορεί! Και αυτό δεν οφείλεται μόνο στην καταιγιστική επιτάχυνση (0-100 χλμ./ ώρα σε λιγότερα από 4,0 δεύτερα) που σε κολλά στο κάθισμα και ομολογουμένως σε κάποιες περιπτώσεις γίνεται έως και ενοχλητική.

Οφείλεται και στην πολύ καλή ρύθμιση της ανάρτησής της με τα ηλεκτρονιά ελεγχόμενα αμορτισέρ. Και αυτή εντυπωσιάζει και δεν γίνεται ποτέ ενοχλητική, μιας και κατορθώνει και τις κινήσεις του αμαξώματος να ελέγχει, και τις κλίσεις να περιορίζει και τις πιο πολλές ανωμαλίες του οδοστρώματος να απορροφά πριν φτάσουν στους επιβάτες.

Μαζί με το πολύ καλό σε αίσθηση σύστημα διεύθυνσης και τα σούπερ φρένα προκύπτει ένα ιδιαίτερα ελκυστικό οδηγικό προφίλ, που χάρη και στην τετρακίνηση που εξασφαλίζει η ύπαρξη ενός ηλεκτροκινητήρα σε κάθε άξονα σπάνια έχει ζητήματα απώλειας πρόσφυσης.

Και αυτό παρά τους 540 ίππους που αποδίδουν συνδυαστικά τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ.

Το εσωτερικό είναι high-tech όπως άλλωστε σε όλα τα σύγχρονα ηλεκτρικά μοντέλα τελευταίας εσοδείας της BMW με το Curved Display που αποτελείται από έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 14,9 ιντσών και μια οθόνη 12,3 ιντσών για το σύστημα infotainment. Σε σχέση με την εισαγωγική (μέχρι στιγμής) i4 eDrive40, που διαθέτει την ίδια διάταξη, υπάρχουν οι πάντα απαραίτητες πιο σπορ πινελιές που χαρακτηρίζουν όλα τα Μ μοντέλα.

Η i4 eDrive40 έχει έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, ο οποίος αποδίδει κάθε άλλο παρά ευκαταφρόνητους 340 ίππους που επαρκούν για έναν 0-100 χλμ./ ώρα σε 5.7 δεύτερα. Όσο για την αυτονομία της φτάνει τα 590 χιλιόμετρα (i4 M50 510) κατά WLTP.

Η φόρτισή της είναι εφικτή μέχρι και με 200 kW σε ταχυφορτιστή DC (συνεχούς ρεύματος), ενώ πολύ ενδιαφέρον είναι πως μια φόρτιση διάρκειας 10 λεπτών αυξάνει την αυτονομία κατά 164 χιλιόμετρα στην i4 eDrive40 και κατά 140 στην i4 M50.

Η BMW i4 eDrive40 κοστολογείται από 54.850 ευρώ και υπόκειται σε επιδότηση μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», οπότε αν όντως το μέγιστο bonus είναι 8.000 ευρώ η τιμή της θα διαμορφώνεται στις 46.850 ευρώ.

Η i4 M50 μπορεί να μην επιδοτείται αλλά η τιμή της των 69.750 ευρώ ακούγεται σχεδόν σαν… ευκαιρία αν αναλογιστεί κανείς πως οι M3 και M4 με ανάλογη ιπποδύναμη κοστίζουν σχεδόν τα διπλάσια.