ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Κακοκαιρία «Ελπίδα»: Πώς θα βάλουμε σωστά τις αντιολισθητικές αλυσίδες και θα κινηθούμε με ασφάλεια

Κακοκαιρία «Ελπίδα»: Πώς θα βάλουμε σωστά τις αντιολισθητικές αλυσίδες και θα κινηθούμε με ασφάλεια
ΑΠΕ - ΜΠΕ / ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ (Φωτογραφία αρχείου)

H σφοδρή κακοκαιρία «Ελπίδα» που πλήττει τη χώρα μας καθιστά σε πολλές περιπτώσεις αναγκαία τη χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων. Και αυτό προκειμένου οι τροχοί να αποκτήσουν πρόσφυση και η κίνηση του αυτοκινήτου να είναι εφικτή αλλά και ασφαλής.

Επειδή όμως η τοποθέτηση των αλυσίδων κάθε άλλο παρά εύκολη είναι αν δεν ξέρει κανείς καλό είναι να έχουμε κάνει δοκιμές, προκειμένου όταν πρέπει να τις βάλουμε να μπορούμε να το κάνουμε γρήγορα -ας μην ξεχνάμε πως θα είμαστε εκτεθειμένοι σε εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες- και χωρίς προβλήματα.

Από κει και πέρα οι αντιολισθητικές αλυσίδες μπαίνουν στους κινητήριους τροχούς του αυτοκινήτου μας. Στα προσθιοκίνητα δηλαδή στους εμπρός, στα πισωκίνητα στους πίσω, ενώ στα τετρακίνητα στους εμπρός προκειμένου να έχουμε καλύτερο σύστημα διεύθυνσης, εκτός και αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό στο manual του αυτοκινήτου.

Φυσικά οι αλυσίδες πρέπει να είναι κατάλληλες για τη διάσταση των τροχών του αυτοκινήτου μας. Αυτό σημαίνει πως αυτές που είχαμε από το προηγούμενο μπορεί να μην κάνουν για το νυν. Συνήθως στη συσκευασία τους αναγράφονται οι διαστάσεις των ελαστικών στα οποία μπορούν να τοποθετηθούν.

Όσο μεγαλύτερη επιφάνεια του πέλματος του τροχού καλύπτει η αλυσίδα τόσο καλύτερη είναι η πρόσφυση που εξασφαλίζει, ενώ αυτό που πρέπει να έχουμε υπόψη είναι πως οι σωστά τοποθετημένες αλυσίδες πρέπει να δείχνουν και να είναι τεντωμένες.

Εφόσον τις τοποθετήσουμε και αρχίσουμε να οδηγούμε οι κινήσεις μας θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα ήρεμες και απαλές. Και αυτό γιατί ναι μεν οι κινητήριοι τροχοί έχουν επιπλέον πρόσφυση αλλά όχι και οι άλλοι δύο. Επίσης ενδείκνυται η ταχύτητά μας να μην ξεπερνά τα 20 με 30 χλμ./ ώρα.

Όταν βγούμε σε καθαρή άσφαλτο από χιόνι και πάγο καλό θα είναι να τις αφαιρέσουμε με την πρώτη ευκαιρία, καθώς ταλαιπωρούν πολύ την ανάρτηση και συνολικά το αυτοκίνητο αλλά και δεν προσφέρουν απολύτως τίποτα από πλευράς ασφάλειας.

Αν χρησιμοποιούμε «κουβέρτες», που είναι σαφώς πιο εύκολες στην τοποθέτησή τους, η αφαίρεσή τους θα πρέπει να γίνει άμεσα γιατί αλλιώς θα καταστραφούν. Το ίδιο θα πρέπει να κάνουμε και αν χρησιμοποιούμε και άλλα συστήματα, όπως τα τύπου αστεριού με καρφιά που πιάνουν σε ένα μόνιμα τοποθετημένο δίσκο προσαρμοσμένο στα μπουλόνια των τροχών.

Ανεξάρτητα πάντως από το αν χρησιμοποιούμε κλασικές αντιολισθητικές αλυσίδες, «κουβέρτες» ή αστέρια θα πρέπει, προκειμένου να μην κινδυνεύσουμε και να μην ταλαιπωρηθούμε, αφενός να περιορίσουμε τις μετακινήσεις μας μόνο στις απολύτως απαραίτητες και αφετέρου να συμμορφωνόμαστε με τις υποδείξεις των τροχονόμων και να διατηρούμε την ψυχραιμία μας.