Τo Mazda MX-5 είναι κορυφαίο στην προστασία των πεζών κατά το EuroNCAP
Ο ευρωπαϊκός οργανισμός EuroNCAP που εξετάζει την ασφάλεια που παρέχουν τα σύγχρονα μοντέλα αναδιαρθρώνει και προσαρμόζει σε τακτά χρονικά διαστήματα τις προδιαγραφές με τις οποίες ελέγχονται τα αυτοκίνητα, προκειμένου να τα κατατάξει και να δώσει σε όσα επιτυγχάνουν την απαιτούμενη βαθμολογία την ανώτατη διάκριση των 5 αστεριών.
Με τις αλλαγές αυτές ο EuroNCAP δίνει στην ουσία και την κατεύθυνση στους κατασκευαστές σχετικά με το προς τα που θα πρέπει να κινηθούν ώστε τα αυτοκίνητά τους να είναι όσο το δυνατόν πιο ασφαλή. Έτσι τον τελευταίο καιρό δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην προστασία των πεζών σε μια ενδεχόμενη σύγκρουση.
Με βάση τη βαθμολογία λοιπόν του οργανισμού για τη συγκεκριμένη διαδικασία το πιο φιλικό για τους πεζούς αυτοκίνητο αποδείχθηκε το Mazda MX-5. Ενδιαφέρον είναι πως και το δεύτερο της κατάταξης είναι ρόουντστερ, πιο συγκεκριμένα η Z4 της BMW.
Το κοινό στοιχείο και των δύο, αλλά και γενικά των σπορ ανοιχτών διθέσιων, είναι το χαμηλό εμπρός τους μέρος και αν θέλετε πιο γενικά το αεροδυναμικό τους σχήμα. Κι αυτό γιατί είναι αλλιώς ως πεζός να έρχεσαι σε επαφή με τη χαμηλή μάσκα ενός ανοιχτού αυτοκινήτου σε σχέση με το ογκώδες και ψηλό εμπρός μέρος ενός οποιουδήποτε τζιπ.
Και τα δύο πιο φιλικά προς τους πεζούς μοντέλα είναι ρόουντσερ, ενώ το Volvo V40 διαθέτει για το σκοπό αυτό ειδικό αερόσακο. Πηγή: EuroNCAP
Στο άμεσο μέλλον και από τη στιγμή που υπάρχει αυτή η κατεύθυνση από πλευράς του EuroNCAP θα δούμε τα καινούργια μοντέλα να γίνονται πιο χαμηλά μπροστά και πιο επιμηκυμένα, σε μια προσπάθεια να μετατοπιστεί το πιο σκληρό εμπρός στοιχείο τους, που βέβαια εγκυμονεί και τους μεγαλύτερους κινδύνους εφόσον έρθει σε επαφή με το κεφάλι του πεζού μετά την υποχώρηση του ταμπλό, ο κινητήρας, όσο το δυνατόν προς τα πίσω.
Στη βαθμολογία μετά τα δύο ρόουντσερ ακολουθούν το άγνωστο στα μέρη μας Infiniti Q30 και το γνωστό Volvo V40. To σουηδικό μοντέλο διαθέτει έναν πρωτοποριακό αερόσακο για τους πεζούς, που το βοηθά να επιτύχει το υψηλό ποσοστό προστασίας της τάξης του 88%, ενώ την πρώτη πεντάδα κλείνει ένα άλλο Mazda, το CX-3.