Το ινδικό Mahindra Ε20 είναι ένα σχετικά φτηνό ηλεκτρικό μίνι αυτοκίνητο
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ένα χαρακτηριστικό: είναι σαφώς πιο απλά στην κατασκευή τους από αυτά με κινητήρα εσωτερικής καύσης, μιας και ο ηλεκτροκινητήρας είναι από τη φύση του απλοϊκός, ανεξαρτήτως μάλιστα απόδοσης, ενώ οι μπαταρίες παρέχονται από εξωτερικούς προμηθευτές.
Έτσι είναι αρκετά εύκολο γα κάθε αυτοκινητοβιομηχανία να παρουσιάσει ηλεκτρικά μοντέλα, ακόμα και αν δεν διαθέτει δική της τεχνογνωσία ή αν δεν έχει προχωρήσει ιδιαίτερα στο συγκεκριμένο τομέα και η ινδική Mahindra είναι η επιβεβαίωση των παραπάνω. Μάλιστα δεν περιορίζεται στην εσωτερική αγορά της, αλλά εξάγει το ηλέκτρικό της μοντέλο Ε20 και στη Μεγάλη Βρετανία -δεξιοτίμονο γαρ, οπότε δεν χρειάζεται μετατροπές- ενώ οι Ινδοί εξετάζουν και τις άλλες ευρωπαϊκές αγορές.
Το Mahindra E20 είναι ένα πραγματικό μίνι, μιας και το μήκος του είναι μόλις 3,18 μέτρα και το πλάτος του 1,51. Αυτό όμως δεν το εμποδίζει να έχει θέσεις για τέσσερις, όχι ιδιαίτερα εύσωμους ομολογουμένως, με μόνο προϋποθέση να μην έχουν αποσκευές, καθότι χώρος για πορτμπαγκάζ πολύ απλά δεν υπήρχε διαθέσιμος.
Αυτό όμως λίγο θα απασχολήσει στις αστικές, κατά συντριπτικό ποσοστό, διαδρομές που θα κληθεί να καλύψει το μικρό Mahindra, που κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 31 kW (42 ίππων), ο οποίος τροφοδοτείται με ενέργεια από μια μεγάλη, συγκριτικά με το μέγεθος του αυτοκινήτου, μπαταρία 15,46 kWh.
Η μπαταρία αυτή εξασφαλίζει θεωρητικό αυτονομία 140 χιλιομέτρων, ενώ η ινδική εταιρεία κάνει λόγω για πραγματική αυτονομία 112 χιλιομέτρων τις ζεστές ημέρες του χρόνου. Η τελευταία διευκρίνιση είναι απαραίτητη, γιατί αν οι μέρες είναι λιγότερο ζεστές χρειάζεται θέρμανση που περιορίζει την ακτίνα δράσης, ενώ αν είναι πιο ζεστές απατείται κλιματισμός που επίσης καταναλώνει ενέργεια από τη μπαταρία και περιορίζει την αυτονομία.
Ο κλίματισμός πάντως είναι στάνταρ στην πλούσια έκδοση TechX του E20, που στη Μεγάλη Βρετανία κοστίζει περίπου 19.000 ευρώ, ενώ η βασική του κοστολογείται 16.400 ευρώ. Οι τιμές αυτές είναι χαμηλές για ηλεκτρικό αυτοκίνητο, όχι όμως και πολύ πιο χαμηλές π.χ. από τα Renault Zoe και Nissan Leaf, με το τελευταίο να είναι ένα κανονικό μικρό- μεσαίο μοντέλο, ενώ έχουν προκύψει έπειτα από κρατική επιχορήγηση ύψους 5.700 ευρώ (4.500 λίρες). Χωρίς αυτήν το Mahindra E20, αλλά και οποιοδήποτε άλλο ηλεκτρικό μοντέλο, θα ήταν πρακτικά αδύνατο να σταθεί στην αγορά.