Το T-Prime Concept GTE δείχνει το μέλλον των SUV πολυτελείας της VW
Τα SUV προελαύνουν διεθνώς και οι κατασκευαστές προετοιμάζουν την επόμενη μέρα τους, εν όψει και του ολοένα και πιο σκληρού ανταγωνισμού αλλά και των μελλοντικών, ακόμα πιο αυστηρών προδιαγραφών ρύπων.
Έτσι η VW nαρουσίασε τη δική της άποψη για ένα μελλοντικό SUV πολυτελείας, το διάδοχο του Touareg δηλαδή, με το πρωτότυπο T-Prime Concept που εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην έκθεση του Πεκίνου. Από πλευράς αισθητικής το μήκους 5,07 μέτρων πρωτότυπο ενσωματώνει στοιχεία από τα Budd-E και Phideon, σε συνδυασμό με πιο έντονες σχεδιαστές λεπτομέρειες.
Το τελικό αποτέλεσμα είναι η λογική εξέλιξη του υπάρχοντος σχήματος, κάτι που ισχύει και για το εσωτερικό, όπου υπάρχει πολύ δέρμα, αλουμίνιο και ξύλο. Ο προσανατολισμός είναι ξεκάθαρα lounge κάτι που διαφαίνεται και από το ξεχωριστά πίσω καθίσματα, ενώ όσοι κάθονται σε αυτά έχουν στη διάθεσή τους και tablet.
Το σημαντικό εδώ όμως δεν είναι ο πολυτελής διάκοσμος που έτσι κι αλλιώς είναι αναμενόμενος αλλά η ψηφιοποίηση των πάντων. Με τον όρο Curved Interaction Area η VW εννοεί τη διασύνδεση του ψηφιακού πίνακα οργάνων με το σύστημα infotainment και όλων μαζί με το διαδίκτυο, την ίδια στιγμή που το interface της επικοινωνίας μηχανής ανθρώπου θα βασίζεται στις οθόνες αφής, τις χειρονομίες και τις φωνητικές εντολές. Ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο είναι πως τα πάντα, από διακόπτες μέχρι πεντάλ, θα λειτουργούν by wire, χωρίς άμεση μηχανική σύνδεση δηλαδή.
Τα plug-in υβριδικά συστήματα είναι μέχρι στιγμής η πιο ρεαλιστική λύση για την μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων των SUV. Ειδικά αυτών της κατηγορίας πολυτελείας, στην οποία ανήκει και το πρωτότυπο της VW. Πηγή: VW.
Αναμενόμενο σε μεγάλο βαθμό είναι και το plug-in υβριδικό σύστημα πρόωσης του VW T-Prime Concept GTE, που αποτελείται από έναν τετρακύλινδρο βενζίνης 2.000 κυβικών με 252 ίππους και έναν ηλεκτροκινητήρα. Ο τελευταίος αποδίδει 252 ίππους και είναι ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων, με αποτέλεσμα η συνδυαστική ισχύς να φτάνει τους 381 ίππους και τα 700 Nm.
H πάντα απαραίτητη μπαταρία έχει χωρητικότητα 14,1 kWh, με αποτέλεσμα το μεγάλο και βαρύ SUV να μπορεί να κινηθεί έως και 50 χιλιόμετρα καθαρά ηλεκτρικά. Ακριβώς για αυτό και με βασή τις μέχρι τώρα τυποποιημένες μετρήσεις η επίσημη μέση κατανάλωσή του είναι μόλις 2,7 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Η πιο ρεαλιστική τιμή που αφορά την υβριδική λειτουργία είναι 8,0 λίτρα, ενώ σε ότι αφορά τις επιδόσεις το 0-100 έρχεται σε μόλις 6,0 δεύτερα και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 224 χλμ./ ώρα.