ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Με την EQXX η Mercedes στοχεύει τα 1.000 χιλιόμετρα αυτονομίας

Με την EQXX η Mercedes στοχεύει τα 1.000 χιλιόμετρα αυτονομίας

Η Mercedes, όπως άλλωστε και όλοι οι κατασκευαστές, «ψάχνεται» σε ότι έχει σχέση με την ηλεκτροκίνηση, προσπαθώντας αν όχι να απαλείψει να αμβλύνει τα όποια θέματα υπάρχουν και να πετύχει έτσι την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη διείσδυσή της.

Έτσι λοιπόν στη μεγάλη έκθεση τεχνολογίας CES, που παρά την πανδημία του Covid-19 και τη μετάλλαξη Όμικρον άνοιξε τις πύλες της στο Λας Βέγκας, παρουσίασε την Vision EQXX.

Όπως αποκαλύπτει το πρώτο συνθετικό της επωνυμίας πρόκειται για ένα ηλεκτρικό πρωτότυπο που στην ουσία αποτελεί μια σπουδή για την όσο το δυνατόν καλύτερη εκμετάλλευση της υπάρχουσας τεχνολογίας. Η προσπάθεια των μηχανικών της εταιρείας ήταν χωρίς να αυξήσουν τη χωρητικότητα άρα και το βάρος της μπαταρίας να επιτύχουν μια όσο το δυνατόν μεγαλύτερη αυτονομία.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση της EQXX η αυτονομία αυτή φτάνει τα 1.000 χιλιόμετρα, τιμή κορυφαία, που για να επιτευχθεί έπρεπε η κατανάλωση ενέργειας να είναι κάτω από τις 10 kWh ανά 100 χιλιόμετρα -νούμερο ακόμα πιο εντυπωσιακό.

Όπως είπαμε καθοριστικός παράγοντας ήταν η διατήρηση του βάρους σε όσο το δυνατόν πιο χαμηλά επίπεδα, που εδώ μεταφράζεται σε 1.750 κιλά που προέρχονται από τη χρήση ιδιαίτερα εξελιγμένων και ελαφρών υλικών για το αμάξωμα.

Η μπαταρία των 900V με τη σειρά της υιοθετεί τεχνολογία που έρχεται απευθείας από τη Φόρμουλα 1 και έτσι αν και έχει ενεργειακή χωρητικότητα 100 kWh έχει κατά 50% μικρότερες διαστάσεις και κατά 30% χαμηλότερο βάρος (495 κιλά) από την αντίστοιχης χωρητικότητας μπαταρία της ΕQS 450+.

Από κει και πέρα η αυτονομία αυτή επιτυγχάνεται και με τη χρήση ηλιακών πάνελ στην οροφή που προσθέτουν 25 χιλιόμετρα, ελαστικών χαμηλής αντίστασης κύλισης και βέβαια με την κορυφαία αεροδυναμική του αδραχτοειδούς αμαξώματος, ο συντελεστής οπισθέλκουσας του οποίου είναι μόλις 0,17 -άλλη μια εντυπωσιακή τιμή.

Επίσης υπάρχει και ένα νέο σύστημα διαχείρισης της ενέργειας για το οποίο η Mercedes αναφέρει πως μπορεί και μετατρέπει το 95% της ενέργειας της μπαταρίας σε κινητική.

Η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς και ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει μόλις 204 ίππους και αντίστοιχα και αυτός έχει μεγάλο συντελεστή απόδοσης.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και το εσωτερικό της EQXX που προλογίζει στον τομέα αυτό τα μελλοντικά μοντέλα της εταιρείας. Έτσι διαθέτει μια ενιαία οθόνη 47,5 ιντσών με ανάλυση 8Κ, ενώ μεγάλη προσοχή έχει δοθεί στη βιωσιμότητα. Με vegan δέρμα κατασκευασμένο από μανιτάρια και από «πλαστικά» στο ταμπλό από κάκτους καθώς και από επενδύσεις στο πορτμπαγκάζ που προέρχονται από φυτικά προϊόντα αλλά και από χρησιμοποιημένες πάνες μωρών.