ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Τα ψηφιακά ταμπλό είναι ένα βήμα πριν την καθιέρωσή τους

Η ευκολία του interface των smartphones μέσω της οθόνης αφής τους και των κινήσεων των χεριών ήταν λογικό να μην άφηνε αδιάφορες τις αυτοκινητοβιομηχανίες, που σπεύδουν η μια μετά την άλλη να υιοθετήσουν τη συγκεκριμένη λογική.

Ταυτόχρονα και από τη στιγμή που οι δυνατότητες διασύνδεσης αποκτούν όλο και μεγαλύτερο ειδικό βάρος η ψηφιοποίηση προχωρά και σε έναν τομέα. Ο λόγος για τις πληροφορίες που αφορούν τον οδηγό και οι οποίες μέχρι τώρα παρέχονται από τα αναλογικά όργανα που έχει κατά κανόνα μπροστά του και κάποια από αυτά είναι πραγματικά έργα τέχνης.

Στη θέση των αναλογικών οργάνων λοιπόν μπαίνουν σιγά σιγά οι ψηφιακές ενδείξεις και οι οθόνες TFT, που σε πολλές περιπτώσεις προσομοιάζουν τα κλασικά όργανα, ενώ δίνουν στον οδηγό τη δυνατότητα να επιλέξει το τι θα βλέπει.

Γεγονός είναι πως οι ψηφιακές ενδείξεις δεν είναι μια ανακάλυψη των τελευταίων ετών. Η πρώτη τους εφαρμογή χρονολογείται από το 1976 και την τότε Aston Martin Lagonda, που λόγω της πρωτόλειας τεχνολογίας 1 φορά λειτουργούσαν και 100 όχι. Δύο χρόνια μετά εμφανίστηκε η Cadillac Seville, που είχε ηλεκτρονικό trip computer, ενώ το πρώτο ευρωπαϊκό μοντέλο με ηλεκτρονικό ταμπλό ήταν το Renault 11 του 1983. Πιο έντονα όμως θα θυμόσαστε, ειδικά αν είστε πάνω από τα 40, τα εντυπωσιακά για τα δεδομένα της εποχής, ψηφιακά ταμπλό των Fiat Tipo (1988) και Lancia Dedra (1989), καθώς και του πρώτου Renault Twingo (1993).

Τότε, πριν από 30 σχεδόν χρόνια τα ψηφιακά ταμπλό δεν μπόρεσαν να καθιερωθούν, καθότι ήταν δυσδιάκριτα στο φως της ημέρας, οι ενδείξεις τους είτε μεταβάλλονταν τόσο γρήγορα που ζάλιζαν ή άλλαζαν πιο αργά από το ριπλέι και εκνεύριζαν. Από κει και πέρα και για μια χρονική περίοδο αποτελούσαν χαρακτηριστικό των Lexus, σε συνδυασμό, με μια τρισδιάστατη οπτική, ενώ ουσιαστικά επανήλθαν στο προσκήνιο μαζί με τα πρώτα υβριδικά.

Το ψηφιακό ταμπλό αναμένεται να καθιερωθεί στο άμεσο μέλλον, ενώ μια έξυπνη εξέλιξη είναι τα πλήκτρα άμεσης επιλογής που σε πηγαίνουν κατευθείαν σε συγκεκριμένα υπο-μενού ρύθμιση. Πηγή: Peugeot

Σήμερα φυσικά και δεν υπάρχουν προβλήματα φωτεινότητας, μιας και όπως είπαμε χρησιμοποιούνται οθόνες TFT με ανάλυση που μπορεί να φτάνει τα 1.920x720 pixel, όπως στην καινούργια Mercedes E-Class. Ταυτόχρονα τα μεγέθη τους αυξάνονται συνεχώς, κάτι που ισχύει βέβαια και για τις οθόνες στις κεντρικές κονσόλες που στις περισσότερες περιπτώσεις είναι αφής. Μάλιστα συνεχώς παρουσιάζονται καινούργιες ιδέες προκειμένου η χρήση τους, που ουσιαστικά είναι πλοήγηση μέσα στα μενού, να γίνεται πιο εύκολη και γρήγορη.

Μια τέτοια έξυπνη ιδέα είναι τα πλήκτρα άμεσης επιλογής, που αφορούν τις λειτουργίες που χρησιμοποιεί κανείς πιο συχνά -π.χ. ραδιόφωνο, κλιματισμό, σύστημα πλοήγησης κ.λπ- και εμφανίστηκε στο ψηφιακό ταμπλό iCockpit που παρουσίασε η γαλλική Peugeot και θα μπει για πρώτη φορά, εκτός απροόπτου, στη νέα γενιά του 3008. Με το πάτημα ενός από αυτά τα κουμπιά πηγαίνει κανείς απευθείας στο συγκεκριμένο υπο- μενού, γεγονός που απλοποιεί την όλη διαδικασία.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης