Οι Mercedes, Audi, ΒMW και Jaguar με επιμηκυμένες εκδόσεις των E, Α4, X1 και XF για την Κίνα
Oι Κινέζοι σε ότι αφορά τα αυτοκίνητα είναι μάλλον συντηρητικοί στις επιλογές τους, με αποτέλεσμα τα κλασικά τετράθυρα αμαξώματα να γνωρίζουν δόξες, ενώ από κοντά έρχονται και τα SUV. Κάθε μεγέθους και αν είναι δυνατόν premium καταγωγής.
Στην Κίνα παράλληλα μετράει και το μέγεθος. Όσο πιο μεγάλο, ή ακριβέστερα όσο πιο μακρύ, τόσο το καλύτερο, ίσως γιατί ο ρόλος του αυτοκινήτου ως status symbol πρέπει να είναι πασιφανής. Και επειδή κανείς δεν έχει την πολυτέλεια να σνομπάρει τη μεγαλύτερη πλέον αγορά παγκοσμίως οι κατασκευαστές ακολουθούν τα γούστα των Κινέζων και παρουσιάζουν επιμηκυμένες εκδόσεις γνωστών μοντέλων τους που δεν κυκλοφορούν πουθενά αλλού στον κόσμο. Ή σχεδόν πουθενα αλλού, ενώ φτιάχνονται και επιτόπου.
Η συνταγή είναι κλασική και κοινή για όλους: αύξηση του μεταξονίου και κατά συνέπεια του ολικού μήκους, συνήθως γύρω στα 140 χιλιοστά. Όλο το επιπλέον μήκος αναλώνεται σχεδόν πάντα στην άνεση όσων κάθονται πίσω, ενώ μεταξύ μας με αυτή τη μεθοδολογία απαιτούνται οι λιγότερες δυνατές μετατροπές σε σχέση με τη στάνταρ εκδοχή του εκάστοτε μοντέλου.
Κάποιες φορές προκειμένου το τελικό σχήμα να μη δείχνει παράταιρο και ξεχειλωμένο οι σχεδιαστές προσθέτουν ένα επιπλέον παράθυρο, προκειμένου να δημιοουργήσουν οπτικά μια πιο εύπεπτη και αρμονική εικόνα. Αυτό έκαναν για παράδειγμα οι designers της Mercedes για την νέα Ε-Class L (long δηλαδή), που παρουσίασαν επίσημα στην έκθεση του Πεκίνου. Ταυτόχρονα δίνουν στον ιδιοκτήτη της επιμηκυμένης E-Class να διαμορφώσει τις πίσω θέσεις μέχρι και σε επίπεδο αεροπορικής First Class, παρέχοντας, με το κατάλληλο αντίτιμο, μέχρι και οθόνη αφής στο υποβραχιόνιο.
Οι επιμηκυμένες εκδόσεις στην Κίνα δεν είναι προνομία των λιμουζινών πολυτελείας, καθώς αντίστοιχη εκδοχή μπορεί να έχει και ένα σχετικά μικρό SUV, όπως η BMW X1. Πηγή: BMW
Ανάλογα κινήθηκαν και οι συνάδελφοί τους στη Jaguar για την αντίστοιχη XFL, η οποία θεωρείται στην Κίνα πως οδηγείται από σωφέρ, την ίδια στιγμή που ο ιδιοκτήτης της στο πίσω κάθισμα εκμεταλλεύεται τις μεγάλες δυνατότητες διασύνδεσης για να διεκπεραιώσει τις υποχρεώσεις του.
Αντίθετα δύσκολα μπορούμε να φανταστούμε την επιμηκυμένη BMW X1, η οποία όπως και στα μέρη μας ξεκινά από τους 3 κυλίνδρους και τα 1.500 κυβικά, με σωφέρ. Εδώ η έμφαση έχει δοθεί πιο πολύ στην πρακτικότητα και αυτός είναι και ο λόγος που εκτός από το χώρο για τα πόδια όσων κάθονται πίσω έχει μεγαλώσει, σε σχέση πάντα με την κανονική έκδοση, και το πορτμπαγκάζ.
Κάτι ανάλογο ισχύει και για την αντίστοιχη έκδοση L του ολοκαίνουργιου Audi A4. Μάλιστα εδώ η αύξηση του μεταξονίου είναι μόλις 9 εκατοστά.
Οι επιμηκυμένες εκδόσεις χρησιμοποιούν τους ίδιους κινητήρες με τις απλές εκδοχές, ενώ γενικά οι επιδόσεις τους είναι λιγότερο κολακευτικές, λόγω του αυξημένου τους βάρους, κάτι που ισχύει τόσο για τη μέση κατανάλωσή τους και τις εκπομπές ρύπων τους. Ποιος όμως νοιάζεται για αυτά στην Κίνα από τη στιγμή που το μέγεθος είναι αυτό που μετράει;